• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    Prvni report z Deutschlandu po měsíci ježdění s ID3: nejlevnější a funkční appka na nabijeni je [zatim] maingau (pokud u nich máte ještě telefon nebo nějakou jinou službu, jsou urcite nejlevnejsi), nejspolehlivější a v poměru cena/výkon nejlepší je mobility+, bez konkurence. Funguje všude [i v Polsku!] A spolehlivě.

    Nejhorší appku má suverénně ČEZ, to je fakt tragédie, neuvěřitelná, a ještě to mají i drahý. Ale hlavně to prostě nefunguje.

    A obecně je ten přechod z fosilu na eauto zatím docela náročný, kvuli komplikovanosti infrastruktury. Budto budu platit vysoke ceny [0.7 - 0.9eur] anebo musim sledovat kdo a kde ma jake nabijecky a jake mam mit appky, registrace. To je nivy a otravny. Taky je nezvyk čekat na faktury na konec měsíce, ale to se asi časem vstřebá.

    Co mě nebaví:
    1] v telefonu mám asi tak 15 aplikaci, z nichž polovina se ukázala jako nefunkcni. [Aral, ČEZ, electroverse...]
    2] Když bych platil jen on-the-spot tak je to drahy anebo rovnou (berlin stadtwerke) blokují 50eur i za nabijeni ve výši 5eur. To je fakt wtf, special e když si na kartu můžu koupit kafe v automatu za 2 euro skoro všude. Wtf.
    3] hledání a identifikace spravneho stojanu na místě, to je teda ultra dementní, QR fungují někdy, někdy ne. Hledání sériového čísla a srovnávání ho s tím co je v akce je fakt rok 2001. Proč.

    Obecně ten komfort nabijeni má hodně prostoru pro zlepšení.

    5] Když jsem přijel do prahy tak 3 že 4 nabíječek ve městě byli zablokovane dieselovou octavii. Fakt beznaděj.

    Co mě bavi:
    1] Jak tichý a jednoduchý ježdění to je. Obecně to auto je mnohem víc napřed pocitově, subjektivně.
    2] zadax elektřina v IKEE :)
    3] netřeba zahrivat motor :) [jo, jsem starej..]
    4] obecně cena ježdění je teda dost nižší, ale to asi souvisí i stim že jsem doteď jezdil s relativne rozezranym bmw.
    5] dan za auto v nemecku je pro elektroauta 0.
    6] teoreticky bych měl mít známku na české dálnice taky za 0, uvidíme.


    Ano, jízda Praha - Berlin je pomalejší než s mým bmw, jasne, samozřejmě, jednak ID3 nejede 200, zadruhy musí nabíjet, ale překvapivě mě to zase až tak netrápí, naopak mě možná trochu zpomalení (a nákup v netto :) zatím docela vyhovují. Takže to me překvapilo, pozitivně. Nesdílím tu paniku z rychlonabijeni.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    NIKDAS: Ja ho mám a není špatnej.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    OTAZKAKONCE: Lidl má dnes v aplikaci slevu 2500 na ten jejich wallbox, takže to vyjde na 7 500Kč, což je skoro zadarmo :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Tak první EV no. Když se podíváš na první serious pokusy jiných tak kolem 2010s, bude to podobný :D v roce 2035 už to budou mít fixly jak nic.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: bi zi for X = too busy for X (twitter). Toyota proti Muskovi confirmed
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Další záznam z úspěšné konference čtvrtkon

    Zkušenosti s přechodem z nafty na elektřinu - Jakub Hájek
    https://youtu.be/A5aStSSyt4o
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Prostě to auto je vyvážený
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Designéři jedou na tom samým, zvlášť ty co dělali vnitřek.

    A inženýři maj asi kocovinu, jinak nevím, proč by to mělo při 130 km/h se zapnutým topením žrát 29 kWh/100 km.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Imo existují jen 2 řešení.

