• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: u pětky z mýho pohledu bude smutnej fail
    Že to nebude zadokola

    Přitom to jasně odkazuje na rwd 5 Turbo, hlavně Alpine A290

    No a mít první BEV od Alpine jako fwd je trochu hereze

    Přitom právě BEV přináší zadarmo tuhle výhodu, že je konstrukčně, cenově I prostorově jedno, která náprava je poháněna

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: ale tak zase dotace -200tis a jsi na 600tis :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NTR23: Pětka je boží, tu bych si i dokázal představit koupit. Škoda že ta verze, kterou by člověk chtěl (větší baterka, nejsilnější motor, barevný píčoviny, výbava) bude stát 800.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Jen "jízdní představení", tedy taková ta akce kde to všem půjčej na půl hodiny. Měl jsem jednomotorovou verzi s menší baterkou, i ta je zatraceně rychlá. Podvozkově to není blbý, ale taky o tom nebudeš psát domů, řízení totál tupý a bez citu, což je v ostřejším průjezdu zatáčkou trochu znervózňující.

    Ergonomie dost ustupuje šetření – displej jen uprostřed, ovládání oken jen uprostřed, některý z těch jejich ekomateriálů jsou zajímavý (modrej plast z recyklovanejch džín), ale některý, třeba recyklátový výplně dveří, který jsou u všech verzí, jsou vyloženě odporný. Jakože jeden z nejhnusnějších materiálů co jsem kdy v autě viděl.

    Celkově – je to zajímavý, pro spoustu lidí to určitě bude fajn, ale není to levný proto, že to udělali levně v Číně nebo přišli na něco na co ostatní ne, důvody, proč je to levný, tam vidíš úplně všude.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: To uz existuje

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    HERR_FLICK: dle meření má např tesla u LFP na bms snižené volty natolik že kdyz ti to ukazuje 100%, tak ma ten clanek v realu rekneme 90% +- . u NMC se doporucuje ji pro skladovani drzet mezi 60-80%.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CRAZY_IVAN: tohle je ale něco jinýho
    Ta baterie může ale nemusí mít 100%, to se neví pokud jí nenabiješ do 100% a nedojde v vybalancování článků
    Týká se to jen basic LFP modelů

    Jinak to není třeba dobíjet do 100% pokaždý, stačí 1x tejdně, hovno se stane
    Ale naopak, narozdíl od jinejch lithiovek se LFP může dobíjet do 100% úplně pokaždý, aniž by byla kompromitována její životnost
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PEPAZZ: nedávno jsem četl, že tesla chystá sw update, kdy to dojezdu bude započítávat i tyhle věci jako degradace a stav baterky etc
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: jj v komentech nekdo psal ze to dela i lfp tesla, ze pro sychr je lepsi pocitat s tim že 10% je v podstatě nula pokud si predtim nedal 100% na nabíječce
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Kde to tam zmiňuje, nechce se mi koukat na hodinové video.
    Jinak moc bych se nedivil, kdyby to tak dělala i Tesla a proto je v návodu napsáno nabíjet pokaždé do 100 a nebo alespoň 1x týdně.

    Jinak i u klasických baterek se doporučuje jednou za čas nabít do 100, aby se provedl balancing.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    web prezka je moc pekná , tohle auto se povedlo, žlutá moc líbit

    Renault 5 – plně elektrický městský vůz značky Renault
    https://www.renault.cz/elektricke-vozy/renault5.html
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    a jeste :
    The Renault 5 is the most exciting new car of 2024 - First Look detailed review
    https://www.youtube.com/watch?v=CLbV7LB8k2c&ab_channel=TheLateBrakeShow
    RSZ
    RSZ --- ---
    CRAZY_IVAN: na tempomatu nastaví 105km/h, to je jako kdyby to natáčeli e-hateři z autofóra
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: volvo ex30 uz si v ruce měl? případně chystáš se?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: to je hustý ze pokud nedas 100% tak se neuděla balancing a jsi v prdeli to číslo % pak vlastne nic neznamena, doufam ze LFP v tesle tohle nedělají
    NTR23
    NTR23 --- ---
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: me by zajímala nejak historie spolehivosti jejich baterek, zaslechl jsem ze ten batery case neni uplne vodě odolně udělan, ale to jsou pribehy typu jedna pani povídala
    TOFI
    TOFI --- ---
    "smejeme se spalovakum" ;-)
    Evropské Auto roku 2024 zná vítěze: Zlato si odváží elektrický Renault Scénic | auto.cz
    https://www.auto.cz/evropske-auto-roku-2024-zna-viteze-zlato-si-odvazi-elektricky-renault-scenic-151688
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Ineos představil elektrický offroad Fusilier hned ve dvou provedeních - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-ineos-predstavil-elektricky-offroad-fusilier-hned-ve-dvou-provedenich-40461984
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Česká televize ví o elektromobilech a fotovoltaice, to jsem nečekal
    Čistá mobilita na ČT1 - 2 minuty o klimatu
    https://youtu.be/CaQqs55-IQo
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    RATTKIN: Je to od ČEZ Ditribuce Varianta EMOV1, jsme Praha-západ
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam