• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Z hlediska zákazníka ano, ale když se o tom bavíme do hloubky, tak tohle není problém Škodovky, ale koncernu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Jasne ze ano. Jen si myslim, ze kdyz drzkovat, tak ne na aplikaci, ale na backendy
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH:
    AXTHEB:

    Zakaznikum je (pravem) uplne u zadku proc neco nefunguje nebo kdo za to muze. Drzkovat je fer vzdy a muze za to ten, kdo auto prodava (Skodovka).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AXTHEB: Technicky vzato je fér držkovat na Volkswagen, protože Škodovka s tím nemůže nic udělat, nemůže si pořídit vlastní softwarovou divizi.

    Do jistý míry můžou pracovat s tím, co dostanou, protože je taky jejich MIB podle mě lepší a přehlednější než u VW, a třeba mají kolečka a čudlíky. Ale s tímhle neudělaj nic.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    FEDAJKIN: Čili je úplně fér držkovat na Škodovku, že má appka potíže.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    FEDAJKIN: Ano, vážně mu nasadili i kšiltovku :)

    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    AXTHEB: Cariad je SW "divize" VW. Jsou tak chopní, že nedávno vyházeli celý top management a nahradili ho mimo jiné týpkem na pozici CEO, kterého na uvodní konferenci oblékli do kostýmu Silicon Valley IT founder (no kidding).
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    JYRKA: To není smluvní partner?
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Výrobce je za výběr vhodného frameworku zodpovědný stejně, jako za samotnou implementaci.
    Navíc se tváří, že jsou svázáni, tak by měl mít možnost to ovlivnit, aby to nebylo na píču.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    AXTHEB: Ne, do Cariadu
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    JYRKA: To se jako nepřipojuje do Škodovky nebo nějakého smluvního dodavatele?
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: proč?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Je. Jen to skodovka nemuze opravit, i kdyby se rozkrajela.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: sice neví, proč je to na píču, ale správně zhodnotil, že je to na píču.

    Imo novinář nemusí vědět, jak fungují aplikace. Musí vědět spoustu jiných věcí, který často neví, ale tohle podle mě zrovna ne, a ničemu to nevadí.

    Je to na píču.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Enyq po roce: https://www.youtube.com/watch?v=oAulSLkpcmg
    Ale klasicky Vaculík jako většina motoristických novinářů vůbec nechápe, jak fungují aplikace a kde může být příčina problémů - jak může mluvit o poddimenzovanosti aplikace, protože se zasekává v okamžiku, kdy ji pouštějí všichni.
    Aplikace běží na mobilu, takže na to nemůžou mít ostatní vliv. Takže vliv bude tam, kam se ta aplikace připojuje - nechápu, že mu to nedojde.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Global EV Sales Hit Record 1.5+ Million In December 2023
    https://insideevs.com/news/707891/global-ev-sales-december-2023/

    Nejsem spokojenej :) doufam ze je to jen ticho pred bouri a lidi cekaj na lepsi/levnejsi modely
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DIM_: Souhlasím, že přiřazování charakteristik je nesmysl. Řadit lidi podle Tesly mi přijde jako soudit lidi podle toho, že maj nejnovější iPhone - u řady lidí to může o něčem vypovídat (Apple fanboys), ale další tuna lidí včetně mě ti tam nezapadne.

    Jinak když už byla řeč o pracháčích, tak co znám bohatší lidi (majetek řádově stovky mega), tak ti spíš drží low profile, a i když nejezdí zrovna Thalií, tak vozem rozhodně nevyřvávají „helevole, já na to mám“. Tak to možná není o penězích jako o nějakým vkusu a přístupu k životu.

    Ale to už jsem dost OT, sry.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DIM_: zdravi se spousta značek, co sem měl (alfa romeo, saab, atd)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Zdravia sa aj mazdaci a v teslach som uz stretol tiez par debilov, tak to sa neda takto zaskatulkovat
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BLOWUP: Mozna "statusovy symbol" neni spravny slovni spojeni.

    Vy si neprirazujete autum charakteristiky?:) I kdyz je to samozrejme nesmysl.

    Ja kdyz vidim:
    Nova Octava - sluzebni auto
    Dvojkova Octava - prumerny Cech, co je hrdej na svoji spotrebu pod 5 litru
    BMW X6 - debil
    Mercedes G - debil s vychodnim prizvukem
    Porsche - prachac (ale nevim jak velkej)
    Taycan - prachac
    Volvo - rodič
    atd.

    A kdyz vidim Teslu, tak je to pro me taky nejaka skupina.
    Navic si myslim, ze zadna jina znacka nema co Tesla, ze vsichni citi hrdost a radost, kdyz potkaji dalsiho teslistu. Ze se treba navzajem pozdravi.

    Tak to jsem myslel pod asi nespravnym spojenim "statusovy symbol".
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: trojkovy bmw si zpravidla berou na leasing ucni s balkanskejma korenama. Za status symbol to povazujou zpravidla teprve pote co do toho investujou jeste jednou tolik na tuning.

    Anyway, ja se pamatuju jak za komancu ve vesnicce kde mame chalupu mel jeden strejc ze sousedstvi dva trabanty a jako teda byl to tamni king.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ELIJEN: mezi „ne vsichni si muzou dovolit“ a „status symbol“ teda aspon ja vidim velikej rozdil.
    Ale hlavne predstava ze za nej nekdo muze povazovat neco tak hnusnyho jako je cokoli od tesly, to je docela velky aha.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam