• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HANZS: MG4 je zdaleka nejlevnější elektromobil s aspoň trochu použitelnou baterkou (60 kWh), přičemž mírně dražší konkurenti mají nejen horší baterku, ale navíc to jsou zastaralý předělaný fosily. Třeba jako e-208, která je přesto ve Francii nejprodávanější EV.

    Ty prodeje jsou výsledek toho, že elektromobily si kupuje spousta lidí, který vlastně nemají rádi auta, je jim jedno, jak je to auto dobrý, ale jdou jen po ceně a velikosti baterky, případně nabíjení.

    Plus neexistuje žádná alternativa, protože automobilky, který by uměly za tyhle peníze udělat výrazně lepší auto, ho zatím nedělaj, protože jsou schopný vyprodat celou svoji kapacitu na výrobu EV v o třídu až dvě větších SUV, za který dostanou dvakrát tolik peněz.

    Až bude na trhu třeba Elroq, kterej bude cenově mnohem blíž tady tý věci než Enyaq, ale pořád bude pravděpodobně o parník lepší, tak to bude mít MG4 o dost těžší. Až bude na trhu Renault 5 a ID.2, tak good luck.

    Jinak ad ID.7 – to auto se začalo prodávat kdy, před měsícem? To ještě nestihly prodeje naběhnout do úrovně, kdy budou vidět.
    HANZS
    HANZS --- ---
    BOBASH: Ty seš na ty čínský auta nějak moc přísnej :) MG4 je v DE na druhém místě prodejů a ve FR na čtvrtém :)
    EVs At 19.3% Share In Germany — Tesla Model Y Leads - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2024/03/08/evs-t-19-3-share-in-germany-tesla-model-y-leads/
    EVs At 26.3% Share In France — Peugeot e-208 Leading - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2024/03/09/evs-at-26-3-share-in-france-peugeot-e-208-leading/
    Ale osobně si myslím, že Renault 5 bude mít parádní prodeje viz. náklonnost k malým autům ve FR a Volvo EX30 také.
    Co mě na těch přehledech prodejů EV zarazilo, je že ID.7 tam prostě vůbec není... přitom to auto vypadá, že funguje velmi dobře (nedostatkem to asi nebude, v ćr jsou jako skladovky). U VW group to zachraňuje Enyaq, jinak slabota...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: i to by byla chyba toho auta, ručka je elektronická :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOMI982: A zkusil jsi s tím jet ostře po špatným povrchu? Ono to dostatečně daleko od limitu a na hladký silnici je vlastně docela v pohodě, ale čím víc se dostáváš k limitu, nebo i daleko od limitu, ale na blbým povrchu, tím víc je cítit ta odfláknutost – poskakuje to, odskakuje to, houpe se to, divný to je.

    A ad spotřeba (když pominu naprosto zbytečnou známku o tom jak jsi to měl naložený, protože to se na spotřebě na dálnici téměř neprojeví) – nevím, čím to bylo. Možná to blbě rekuperuje, možná je to tím, že jsem měl zapnutou klimatizaci permanentně na automatickej režim na asi 21 stupňů, takže mi přišlo že to občas topilo a občas chladilo, možná je to prostě jen dementní.

    Při pravidelným nulování jsem tam taky párkát na nějakým úseku měl třeba 15 kWh/100 km, ale při svižnějším ježdění po městě se tam téměř furt drželo 29,8 (víc to očividně neumí ukázat).
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOMI982: Měl zataženou ruční brzdu :D
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    BOBASH: V lete jsem s tim jel Praha - Pula za 17,5 kWh/100 km. Plny kufr a 3x osoby. Na dalnici samozrejme 130 km/h. A uprimne jsem ani z toho podvozku nemel tak spatny dojem. Ti dali nejakej spatnej kus, ne? 😆
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: konečně mám co přeposlat kolegům ze Škodovky, díky! :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak report z týdne s MG4 – z nějakýho záhadnýho důvodu to STRAŠLIVĚ žere, za týden kombinovanýho ježdění v aktuálním počasí asi 27 kWh/100 km, přestože jsem po městě jezdil vcelku příčetně a po okreskách naprosto předpisově, dálnice jen pár kousků max 130. Celkově jsem do 1% baterky najel 229 km. Nečekal bych, že tako vej malej zmrd bude žrát víc než Enyaq, ale děje se to.

    Nabíjí to hezky, 135 kW.

    Infotainment tradičně drbání pravou nohou za levým uchem, volba úrovně rekuperace a jízdního režimu v druhým podmenu (pokud to není někde kde jsem to nenašel) je patrně dílem mimozemšťana nebo někoho na drogách. Sdružit do jednoho tlačítka a jednoho směru přepínání palubního počítače a hlasitost (přepínáte jiným tlačítkem na volantu) je pak věc, u který bych ze studijních důvodů fakt rád potkal životní formu, která to vymyslela.

    Jinak celkově – není to nijak tragický, je to asi tak laciný, jak by člověk čekal od auta za necelých 800 tisíc. Ve chvíli, kdy to přestane být nejlacinějším EV na trhu, který není Dacia Spring (resp. který má použitelnou baterku), stane se to téměř neprodejným.

    Představa, že za to dám o kilo víc než za 52 kWh Renault 5 (kterej těch 8 kWh dost možná dorovná spotřebou) je absurdní.

    Jinak podvozek tentokrát docela sranda... zadokolka v malým a lehkým autě super. Než přijdou nerovnosti a terénní vlny, pak začíná bejt regulérně děsivej. Furt to není v levelu "aktivně se mě snaží zabít", ale je to vlastně docela dobrej elektromobil pro petrolheady, protože se to k týhle úrovni dostává docela blízko – a bez nevypínatelný stabilizace se obávám, že by to tu hranici poměrně dalece překročilo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RAJCHE: Milan Smutný je uhelný lobbista.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Ušetřím vám čas, auto má výfuk v uhelné továrně a další klasické kňuu
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec
    Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec - Seznam Médium
    https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-zazvonil-zvonec-a-pohadkam-o-ciste-elektromobilite-v-eu-je-konec-50719#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Předpokládáš špatně, protože Spring není Dacia. Spring je přeznačený Renault Kwid, alias jeho elektrická verze Renault City K-ZE, přičemž oboje je low-cost odpad pro země třetího světa, čemuž samozřejmě odpovídá bezpečnost.

    Sandero je normální auto vyráběný pro Evropu a požadavky evropských zákazníků, včetně bezpečnosti. Ty auta nehrajou nejen stejnou ligu, ale ani stejnej sport.

    Spring získal označení "auto" jen naprostým omylem, podobným omylem, jakej ho dostal na evropskej trh, kde nemá co dělat. Naštěstí s příchodem levnějších skutečnejch aut snad konečně zájem o tyhle věci spadne na nulu a ty existující skončej jako dárci baterek pro domácí úložiště a pak ve šrotu.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Official Dacia Spring 2021 safety rating
    https://www.euroncap.com/en/results/dacia/spring/44197
    Official Dacia Sandero Stepway 2021 safety rating
    https://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero+stepway/42506


    Jako zrovna mezi dva kamiony, beztak nechcete s jakymkoliv autem..
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Řekl bych že ten čínskej golfovej vozík co je Spring. Na tom bude mnohem hůř než standartní třeba Sandero. Které na tom taky není zrovna nejlépe. Ale zas je to levný..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: nebylo, ale tak ked mas nejake standardy na bezpecnost tak asi ich mas napriec celou vyrobou
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Bylo to EV? Mezi dvem kamionama asi stejne moc aut sanci nema.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Elektricka dacia ma lakavu cenu, ale radsej nieco ine

    https://9gag.com/gag/aGEP26Z
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tady je docela hezky vidět závislost rychlosti, teploty a technologie baterie na dojezd.

    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Je to nafouknute Yugo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na margo toho rivianu, related:

    Gartner rovněž uvedl, že zhruba 15 procent výrobců elektromobilů založených od minulého desetiletí do roku 2027 zkrachuje nebo bude převzato jinou firmou. „To neznamená, že se odvětví elektromobilů hroutí. Pouze vstupuje do nové fáze, kdy firmy s nejlepšími produkty a službami zvítězí nad těmi zbývajícími,“ uvedl Pacheco.

    Gartner: Výroba elektromobilů bude do roku 2027 levnější než aut na benzin
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/gartner-vyroba-elektromobilu-bude-do-roku-2027-levnejsi-nez-aut-na-benzin
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    TOFI: V Cine. Pro nas je ta cena irelevantni
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam