MINER: Jedno přehnaný kontra se dá ještě "chytit" opačným. Výsledkem budou sice "hadi" (chytíš vlnovku ze strany na stranu), ale to se dá ustát, byť to vyžaduje trochu cviku.
Ten plyn by mu pomohlo jedině NEUBRAT, nikoliv přidat – přidáním by se poslal do většího smyku (pokud nebyl v nějakým sportovním režimu, kdy by ho dál elektronika nepustila), ale ubráním paradoxně taky.
Prudce ubrat v přetáčivým smyku totiž má za následek, že auto přenese váhu na přední kola, tím ještě víc odlehčí zadní a má tendenci se přetočit ještě víc – a to i v případě, že se díky kontra přetočí na druhou stranu. Dtto brzda.
V tý situaci měl v zásadě dvě možnosti, který by neskončili trefením něčeho. První, srabácká, by byla zoufale to zadupnout úplně, čímž by se sice definitivně přetočil na původní stranu, ale taky na pár metrech zastavil a akorát by vypadal jako idiot, protože by nejspíš skončil štorcem na silnici.
Druhá, "pro", by bylo nepustit plyn nebo ho ubírat jen mírně a dát přiměřený kontra, případně pokud by ho trochu přehnal, tak "vychytat hady".
To, co jsme tam viděli, byla typická reakce nezkušenýho řidiče – problém vzniknul tím, že jsem přidal plyn a zatočil doprava, tak to vyřeším tím, že prudce uberu plyn nebo dokonce zabrzdím a zatočím doleva. Instinkt částečně správnej, ve výsledku ale až tak úplně ne :)