• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    AXTHEB: Aha. Tak třeba Google Pixel. Ten se vyrábí v Indii.
    Já ho mám, i když se musim se přiznat, že ne kvůli tomuhle:) …

    Jasně jde o určitou míru investment vs. outcome.
    S výhradou, že jsou věci, kde se tomu vyhnout nejde, souhlasím.
    Můj point byl, že to není Dongfeng vs. zbytek, ale byl bych méně konfliktní…
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MINER: To jsem dělal, ale LG už telefony nedělá :(
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Důvod, proč v amerických přístavech čekají od ledna na vykládku automobily značek Volkswagen, Porsche, Audi, a Bentley, a proč jim hrozí zabavení a sešrotování, je původ některých instalovaných elektronických součástek. Některé z nich totiž pochází ze západní Číny, z montoven v pracovních táborech či nápravných zařízení oblasti Sin-ťiang. A komponenty, jež byly vyrobeny s využitím otrocké práce, v USA podle zákona přijatého v roce 2021 prodávat nelze.

    Bentley, audi i porsche. Evropská auta z dílů od čínských otroků do USA nesmí - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-group-cina-ujguri-uflpa-usa.A240219_100258_automoto_dohr
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Může bejt. Ale pak to neni Dongfeng vs. zbytek světa, ale konzistentně kupovat výrobky, které mají alternativu bez čínské stopy.
    Tedy např. místo iPhone kupovat LG (nevim, kdo další nevyrábí v Číně, ale iPhony se tam vyrábí).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    No vidíš, a tuhle byl hezký článek o tom, že koncern nemůže vyvézt svý drahý auta (Audi atd.) do USA, protože obsahují součástky, které byly pravděpodobně vyrobeny s přispěním otrocký práce.

    Můžeme spekulovat, zda jsou v USA opravdu tak uvědomělí nebo zda jde o formu vypořádání se s konkurencí, ale evidentně lze bejt přísnej i u „pouhých“ součástek.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: putin mozno je zmrd ale taka UAZ Buchanka je taky flex, ze by som to prekusol, tak ako prekusavam konfliktny palmovy olej v roznych horalkach a cokoladach :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: hele, s tim prave nesouhlasim, viz to co sem psal v Bajk klubu ohledne Decathlonu. Jsou veci, ktery ovlivnim jednoduse (v zivote uz nekoupim nic od Burese a nikdy nepujdu do Decathlonu) a jsou veci, ktery proste jsou tak tezky ovlivnit (jezdit na ruskou ropu), ze je to prakticky nesplnitelny ukol. A v tom ja vidim zasadni rozdil. Pokud neexistuje nic nez cinska soucastka, tak ji bohuzel musim v ramci nakupu nejakeho produktu koupit. Ale ze bych si vedomne koupil cele auto od cinske vlady, to proste nikdy neudelam. Jde mi o princip.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOCKINEZ: ale aspon kudos za snahu, to ti cenim :))
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: pak je to potřeba rozšířit na všechny čínské výrobky:)

    Jinak ona to ta vláda naopak dotuje, takže argument spíš je, že se tím rozjíždí čínský byznys.
    Což ovšem děláme i výrobou v Číně, takže to děláme naprosto všichni, protože nakupujeme výrobky, jejich část byla vyrobena v Číně. A to je objem byznysu a peněz výrazně větší, než EV...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Beru to tak, že jsi s otrockou prací na baterkách v pohodě.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOCKINEZ: beze vseho. ja zas na tu hovadinu, na kterou ses zeptal, nehodlam odpovidat znova :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: sry, tohle neberu, nebudu číst celej thread, abych (možná) pochopil tajemný zákuty tvýho uvažování.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: pokud Číňan na ty součástky (např. baterky) využívá např. otrockou práci politických vězňů nebo Ujgurů, tak je to taky v pohodě koupit produkt, kterej je obsahuje?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: proc mene konfliktne? Pokud jses ochotnej posilat prachy vlade, ktera provadi etnickou cistku, tak ses proste zmrd a je netreba zadny diplomacie, naopak!
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Zkusil bych to formulovat méně konfliktně:)
    Ale ať ta věc bude cokoliv, totéž se dá říct nejen o MG, Polestar, ale i Volvu, co se prodalo, a v neposlední řadě o všech automobilkách, které přistoupily na pravidla, že v Číně mohou prodávat jen, pokud 50 % výroby zajistí lokální firmy, a tím si pro krátkodobé zisky, vypěstovaly dlouhodobou konkurenci.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOCKINEZ: vidim velky rozdil v kupovani cinskyho produktu a kupovani produktu, ve kterym jsou elektrosoucastky vyrobeny v cine. Hodne velkej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: DongFeng pod půl milionu s podobnýma parametrama už jsme tady měli, akorát se to jmenuje Dacia Spring. A je to za toho půl mega drahý. Tohle bude podobný.

    Jinak moc nerozumím týhle formulaci:

    "Zdá se tedy, že evropské značky včetně Škody Auto, které plánují vrhnout počínaje příštím rokem na evropský trh hned několik modelů se startovní cenou minimálně o sto tisíc korun vyšší, budou mít co dělat, aby svůj horší poměr ceny a výbavy před zákazníky obhájily."

    VW ID.2 a podobný věci budou mít o stupeň větší baterku (jejich malá bude jako u toho DongFendu velká) a ta cena bude odpovídat – plus třeba ta ID.2 je přeci jen o kousek větší.

    Takže si při odpovídající velikosti baterky budeš připlácet třeba 50 tisíc za to, že budeš mít o kousek větší VW nebo Škodovku proti o kuse menšímu DongFengu. To mi nepřijde jako zásadní rozdíl v poměru cena/výkon.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: Obecně nejsme ve sporu, prakticky ale čínský baterky asi budeme kupovat skoro ve všem.

    Máme, co jsme chtěli.

    Ale jinak znám lidi, co si koupěj čínský nebo turecký zbraně a nepřijde jim to vůbec blbý, tak ti asi s čínským kchárem problémy mít nebudou...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Jo, to je pravda, že klasická zásuvka je v tomhle nepraktická. Ale klidně Mennekes jedoucí na dvou fázích a málo výkonu nebo něco, když tam budu auto nechávat přes noc tak ať to klidně nabíjí 2 kW.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam