• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VDFLAT: nemecky veteran 70+ to znie jak nejaky PzKpfw V Panther :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VDFLAT: To bude vono. Němci to dokumentovat uměli, a hlavně Němci před 70 lety měnili věci možná jednou za rok u Brouka, ale jinak moc ne.

    Měnit něco třikrát za tejden se dokumentuje blbě i když se to aktivně snažíš dělat, protože ti záleží na tom, aby tvoje auto šlo za 20 let opravit.
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    BOBASH: Veterány mám 70+ let starý, ale jen německý, takže pěkně podle katalogu a výrobního čísla vím, co shánět.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VDFLAT: JYRKA: POKUD. Tohle slovíčko máte v odpovědi oba :)

    Ano, POKUD udrží kompatibilitu, bude to fajn. Nebo POKUD to dokumentujou a POKUD ta dokumentace bude přístupná a POKUD půjde objednat díl, jehož kompatibilita půjde ověřit třeba podle VIN. A POKUD to celý zpřístupní i aftermarketu.

    Protože téměř žádný starší auto nejde provozovat bez toho, aby na něj někdo jinej než automobilka začala vyrábět díly.

    Jako je samozřejmě možný, že Tesla bude i za 20 let dělat díly na Model 3... ale z jejich míry ohledu na to, jak se ty auta budou udržovat a opravovat do budoucna (viz drahý opravy po nehodách) to nevypadá, že by tohle měli vysoko na seznamu priorit.

    Jinak VDFLAT: ad ty veteráni... zkoušel jsi někdy něco sehnat na třeba italský nebo francouzský auto starší 20 let? Je to moc veliká legrace, když na ten krám existuje pět chladičů a ty nevíš kterej. A na tu Teslu taky v průběhu dvou let výroby může nějakýho dílu existovat ne 5, ale třeba 35 verzí.
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    BOBASH: Pokud zmeny dokumentujou, tak to bude jako s veteranama - proste si dohledas, jak je konkretni kus udelanej, a podle toho opravujes.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: to nemusi vadit, pokud udrzuji kompatibilitu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To bude strašně skvělý, až budeš takový auto chtít jednou opravit...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BYD bude od leta prodavat v CH. Clanek o tom jak se snazi udelat svoje auta akceptovatelny pro evropskej trh.

    Der Autohersteller BYD will Europa erobern, ab Sommer auch die Schweiz. Der Auftritt in Genf ist eine Kampfansage: «Der Laden brennt», sagt ein Schweizer Insider – und so reagieren die Besucher.

    E-Auto aus China am Autosalon: Kaufen die Schweizer bald BYD? | Basler Zeitung
    https://www.bazonline.ch/e-auto-aus-china-am-autosalon-kaufen-die-schweizer-bald-byd-598697351319
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Změny na autech co 3 hodiny. To je skoro jako v koncernu :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajimave povidani ze zakulisi

    Těchto 20 Slidů Změní Váš Pohled Na Teslu! Agilní vývoj v praxi | BACINA.TV
    https://youtu.be/B1TbZ75ksDs?si=yZr5V-AuIk_jORGq
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    DAN_F: No, pro mne to až na místo bude tak 20 minut ;) Zatím mají auta s EL SPZtkou parkování na modrý a fialový zadara.

    CEEFA: A zrovna tu na Molu mi neukazuje ani PRE, ani navigace auta - tak to musím vyzkoušet a uvidím, zda mi to vezme čip
    CEEFA: Jen kolem toho hotelu Avion je nějak prázdno v mapách ;) Budu muset koukat kolem sebe jestli nějaká někde přibude. No a holt budu muset vždy zvážit - zda nabíjet a noční procházka a nebo nenabíjet a být rychle doma.
    HANZS
    HANZS --- ---
    FEDAJKIN: Hmm zajimave, takže když se trochu vybije pod 600V, tak už to bude jen 400V ;)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    HANZS: Dík za info co mě zajímá a co ne.

    Každopádně už jsem to objevil, sem mimoň - 155,000W/250A = 620V :D

    Jinak teda potřeal jsem vědět, jestli to spadá už do 800V architektury nebo ne (mezník je 600V).
    HANZS
    HANZS --- ---
    FEDAJKIN: Úplně nechápu co řešíš - napětí na baterii (570V nebo 620V) tě moc nezajímá - podstatné je, že se jim povedlo zrychlit nabíjení ze 120kW na 155kW. (Byť podstatná je i křivka nabíjení).
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    CATSIAM: Tady v okolí borislavky, Vokovic, atd je těch PRE nabíjecek dost, na každý ty rozvodne, jsou tu asi 4 v okoli, kromě ty, co tu zazněla ještě za vozovnou vokovice, pak v ty ulici za bejvalym drancy atd...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CATSIAM: Na Kladenskou je to zrovna dost kousek, přes Evropskou a pak dolů buď kolem Bořislavky, nebo starého OC Šárka (Billa na Evropské). Bude to tak na 5 minut.

    Teď jsem šel přes staré Vokovice a koukám, že tam má PRE v ulicích několik těch testovacích stojanů u veřejného osvětlení (nicméně tam bude předpokládám pro nerezidenta problém zastavit) a nějaká nabíječka je i na té mol naproti na Veleslavíně. Jinak, zrovna PRE dokáže v mapě zobrazovat i aktuální obsazenost: https://chargepre.smatrics.com/cs/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CATSIAM: No nejspíš nestojí za to tam ty nabíječky vůbec stavět, když na ní lidi budou dobíjet půl hodiny, takže za... 40 korun?

    Kdokoliv má BEV co umí nabíjet z DC (což jsou víceméně všehcny), bude nabíjet z toho DC, protože z rychlýho DC za těch 30 minut občerstvení dobiju něco mezi tak 40 a 80% baterky, podle toho jak rychlý mám nabíjení a jak velkou baterku.

    Na AC u BEV dobiju za stejnou dobu pár kilowatthodin...
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    CATSIAM: Jj a má i ten mol směrem dolů u dediny
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    BOBASH:
    RATTKIN: Tak snad nikoho by nenapadlo to tam u té dálnice zapikovat na 4,5 hodiny, ale i těch 20-40 minut na kabelu než se všichni občerství a mít možnost nechat zamčený auto klimatizovat by byl příjemný benefit.

    CEEFA: Na tom MOLu? Tak to příště zkusím.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Přijde mi, že tam žádný update z 570V n 620V není, je to možné? Proč teda tvrdí tzhle dvě hodnoty, když to prostě vycháyí na čistých 600V v obou případech?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Pls rychlou radu

    Automobilka mi tvrdí, že předchozí verze auta má 570V nabíjení a nabíjí 120kW/200A. Což ale nedává smusl, protožee 120kW/200A = 600V.

    A dále tvrdí, že nová verze má 620V nabíjení a nabíjí 155kW/250A. Což ale taky nedává smysel protože 155kW/250A=600V

    Co mi uniká?
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    DAN_F: Děkuju. Mrknu na to, jak velkou procházkou bych to měla.
    Já se vždycky zajedu podívat sem https://maps.app.goo.gl/8vBnsHv18fAWTjCT8, ale poslední 3 týdny tam už vždycky stála připojená auta. Jezdím víceméně kousek odtamtud na Kladenskou
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam