• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Na Valašsku vzniká klíčová součást pro elektrická BMW. Martin Vaculík byl u toho! 🛠️
    https://www.youtube.com/watch?v=3uIVPK_1k-0
    TOFI
    TOFI --- ---
    Bazarové elektromobily - kde hledat problémy? | Geek pokec s Jirkou Zimou | 4K
    https://www.youtube.com/watch?v=gR-nHtdVR0I
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    PEPAZZ: To nikde nepíšu woe :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: jezdíš se psem na střelnici jo? .)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    + hodně místa pro mě, děkuji. Rodina, pes, rozměrný krámy na cvičák a na střelnici atd. atd. se jen tak někam nevejdou.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    HANZS: jo to potřebujeme, konečně nějaká konkurence Tesly. Nestačí prémiové naladění podvozku a lepší hlína v modelu. Rychlost dobíjení a dojezd a cena jsou jediné důležité parametry EV, aspoň pro mě.
    HANZS
    HANZS --- ---
    Ještě k nabíjení - koukal jsem na nová videa Bjorna Nylanda s ID.7 - a VW udělalo velký pokrok - při zkoušce dojezdu (v zimě 400km), kdy už nebyla energie na vyhřívání baterie (ani kabiny), tak přijel se 2% a baterie měla 3 st.C. a přsto okamžitě nabíjela 110kW a šlo to rychle nahoru.
    Jinak je z té ID.7 nadšený - nabíjení a dojezdy jako Tesla, infotainment funkční a např. světla mnohem lepší než na Tesle.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Pokud jste nepostřehli:
    Na slovensku hořel ID3 před RD. Původně se jako příčina uváděl zkrat 12V baterie a ačkoli 400V batterypack byl nedotčenej, dezolé internet se toho okamžitě chopil.
    Teď vyšlo na povrch info, že to EV někdo zapálil.
    Požiar auta dielom podpalača | 🧯🔥KAMEROVÝ ZÁZNAM zachytil neznámeho páchateľa pred požiarom elektromobilu v Alžbetinom dvore. Plamene sa rýchlo rozšírili aj na dom, kde v tom čase... | By Michael Grež...
    https://www.facebook.com/watch/?v=2220700018270754
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: 150tisíc, tyjo tolik nestojí ani obyč batterypack k FVE.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ještě k těm bateriím...
    75kWh Tesla Model 3 full battery pack long range
    https://evshop.eu/en/batteries/292-tesla-model-3-full-battery-pack-75kwh-long-range.html
    LITTLEBOY007CZ
    LITTLEBOY007CZ --- ---
    BOBASH: Vlastním e-Golf 2018 bez TČ a mám firemní Konu eletric 2022 39kW s TČ. Zkoušel jsem test topení před cca měsícem kdy bylo venku -5C. Vyrazil jsem od domu, udělal cestu 15km a měřil spotřebu topení (oboje jsem vytápěl na 22C). V golfu vyskočilo topení ze začátku na 5.5kW, po cca 10 minutách, kdy se se auto vyhřálo byla spotřeba celého auta byla konstantně 2.2kW když auto stálo a topilo. V koně vyskočilo topení na 2.9kW a po zrhuba stejném čase spadla spotřeba vozu na 1.6kW když taky auto stálo a topilo. Takže dle mého testování rozdíl v TČ sice je ale jen pro lidi, co s nim jezdí krátký trasy. Když se auto vyhřeje, ten rozdíl je už minimální.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Třeba Enyaq má nově od upgrade infotainmentu jako snad první auto, co jsem viděl, možnost zapnout vyhřívání baterky manuálně (tedy nemusíš dávat nabíječku do navigace). A poznat je to dost, nabíjel jsem v asi mínus třech stupních 135 kW, s Ioniqem, kterej má teoreticky asi o 100 kW rychlejší nabíjení jsem v téměř identický situaci nabíjel 70.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Bez tepelnýho čerpadla docela vliv má. Na dálnici už tolik ne, jak už tu někdo psal, jakmile vyhřeješ, jsi na tom docela dobře, ale i tam je furt rozdíl tepelný čerpadlo nebo bez něj.

    A 2 kW mimochodem není nic, ono je dobrý mít na paměti, že to auto sice má možná 200 kW, ale ve 130 km/h reálně používá tak 20.
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: Nabíjení určitě, ale jinak to dává smysl i během provozu.
    Nevim přesný čísla, ale řádově při -10° C už nejde využít víc než třetinu kapacity lithiovky a kolem -20° C to už padá pekelně dolu.

    Pokud se to dostatečně zahřeje jen obyčejným provozem, nebo to má malý vliv, jedině dobře.

    Vim, jak to funguje u spotřebky. Je to docela limit v zimě u foťáku. Zajímalo by mě umět si ten vliv představit u EV.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Tesla vyhrivani/chlazeni baterky ma, ale to taky neco zere. Hlavne to ma smysl pred nabijenim na SC nebo kdyz mas auto na nabijecce doma a vis presnou hodinu odjezdu. Nicmene mi neprislo, ze by to melo nejaky extremni vliv na spotrebu.
    MINER
    MINER --- ---
    A co teplota baterky? Dělaj ty nový EV vyhřívání, aby to taky nemělo vliv na využitelnou kapacitu?

    Od -5° klasický lithiovky můžou využít o dost méně kapacity. Při zahřátí se stane dostupnou.

    Řeší to EV?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Topeni ma naopak nejmensi vliv. Hlavne teda na dalnici. Ty 2kW jsou nic.
    MINER
    MINER --- ---
    STETKINS: To jsem nevěděl, že to dělá takovej rozdíl. Velmi zajímavá tabulka.
    Pro dojezd tohle nevyznívá vůbec dobře…
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: Jen rychlej google:

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: Hustota vzduchu se ti mezi mrazem a teplem fakt nezmění o desítky procent, aby to mělo takovej vliv. Největší vliv mívá fakt topení.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam