• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    RAJCHE: Sledujume. Nevypadá to nic moc, ale ve chvíli, kdy nemají žádný globální model a hrnou spoustu peněz do vývoje, je to zatím jen díra na peníze, podobně jako Lucid. Každopádně, 7. března v 19 hodin místního času budou představovat R2 (dostupnost nicméně nejdřív 2026), což by měl být jejich vstup na globální trh, tak budeme koukat :)
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    Nevim, jestli nekdo sledujete deni kolem Rivianu. Ale poslednich par mesicu nic moc pozitivniho.

    Rivian is laying off 6 percent of its employees — again - The Verge
    https://www.theverge.com/2023/2/1/23581642/rivian-layoff-ev-workers-employees-price-cut

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    RSZ: Současní kupci EVs jsou pořád nadšenci, early adopters a pioneers, kteří prošlapávají cestu širokým masám. Pro běžné uživatele je elektromobilita pořád 10 let daleko a právě díky těm lidem, co teď žijí tohle, to za těch 10 let bude vypadat líp. Někdo to ale proklestit musí, no :D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: Za rok uz budou vycerpane odhaduji
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: ale tak zase dotace -200tis a jsi na 600tis :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    DOCKINEZ: mám něco naježděno ecitigem, nepotřebuju vysvětlení, vím co to je řešit dojezd a jezdit ekorallye, ale prostě ten kontrast cool vozu a necool zbytku mě pobavil
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    RSZ: Sice jo, ale zas většina lidí si nepojede pro auto až někam nad Berlín. A jak píše kolega, mně přijde zajímavý zjištění, že např. protivítr může mít takovej vliv na dojezd.

    Za mě palec hore.
    BRETA
    BRETA --- ---
    RSZ: me naopak ta autenticnost prijde sympaticka, ta prvni zastavka na dobijeni mi prisla vylozene napinava, jestli to dojede :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    RSZ:
    CRAZY_IVAN: že se k tomu ještě vracím.. to je fakt jak antireklama na emobilitu. "nabíjíš u lahodné kávy na nějaké finedinning benzínce" vs realita, ionity plácek s výhledem na kamiony, kde by se ženská večer možná bála vystoupit, druhé nabíjení u zhasnutého lidlu, třetí u kauflandu kde vítr honí odpadky sem a tam:)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NTR23: Pětka je boží, tu bych si i dokázal představit koupit. Škoda že ta verze, kterou by člověk chtěl (větší baterka, nejsilnější motor, barevný píčoviny, výbava) bude stát 800.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Jen "jízdní představení", tedy taková ta akce kde to všem půjčej na půl hodiny. Měl jsem jednomotorovou verzi s menší baterkou, i ta je zatraceně rychlá. Podvozkově to není blbý, ale taky o tom nebudeš psát domů, řízení totál tupý a bez citu, což je v ostřejším průjezdu zatáčkou trochu znervózňující.

    Ergonomie dost ustupuje šetření – displej jen uprostřed, ovládání oken jen uprostřed, některý z těch jejich ekomateriálů jsou zajímavý (modrej plast z recyklovanejch džín), ale některý, třeba recyklátový výplně dveří, který jsou u všech verzí, jsou vyloženě odporný. Jakože jeden z nejhnusnějších materiálů co jsem kdy v autě viděl.

    Celkově – je to zajímavý, pro spoustu lidí to určitě bude fajn, ale není to levný proto, že to udělali levně v Číně nebo přišli na něco na co ostatní ne, důvody, proč je to levný, tam vidíš úplně všude.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: To uz existuje

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    HERR_FLICK: dle meření má např tesla u LFP na bms snižené volty natolik že kdyz ti to ukazuje 100%, tak ma ten clanek v realu rekneme 90% +- . u NMC se doporucuje ji pro skladovani drzet mezi 60-80%.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CRAZY_IVAN: tohle je ale něco jinýho
    Ta baterie může ale nemusí mít 100%, to se neví pokud jí nenabiješ do 100% a nedojde v vybalancování článků
    Týká se to jen basic LFP modelů

    Jinak to není třeba dobíjet do 100% pokaždý, stačí 1x tejdně, hovno se stane
    Ale naopak, narozdíl od jinejch lithiovek se LFP může dobíjet do 100% úplně pokaždý, aniž by byla kompromitována její životnost
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PEPAZZ: nedávno jsem četl, že tesla chystá sw update, kdy to dojezdu bude započítávat i tyhle věci jako degradace a stav baterky etc
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: jj v komentech nekdo psal ze to dela i lfp tesla, ze pro sychr je lepsi pocitat s tim že 10% je v podstatě nula pokud si predtim nedal 100% na nabíječce
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Kde to tam zmiňuje, nechce se mi koukat na hodinové video.
    Jinak moc bych se nedivil, kdyby to tak dělala i Tesla a proto je v návodu napsáno nabíjet pokaždé do 100 a nebo alespoň 1x týdně.

    Jinak i u klasických baterek se doporučuje jednou za čas nabít do 100, aby se provedl balancing.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    web prezka je moc pekná , tohle auto se povedlo, žlutá moc líbit

    Renault 5 – plně elektrický městský vůz značky Renault
    https://www.renault.cz/elektricke-vozy/renault5.html
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    a jeste :
    The Renault 5 is the most exciting new car of 2024 - First Look detailed review
    https://www.youtube.com/watch?v=CLbV7LB8k2c&ab_channel=TheLateBrakeShow
    RSZ
    RSZ --- ---
    CRAZY_IVAN: na tempomatu nastaví 105km/h, to je jako kdyby to natáčeli e-hateři z autofóra
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam