KUTAS: Zadokolka je důležitá u všeho, akorát u ICE je těžký/drahý/prostorově nevýhodný ji udělat (musíš mít buďto kardan přenášející výkon od motoru na zadní kola, nebo ten motor mít vzadu) a navíc když máš vpředu motor a vzadu hnaný kola, máš blbě rozložení hmotnosti s ohledem třeba na trakci při vyjíždění kopců.
U auta, který má vprostředku baterku, takže ideální rozložení hmotnosti, a není problém nacpat dozadu motor, aniž bys přišel o kufr, je zadokolka lepší, protože má lepší trakci a celkově lepší jízdní vlastnosti, zjednodušeně řečeno proto, že používáš jedny kola pro akceleraci a druhý pro zatáčení. Předokolka má inherentní nevýhodu v tom, že zatáčí a pohání se stejnejma kolama, kterým pak snadno dojde přilnavost/trakce. Plus při akceleraci zatěžuješ víc zadní kola, takže u zadokolky vyrobíš víc trakce, kdežto u předokolky míň.
Výsledek z uživatelskýho hlediska je, že zatímco zadokolka si kolama do zatáčky "pomůže" (když přidáš, posune auto do zatáčky, když bys přidal extrémně hodně a neměl zapnutou elektroniku, tak jí obkroužíš přetáčivým smykem), zatímco předokolka když přidáš začne mnohem dřív ztrácet trakci a případně se sunout po čumáku ven za zatáčky.
Ta citlivost na ztrátu trakce je u EV, který má obří krouťák, dost důležitá. Předokolkový EV často "hrabou" i se zapnutým ESP a kontrolou trakce, protože prostě ten výkon kolama, který zároveň zatáčej a jsou odlehčený, přenýst nejde.
Předokolka bude prostě nervóznější, bude hrabat kolečkama, bude tě tahat za volant, zadokolka bude vyvážená, plynulá a efektivnější.