• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    AVATAREK: když já nechápu pojem zábava, co pro Tebe konkrétně znamená.
    Například zadokolka Tesla, kterou mám já. Má 320 koní na zadní nápravě, super zrychlení. Ale neřve to, stabilizaci nevypneš, nezadriftuješ si. A motor neřve.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: OK, mea culpa. Pred nejakou dobou si to prave uz doporucoval a bez VINu to neslo.
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    Ahoj,
    Pokusím se nějak sesumírovat moji situaci a prosbu.
    Už i na mě dolehlo přemýšlení o elektrickém autě. Jelikož mě řízení baví, chci aby to auto bylo aspoň trochu zábavné.
    Vůbec se v nich nevyznám, takže si jdu pro radu. Měl jsem focus rs, lancer Evo, bmw 340i, bmw m2 a pár dalších. Nakonec jsem skončil s i30N, což je jedno z nejzabavnejsich aut co jsem řídil. Jde mi o to, aby mi elektro nabídlo aspoň trošku podobnou zábavu.
    Dojezd neřeším, jsem v pohodě s 300km. Máme další auto, velké suv, diesel, kdyby bylo potřeba. Auto by sloužilo na dojíždění sem tam do práce, vození dětí do školy a nákupy.
    Máme rodinný dům s fotovoltaikou, takže nabíjeno by bylo doma.
    Jelikož musím začít myslet na budoucnost dětí, nechci už platit 10k měsíčně za benzin. S tím souvisí i můj budget, 1,5m Kč je můj strop.
    Koukal jsem na ojeté elektromobily, jsou tam nějaké háčky? Kondice baterie pro mě asi není tak důležitá, auto bude každý večer na nabíječe. Jak jsou na tom ojeté Tesly s? Dá se jezdit sportovněji i s modelem 3? Jak jsou na tom i4? Kdybych teď neřešil budget, jdu do ioniq 5N.

    Děkuji
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    24% Plugin Vehicle Share in Europe - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2024/02/03/24-plugin-vehicle-share-in-europe/

    Spatny, spatny. Ted uz to jde spis za automobilkama, dotaci bylo poskytnutych pomerne dost… ktere navic letos v Nemecku uz nejsou takze na nejakej rust muzeme asi zapomenout
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: myslím, že takovýhle auto (s malou baterkou) bude pro většinovou populaci použitelnej až tehdy, kdy bude na sídlištích wallbox na každý lampě. Do te doby si to můžou koupit leda lidi bydlící v RD (ti ale zase nejezděj až tak kolem komína) a nebo jako druhý auto do rodiny (za ktery ale nedaj pul mega).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Mam powerpass k tesle :)
    Jen se prodava pod nazvem Elli charging. Powerpass je obchodni nazev Skodovky

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: To samozřejmě není pravda, není vázanej na vlastnictví auta. Bývalo to tak, že nějakej ten nejlepší tarif jsi musel mít spojenej s VINem elektrický škodovky, ale ten základ můžeš mít bez auta a hlavní účel (nabíjet to umí fakt skoro všude) to splní.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: To je rada na hovno. Kdo ma skodovku tak ten pass urcite ma a kdo ne, tak nema sanci ho ziskat :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNIEZ: A má někdo něco zásadně lepšího? Jinak teda Powerpass taky bejval levnější, včetně Ionity za 8,30, ale pak všechno zdrahlo.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    BOBASH: Jo, to Ionity za 11,74 je tam asi tak jediny, nad cim by se tam dalo uvazovat pro nejakou delsi cestu. Zbytek mi ale prijde mimo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNIEZ: Tak třeba Ionity za 11 korun se jinak než kartou od automobilky moc pořídit nedá.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    BOBASH: koukam na cenik (https://www.skoda-auto.cz/_doc/9657fc4d-9e09-411f-94f6-7a4e0b9d33fb) a marne hledam neco vyhodnyho.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Já mám Škoda Powerpass a i bez paušálu se to docela dá a funguje to fakt skoro všude. S paušálem je to docela i výhodný.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Bez chipu od PRE jsem ted nabijel za 40 Kc/kWh. Strasne svine jsou to ...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Nevite nekdo, jestli uz je nejakej all-in-one chip na nabijeni, co se u nas vyplati? Ztratil jsem klice se vsema chipama :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo, vybrat víc peněz, protože za něj budeš chtít tři pětky příplatku. A lidi co bydlej třeba na Sicílii si ho koupit nemusej...
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Jakej je důvod absence tepelnýho čerpadla? Jako vytáhnout víc peněz? Vždyť je to jen klima, co může běžet oběma směry… Chápal bych, že jim trvalo chvíli začít to vyrábět, ale nenabízet to, když už to pro ten model je?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Základ Enyaqu za cca milion pořád je, jen se nedá koupit u nás – základ je Enyaq 50, ne 60 která se jako základ prodává u nás. Škodovka na českým trhu poměrně často neprodává základní modely.

    Ten malej ksindl bude mít baterky jen dvě a příplatek za tu větší nebude takovej jako u Enyaqu (38 vs. 57 kwh). S tou cenou do 25k eur přitom pořád operujou jako hlavním tahákem toho auta, takže podle mě budou dělat všechno aby se tam vešli. Tipoval byl holotu s třeba 120k motorem a 38 kWh baterkou za 599, příplatek za větší baterku necelý kilo, plus nějaká výbava... když nebudeš připlácet za zbytečnosti, tak tipuju, že za 700-750 bude naprosto použitelný auto. Pro někoho kdo jezdí jen po městě a stačí mu ta menší baterka si myslím že klidně může bejt ten základ použitelnej.

    Akorát bude odpornej v hrncový modrý a na 15" kolech a nebude mít tepelný čerpadlo.
    HANZS
    HANZS --- ---
    MINER: Doporučuji sledovat YT Ondreje Baciny, tam je hodne detailnich informaci o EV svete. Myslim, ze tam i bylo srovnani cen baterii a mam tuseni, ze u BYD stoji LFP pack nejakych 3300 dolaru v cine. Na tyhle ceny se v Evrope nedostaneme i proto, ze LFP umi hlavne cinani.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: U Enyaqu slibovali start na 1M. Dneska (ja vim, ze se v case zdrazovalo) je to 1.240.000.

    Takze ted rikaj 600k, ja slysim "zaklad za 800, jezditelny za 1M"..
    Ale na auto jako takovy jsem zvedavej moc. Mne se Enyaq uvnitr moc libi. O parnik pred Kia, Mustangama atd.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam