• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: pokud Číňan na ty součástky (např. baterky) využívá např. otrockou práci politických vězňů nebo Ujgurů, tak je to taky v pohodě koupit produkt, kterej je obsahuje?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOCKINEZ: vidim velky rozdil v kupovani cinskyho produktu a kupovani produktu, ve kterym jsou elektrosoucastky vyrobeny v cine. Hodne velkej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: DongFeng pod půl milionu s podobnýma parametrama už jsme tady měli, akorát se to jmenuje Dacia Spring. A je to za toho půl mega drahý. Tohle bude podobný.

    Jinak moc nerozumím týhle formulaci:

    "Zdá se tedy, že evropské značky včetně Škody Auto, které plánují vrhnout počínaje příštím rokem na evropský trh hned několik modelů se startovní cenou minimálně o sto tisíc korun vyšší, budou mít co dělat, aby svůj horší poměr ceny a výbavy před zákazníky obhájily."

    VW ID.2 a podobný věci budou mít o stupeň větší baterku (jejich malá bude jako u toho DongFendu velká) a ta cena bude odpovídat – plus třeba ta ID.2 je přeci jen o kousek větší.

    Takže si při odpovídající velikosti baterky budeš připlácet třeba 50 tisíc za to, že budeš mít o kousek větší VW nebo Škodovku proti o kuse menšímu DongFengu. To mi nepřijde jako zásadní rozdíl v poměru cena/výkon.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: Obecně nejsme ve sporu, prakticky ale čínský baterky asi budeme kupovat skoro ve všem.

    Máme, co jsme chtěli.

    Ale jinak znám lidi, co si koupěj čínský nebo turecký zbraně a nepřijde jim to vůbec blbý, tak ti asi s čínským kchárem problémy mít nebudou...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Jo, to je pravda, že klasická zásuvka je v tomhle nepraktická. Ale klidně Mennekes jedoucí na dvou fázích a málo výkonu nebo něco, když tam budu auto nechávat přes noc tak ať to klidně nabíjí 2 kW.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOCKINEZ: koupit si cinskej Dongfeng a primo tak podporovat totalitni bolsevickej vrazednej rezim, to udela jenom uplnej idiot nebo naprostej ignorant.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tak uvidíme.

    Dongfeng začne v Česku prodávat elektromobil pod půl milionu. Ještě letos | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/dongfeng-zacne-v-cesku-prodavat-elektromobil-pod-pul-milionu-jeste-letos-12274
    GOR
    GOR --- ---
    NIGHTHUNTER: V Type2 nemusi byt vsechny faze
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: normální 230V AC zásuvku zase nedokážeš "zamknout" - takže může kdokoliv přijít a vytáhnout tvojí mobilní nabíječku? A teď jen přemýšlím nahlas - když ti ji někdo vypojí, asi by se mělo vypnout i dodávání proudu, aby si na tvůj čip nemohl nabíjet někdo jiný, když si tam připojí svojí... jakmile vytáhne tvojí - odemkne se to na straně auta a může ti jí odnést? Asi to závisí na více faktorech, ale já bych byl teda pro klasické mennekes typ 2 konektory, i za cenu toho, že tam max. výkon bude malý a sdílený.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Jako je pravda, že tahání vlastního kabelu je opruz, ale zase ne takovej, aby mě to úplně týralo, pokud je to aspoň levný.

    Jak už jsem psal, kdyby začali tím, že do obytných čtvrtí rozesejou normální 220V AC zásuvky bez kabelu, což bude stát drobný a když tam to auto nechám dost dlouho, tak mě to taky nabije (a mohlo by to stát téměř stejně jako normální elektrika ze sítě), tak budu víc happy než když na celý sídliště budou dvě DC.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Wow. Koukam, ze jsme se asi stale jeste nepochopili, takze 30 dnu. Ja si myslim, ze by bylo lepsi mi ty maily prestat posilat. A kdyz uz, tak urcite ne takovyhle. Ale nazory se ruzni, koukam.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MINER: já to chápu, vím, že to není 100% "etické", ale jaká je šance, že tam zrovna v dobu co tam budu stát, bude chtít jet nabíjet někdo urgentněji než já? i v době kdy jsem odcházel to druhé vedlejší místo zůstávalo prázdné... typicky tam asi moc lidí přes den nenabíjí, tak není lepší to využít, než nechat neobsazené? pak se zase dostáváme k tomu, že tyhle pomalé nabíjecí sloupky nikdo nestaví - proč by je stavěl, když nejsou využívané? když to využiju já na "zbytečné" nabíjení, je to horší než nechat to neobsazené pro případ, že by tam chtěl nabíjet někdo s více vybitou baterkou?
    já původně reagoval na LAUNCHER, že to je zlo a prosí nepodporovat - takže já to spíše vítám, i když je "otrava" vyndavat, zapojovat a pak zase uklízet svůj kabel, tak pro mě jsou okamžiky, kdy to do minuty zvládnu, ale za minutu bych lepší parkovací místo nesehnal...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Tak 14 dnu, za neschopnost sebereflexe v me poste.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: já si ještě řikám, že bude horší rekuperace a efektivita na dálnici, protože mam pocit, že ten přední motor je jinej (převodování etc)
    MINER
    MINER --- ---
    NIGHTHUNTER: zrovna někdo s 10 % bude rád za cokoliv dostupného. Nikdo netvrdí, že je to konec světa, ale zkus se nad tim ještě zamyslet, jestli nejsou nějaké chvíle, kdy se i pomalá nabíječka nemůže hodit víc než jen kvůli snadnému parkování.
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    LAUNCHER: Chvíli jsem přemýšlel, co je to za nové VW - ID Blowup 7, nějaká nafouklá verze id7?
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ELIJEN: zase ale neblokuju nabíječku, která umí DC... taky jsem naštvanej, když u DC nabíječky někdo zabere místo a nabíjí AC... ale v tomhle mém případě ti vadí co? nestojí tam spalovák ale elektro, nestojí tam nepřipojený, ale nabíjí... že nabíjím třeba ze 70 na 80%? chápu, že když tam přijede někdo s 10% tak by to místo uvítal, ale ten asi bude spíš hledat DC...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: pred 100 rokmi auta nekam jeli, ale cestou trebars niekoho zabili a na zaklade toho sa postupne vyvinuli pravidla cestnej premavky a dopravne znacky :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: Pamatuju si to jak jsem ti radil Teslu, ale ted po updatu od koncernu me laka vw. Vw ma akcni ceny na vsechny modely a k tomu je jeste dotace a nulovej urok na uver od vwfs.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIGHTHUNTER: Tyhle experti, co zaberou nabijecku, jen aby zaparkovali jsou nejlepsi :(
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: ono s tim dojezdem a cenou, kdyz ss ti povede vyuzit dotaci, tak je to o dost levnejsi, nez ICE alternativa.
    Jinak Tesly jsem se bal, vyjed si prispevky, docela jsem to tu resil. Bylo to pro 70letou tchyni a musim rict, ze se s tim autem neuveritelne sžila :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam