COMODOR_FALKON:
1) Co je problémového na Leafu? Je to malý, zastaralý, nevybavený, s blbýma jízdníma vlastnostma a výkonama. Nebylo to moc dobrý auto ani před 12 lety.
2) Pokud bude cena baterií $56/kWh, tak 100 kWh battery pack nebude stát ani náhodou $5600. Cena článků a cena battery packu je dost rozdíl.
Ostatně o ceně battery packu vyráběnýho na míru pro starší auto se sám můžeš přesvědčit u tebou zmiňovaných EV Enhanced, u kterých stojí 40 kWh baterka do Leafu $12k. Což máš pořád bez cla, DPH a dopravy sem. Takže reálně 360 tisíc.
3) Těch 12 tisíc dolarů pořád stojí baterka, která má stejnou kapacitu jako ta původní. Dostat do starýho auta skoro 2x větší baterku než největší, co tam mohla být, bude mnohem komplikovanější a bude to vyžadovat větší úpravy všeho.
4) 5-10 tisíc korun je realistická cena za práci na výměně navigace za moderní Android systém ve starým autě, nebo předělání světel na xenony nebo nějakou takovouhle blbost. Nevím jak ve světě, kde žiješ ty, ale v tom, kde žiju já, stojí levnej mechanik na den tak těch 5 tisíc a dražší těch 10.
Předělání silový elektriky v autě do míry, abys mohl zvýšit kapacitu baterie skoro 2x bude vyžadovat toho druhýho, a ještě s paragrafem 50 a vybavením atd., a nebude to ani náhodou práce na den. Spíš tak na dva tejdny, než to bude celý fungovat.
Takže i pokud by se někdo namáhal vyvinout 100 kWh baterku do Leafu a díky propadu ceny článků na polovinu by se mu jí podařilo udělat za stejný peníze jako 16-Blade, tak jsi pořád realisticky tak na 400-500 tisíc za celou přestavbu.
5) 100 kWh Leaf bude mít reálnej dojezd 500 km tak možná v příměstským provozu nebo na dálnici kdy nebudeš muset topit a pojedeš 110 km/h.
6) Pokud je pro tebe Enyaq horší auto než Leaf, tak jsi s tímhle názorem krutě osamocen, respektive všichni ostatní podobný asketi by se s tebou mohli do toho Leafu nacpat. Což znamená, že na kutky Leafu na 100 kWh, který KDYBY to šlo udělat, KDYBY ty nový baterky byly o tolik menší a lehčí, KDYBY na to někdo chtěl dávat vývojovou kapacitu a asi milion dalších kdyby, budou stát jako nová R5, nebude trh. Když na něco není trh, tak to nemá economy of scale. Když to nemá economy of scale, tak je to drahý.
Jo, možná někdo udělá náhradu továrního 62 kWh packu, kterej podle všeho nevyžaduje zas tak dramatický úpravy aby se dal dát do prvního Leafu. Možná to někdo udělá časem třeba za kilo, a vzhledem k tomu, že jetej Leaf bez baterky bude mít zhruba hodnotu železa, ze kterýho je vyrobenej, budeš mít i s prací v tý době tak 18 let starej elektromobil za 200 tisíc.
To je poměrně realistickej výhled a věřím, že se to bude dít, byť furt nerozumím tomu, proč si na to vybrat zrovna Leaf.