    Buď Toyota musí přestat dodávat marketingovému týmu ten matroš, na kterym jedou.
    Nebo ho musí začít distribuovat nám všem ostatním…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: According to Toyota, the meaning of the "bZ4X" nameplate breaks down into:

    "bZ": for "beyond Zero" emissions, representing the nature of a battery-electric vehicle by going "beyond Zero" emissions,
    "4": from the equivalent-sized Toyota RAV4 and the
    "X": describing it as a compact crossover ('X') SUV.

    A čte se to fakt "bí zí fór ex"

    Presentation SGM Simon Humphries
    https://www.youtube.com/watch?v=nxV2CbN1Cxo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Nemám nejmenší tušení.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: Jak se to čte? Tak jak se to píše, nebo nějak jako bzax?
    Proč to tak někdo pojmenoval a ne lépe jako treba IDDQD??
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tenhle tejden mám bZ4X.

    To auto je asi tak dobrý jako jeho jméno.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: 🤷‍♂️
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Brzdovou kapalinu jsi neměnil?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Toto jsou jediné náklady, které bylo třeba zaplatit servisu za 4 roky používání Tesly model 3.
    Žádná výměna oleje, brzdových destiček, nic. I ty filtry bych si mohl vyměnit sám, ale byl jsem líný.
    Benzíny a diesely nejsou pro chudý lidi :)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Ta úchylnost Mazdy je často skvělá. Třeba původní benzínový motory Skyactiv, který nežerou a jsou skvěle točivý.

    Blbý je, že normální řidič si všimne spíš toho, že kvůli tomu, jak jsou točivý, v nízkejch otáčkách nejedou. A koupí si místo atmo dvoulitru 1.5 turbo který vyráběj všichni ostatní.

    Pak přišel Skactiv X, legendární "benzínovej diesel", kterej... nijak zvlášť nejede ani nežere, ale je jinej.

    A pak vymysleli elektromobil, co nikam nedojede, a dali do něj užranej Wankel. Tímhle tempem uděláme Mazdě brzo pápá.
    MINER
    MINER --- ---
    HERR_FLICK: "In November 2023, the MX-30 with the e-Skyactiv R-EV powertrain was introduced in Japan".

    Zdá se, že ses na tu Wiki ani nekouk...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MINER: píšu, MX-30 R-EV
    Ta se v Japonsku ani prodávát nebude, takže úvahy, že mazda vyvíjela tenhle bazmek s doritem s ohledem na specifika tamního trhu, je asi trochu lichá
    Prodávat to budou jen v Evropě

    Jinak proč tuhle blbost vůbec vyflusli
    Mazda držela poslední dekádu aspoň pár schopnejch motorářů, co přes den vyvíjeli i nějakej ten použitelnej motor (inline6 3.0, co se ovšem EU ani netýká) aby si mohli po-o hrát a matlat se s obskurním dead end Wankelem

    Ostatní automobilky už zkraje 70.let pochopily, že je Wankel naprosto k hovnu
    Držela se toho jen Mazda, která má ve zcela netradičních nefuknčních řešeních nějakej zvrhlej fetiš

    Nakonec, protože ta užraná věc s mizernou životností fakt už nedává smysl ani pro mazdu (je to ještě větší chujovina, než kdyby ses dnes pořád snažil za každou cenu do auta vyvíjet dvoutaktní motor)
    Tak vymysleli, kde by ten šmejd mohli ještě použít
    No a jediný, kde to ještě nějak obhájí, je jako relativně malej (o moc lehčí jak 3válec to bohužel není) range extender genec, co funguje alespoň trochu víc při konstantních otáčkách, než motor u běžnýho ICE vozidla

    To je celý

    Jinak lidi si úplně právě pro tyhle debilní výmysly mazdu nekupujou tolik, jak by mohli, kdyby přišla s trochu pragmatičtějším a použitelnějším pohonem
    MINER
    MINER --- ---
    HERR_FLICK: Ne. Hledáš e-Skyactiv R-EV: https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-30

    Jo, Mazda je malá automobilka, což souvisí i s její strategií hledat si niche, kam jiní nejdou.

    Já bych si to taky nekoupil, ale nemyslim si, že tomu rozumim víc než jejich marketing a design department.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam