• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    BOBASH: dík moc, a Yarisy se tady dělají od kterého roku?

    Pak ještě Peugeot 108, což by taky mělo být převlečené Aygo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DJFRACTAL: Ale tam jsou i prodávaný. Vyráběný:

    Všechny Škodovky kromě Citigo, takže:
    Fabia, Rapid, Scala, Kamiq, Yeti, Karoq, Octavia, Superb, Kodiaq, Enyaq
    Seat Ateca (ve Vrchlabí)

    TPCA Kolín:
    Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1, po převzetí komplet Toyotou pak Aygo X a Yaris

    Hyundai Nošovice:
    i30, i30N, Tucson, Kona EV

    A pak ještě nějaký Kaipany, Gordony a možná ještě něco, ale to budou maximálně desítky ručně vyrobených kusů, u Gordonu spíš jednotky.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Až 259 elektromobilov súčasne. Najväčší nabíjací hub sveta je po novom v Nemecku.
    https://huntinspeed.sk/2024/02/07/259-elektromobilov-sucasne-novy-najvacsi-nabijaci-hub-sveta/?

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DJFRACTAL: Jakože opravdu v Česku vyráběných? To bych ti asi dal dohromady skoro z hlavy :)
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    Tohle se netýká výlučně elektromobilů, ale nevíte prosím někdo jestli existuje seznam všech vyráběných modelů aut v česku za posledních 10 let, kde se dá vyčíst i třeba motorizace atp.?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AVATAREK: Já jezdil jen čtyřicítkou, takže ti to neřeknu úplně kvalifikovaně, ale co jsem se bavil s lidma co řídili oboje, tak zhruba půlce přišla lepší a vyváženější i4 40 a M50 jim přišlo že má jen strašně moc výkonu, a půlce naopak.

    Mě čtyřicítka přišla naprosto dostačující výkonem, plus jde poslat bokem, což s M50 už bude na větší koule než mám. Čtyřicítka má větší dojezd, což může bejt zásadní, M50 je čtyřkolka, což může bejt taky zásadní.

    Za stejný prachy bych asi bral M50 prostě proto, že jí pak líp prodám. Pokud bych teda nepotřeboval jezdit každej druhej tejden do Berlína, což nejspíš M50 už nedá (40 jo).
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Začíná se prodávat hot-hatch MG4 Electric XPower
    https://www.hybrid.cz/zacina-se-prodavat-hot-hatch-mg4-electric-xpower/

    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    BOBASH: Pochopil jsem z recenzí správně, že ta i4 40e je lepší než i4 m50? Mohu je mít za podobnou cenu, ale nějak jsem pochopil, že ta 40 se chová lépe…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: 38 kWh furt po městě a okolí najede třeba 300, na tejden ježdění do práce to vydrží. Jako jediný auto si to představit nedokážu – ale dokážu si to představit jako primární s tím, že sekundární bude starší kombík/SUV na dlouhý cesty, výlety atd.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: samozřejmě jsem mluvil o tom s 38kwh baterkou, který bys musel nabíjet ob den, a to opravdu do obchodu jezdí málokdo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AVATAREK: i4 je naprosto skvělá a jezdí jako BMW, ani nemusíš mít M50, stačí i i4 40e nebo jak se to jmenuje, ta prostřední.

    Docela zábavnej je Mustang Mach E, ani nemusí bejt v nejsilnější verzi, zadokolka je naopak možná víc sranda. Do budgetu se vejde, dojezd má taky solidní.

    Teď mám půjčenej zadokolkovej Ioniq 6 a ani to není úplně nuda. Driftuje to :) (to teda ten Mustang taky, u obojího jdou trpaslíc vypnout do úplnýho vypnuta, stejně jako v BMW).

    Za milion a půl taky už budou za chvíli ojetý Taycany a Taycan je z hlediska zábavy za volantem fakt boží.

    Letos by taky mohla být Alpine A290 nebo jak se bude jmenovat sportovní verze Renaultu 5.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Nemusí bejt na každý. Bydím na Vinohradech, ve spodní části, kde je široko daleko jedna nabíječka, a s elektrickým autem se dá normálně fungovat – většinou za ten tejden s novinářským mám jednu nějakou delší cestu, kde to vymlátím baterku do mrtva a i tak většinou zvládnu zbytek tejdne fungovat bez toho, abych nějak dramaticky upravoval svoje plány kvůli nabíjení.

    Typicky si prostě místo obvyklýho Lidlu vyberu jinej Lidl kde je nabíječka, případně jdu do kina někam kde je nabíječka... tak něco.

    ID.2 s tou větší baterkou bude cca na úrovni Méganu e-tech, kterým jsem jezdil před vánocema a otočka bez prostoru na nabíjení do Pardubic (ekvivalent by byla cesta do Brna) byla v pohodě. Na zimní dovolenou to ale bude otravný, na letní do Chorvatska mírně nepohodlný.
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    NIGHTHUNTER: Počkat ještě můžu, jestli to bude stát za to. Jak je na to. Model S z tohohle hlediska? A je dobré kupovat Tesly ojeté? Předpokládám, že problému bude míň než u spalováku…
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    AVATAREK: Tesla 3 Performance? díky Track Modu asi to nejvíc, co si můžeš přát... jen se teď aktuálně nedá sehnat nová, protože po modernizaci zatím představili jen zadokolku a 4x4 Long Range... ale jestli můžeš pár měsíců počkat, tak rozpočet bude stačit i úplně novou z konfigurátoru ;-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Elli má dvě výhody:
    1. Funguje skoro všude (s výjimkou Chorvatských obskurních sítí jsem nikde neměl problém)
    2. Má asi nejlepší pokrytí nabíječek v mapových podkladech
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    AVATAREK: Tak na zadokolku od Tesly asi zapomeň. Tam ESP bdí nad každým kamínkem.
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    JYRKA: Se zvukem jsem smířenej, jde mi o cornering, sem tam si ustřelit prdel… mám okolo domu nádherné okresky, kde může člověk jet ostřeji. V tom vidím zábavu
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Ty ceny nic moc (19 Kc/kWh vs 12 Kc/kWh primo od PRE), ale objednam to na nouzovky. Kde je ta doba, kdy vsechny PRE nabijecky vcetne 150 kW byly zdarma :D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    AVATAREK: když já nechápu pojem zábava, co pro Tebe konkrétně znamená.
    Například zadokolka Tesla, kterou mám já. Má 320 koní na zadní nápravě, super zrychlení. Ale neřve to, stabilizaci nevypneš, nezadriftuješ si. A motor neřve.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam