• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Nemusí bejt na každý. Bydím na Vinohradech, ve spodní části, kde je široko daleko jedna nabíječka, a s elektrickým autem se dá normálně fungovat – většinou za ten tejden s novinářským mám jednu nějakou delší cestu, kde to vymlátím baterku do mrtva a i tak většinou zvládnu zbytek tejdne fungovat bez toho, abych nějak dramaticky upravoval svoje plány kvůli nabíjení.

    Typicky si prostě místo obvyklýho Lidlu vyberu jinej Lidl kde je nabíječka, případně jdu do kina někam kde je nabíječka... tak něco.

    ID.2 s tou větší baterkou bude cca na úrovni Méganu e-tech, kterým jsem jezdil před vánocema a otočka bez prostoru na nabíjení do Pardubic (ekvivalent by byla cesta do Brna) byla v pohodě. Na zimní dovolenou to ale bude otravný, na letní do Chorvatska mírně nepohodlný.
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    NIGHTHUNTER: Počkat ještě můžu, jestli to bude stát za to. Jak je na to. Model S z tohohle hlediska? A je dobré kupovat Tesly ojeté? Předpokládám, že problému bude míň než u spalováku…
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    AVATAREK: Tesla 3 Performance? díky Track Modu asi to nejvíc, co si můžeš přát... jen se teď aktuálně nedá sehnat nová, protože po modernizaci zatím představili jen zadokolku a 4x4 Long Range... ale jestli můžeš pár měsíců počkat, tak rozpočet bude stačit i úplně novou z konfigurátoru ;-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Elli má dvě výhody:
    1. Funguje skoro všude (s výjimkou Chorvatských obskurních sítí jsem nikde neměl problém)
    2. Má asi nejlepší pokrytí nabíječek v mapových podkladech
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    AVATAREK: Tak na zadokolku od Tesly asi zapomeň. Tam ESP bdí nad každým kamínkem.
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    JYRKA: Se zvukem jsem smířenej, jde mi o cornering, sem tam si ustřelit prdel… mám okolo domu nádherné okresky, kde může člověk jet ostřeji. V tom vidím zábavu
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Ty ceny nic moc (19 Kc/kWh vs 12 Kc/kWh primo od PRE), ale objednam to na nouzovky. Kde je ta doba, kdy vsechny PRE nabijecky vcetne 150 kW byly zdarma :D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    AVATAREK: když já nechápu pojem zábava, co pro Tebe konkrétně znamená.
    Například zadokolka Tesla, kterou mám já. Má 320 koní na zadní nápravě, super zrychlení. Ale neřve to, stabilizaci nevypneš, nezadriftuješ si. A motor neřve.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: OK, mea culpa. Pred nejakou dobou si to prave uz doporucoval a bez VINu to neslo.
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    Ahoj,
    Pokusím se nějak sesumírovat moji situaci a prosbu.
    Už i na mě dolehlo přemýšlení o elektrickém autě. Jelikož mě řízení baví, chci aby to auto bylo aspoň trochu zábavné.
    Vůbec se v nich nevyznám, takže si jdu pro radu. Měl jsem focus rs, lancer Evo, bmw 340i, bmw m2 a pár dalších. Nakonec jsem skončil s i30N, což je jedno z nejzabavnejsich aut co jsem řídil. Jde mi o to, aby mi elektro nabídlo aspoň trošku podobnou zábavu.
    Dojezd neřeším, jsem v pohodě s 300km. Máme další auto, velké suv, diesel, kdyby bylo potřeba. Auto by sloužilo na dojíždění sem tam do práce, vození dětí do školy a nákupy.
    Máme rodinný dům s fotovoltaikou, takže nabíjeno by bylo doma.
    Jelikož musím začít myslet na budoucnost dětí, nechci už platit 10k měsíčně za benzin. S tím souvisí i můj budget, 1,5m Kč je můj strop.
    Koukal jsem na ojeté elektromobily, jsou tam nějaké háčky? Kondice baterie pro mě asi není tak důležitá, auto bude každý večer na nabíječe. Jak jsou na tom ojeté Tesly s? Dá se jezdit sportovněji i s modelem 3? Jak jsou na tom i4? Kdybych teď neřešil budget, jdu do ioniq 5N.

    Děkuji
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    24% Plugin Vehicle Share in Europe - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2024/02/03/24-plugin-vehicle-share-in-europe/

    Spatny, spatny. Ted uz to jde spis za automobilkama, dotaci bylo poskytnutych pomerne dost… ktere navic letos v Nemecku uz nejsou takze na nejakej rust muzeme asi zapomenout
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: myslím, že takovýhle auto (s malou baterkou) bude pro většinovou populaci použitelnej až tehdy, kdy bude na sídlištích wallbox na každý lampě. Do te doby si to můžou koupit leda lidi bydlící v RD (ti ale zase nejezděj až tak kolem komína) a nebo jako druhý auto do rodiny (za ktery ale nedaj pul mega).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Mam powerpass k tesle :)
    Jen se prodava pod nazvem Elli charging. Powerpass je obchodni nazev Skodovky

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: To samozřejmě není pravda, není vázanej na vlastnictví auta. Bývalo to tak, že nějakej ten nejlepší tarif jsi musel mít spojenej s VINem elektrický škodovky, ale ten základ můžeš mít bez auta a hlavní účel (nabíjet to umí fakt skoro všude) to splní.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: To je rada na hovno. Kdo ma skodovku tak ten pass urcite ma a kdo ne, tak nema sanci ho ziskat :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNIEZ: A má někdo něco zásadně lepšího? Jinak teda Powerpass taky bejval levnější, včetně Ionity za 8,30, ale pak všechno zdrahlo.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    BOBASH: Jo, to Ionity za 11,74 je tam asi tak jediny, nad cim by se tam dalo uvazovat pro nejakou delsi cestu. Zbytek mi ale prijde mimo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNIEZ: Tak třeba Ionity za 11 korun se jinak než kartou od automobilky moc pořídit nedá.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    BOBASH: koukam na cenik (https://www.skoda-auto.cz/_doc/9657fc4d-9e09-411f-94f6-7a4e0b9d33fb) a marne hledam neco vyhodnyho.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Já mám Škoda Powerpass a i bez paušálu se to docela dá a funguje to fakt skoro všude. S paušálem je to docela i výhodný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam