• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Beru to tak, že jsi s otrockou prací na baterkách v pohodě.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOCKINEZ: beze vseho. ja zas na tu hovadinu, na kterou ses zeptal, nehodlam odpovidat znova :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: sry, tohle neberu, nebudu číst celej thread, abych (možná) pochopil tajemný zákuty tvýho uvažování.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: pokud Číňan na ty součástky (např. baterky) využívá např. otrockou práci politických vězňů nebo Ujgurů, tak je to taky v pohodě koupit produkt, kterej je obsahuje?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: proc mene konfliktne? Pokud jses ochotnej posilat prachy vlade, ktera provadi etnickou cistku, tak ses proste zmrd a je netreba zadny diplomacie, naopak!
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Zkusil bych to formulovat méně konfliktně:)
    Ale ať ta věc bude cokoliv, totéž se dá říct nejen o MG, Polestar, ale i Volvu, co se prodalo, a v neposlední řadě o všech automobilkách, které přistoupily na pravidla, že v Číně mohou prodávat jen, pokud 50 % výroby zajistí lokální firmy, a tím si pro krátkodobé zisky, vypěstovaly dlouhodobou konkurenci.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOCKINEZ: vidim velky rozdil v kupovani cinskyho produktu a kupovani produktu, ve kterym jsou elektrosoucastky vyrobeny v cine. Hodne velkej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: DongFeng pod půl milionu s podobnýma parametrama už jsme tady měli, akorát se to jmenuje Dacia Spring. A je to za toho půl mega drahý. Tohle bude podobný.

    Jinak moc nerozumím týhle formulaci:

    "Zdá se tedy, že evropské značky včetně Škody Auto, které plánují vrhnout počínaje příštím rokem na evropský trh hned několik modelů se startovní cenou minimálně o sto tisíc korun vyšší, budou mít co dělat, aby svůj horší poměr ceny a výbavy před zákazníky obhájily."

    VW ID.2 a podobný věci budou mít o stupeň větší baterku (jejich malá bude jako u toho DongFendu velká) a ta cena bude odpovídat – plus třeba ta ID.2 je přeci jen o kousek větší.

    Takže si při odpovídající velikosti baterky budeš připlácet třeba 50 tisíc za to, že budeš mít o kousek větší VW nebo Škodovku proti o kuse menšímu DongFengu. To mi nepřijde jako zásadní rozdíl v poměru cena/výkon.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: Obecně nejsme ve sporu, prakticky ale čínský baterky asi budeme kupovat skoro ve všem.

    Máme, co jsme chtěli.

    Ale jinak znám lidi, co si koupěj čínský nebo turecký zbraně a nepřijde jim to vůbec blbý, tak ti asi s čínským kchárem problémy mít nebudou...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Jo, to je pravda, že klasická zásuvka je v tomhle nepraktická. Ale klidně Mennekes jedoucí na dvou fázích a málo výkonu nebo něco, když tam budu auto nechávat přes noc tak ať to klidně nabíjí 2 kW.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOCKINEZ: koupit si cinskej Dongfeng a primo tak podporovat totalitni bolsevickej vrazednej rezim, to udela jenom uplnej idiot nebo naprostej ignorant.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tak uvidíme.

    Dongfeng začne v Česku prodávat elektromobil pod půl milionu. Ještě letos | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/dongfeng-zacne-v-cesku-prodavat-elektromobil-pod-pul-milionu-jeste-letos-12274
    GOR
    GOR --- ---
    NIGHTHUNTER: V Type2 nemusi byt vsechny faze
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: normální 230V AC zásuvku zase nedokážeš "zamknout" - takže může kdokoliv přijít a vytáhnout tvojí mobilní nabíječku? A teď jen přemýšlím nahlas - když ti ji někdo vypojí, asi by se mělo vypnout i dodávání proudu, aby si na tvůj čip nemohl nabíjet někdo jiný, když si tam připojí svojí... jakmile vytáhne tvojí - odemkne se to na straně auta a může ti jí odnést? Asi to závisí na více faktorech, ale já bych byl teda pro klasické mennekes typ 2 konektory, i za cenu toho, že tam max. výkon bude malý a sdílený.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Jako je pravda, že tahání vlastního kabelu je opruz, ale zase ne takovej, aby mě to úplně týralo, pokud je to aspoň levný.

    Jak už jsem psal, kdyby začali tím, že do obytných čtvrtí rozesejou normální 220V AC zásuvky bez kabelu, což bude stát drobný a když tam to auto nechám dost dlouho, tak mě to taky nabije (a mohlo by to stát téměř stejně jako normální elektrika ze sítě), tak budu víc happy než když na celý sídliště budou dvě DC.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Wow. Koukam, ze jsme se asi stale jeste nepochopili, takze 30 dnu. Ja si myslim, ze by bylo lepsi mi ty maily prestat posilat. A kdyz uz, tak urcite ne takovyhle. Ale nazory se ruzni, koukam.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MINER: já to chápu, vím, že to není 100% "etické", ale jaká je šance, že tam zrovna v dobu co tam budu stát, bude chtít jet nabíjet někdo urgentněji než já? i v době kdy jsem odcházel to druhé vedlejší místo zůstávalo prázdné... typicky tam asi moc lidí přes den nenabíjí, tak není lepší to využít, než nechat neobsazené? pak se zase dostáváme k tomu, že tyhle pomalé nabíjecí sloupky nikdo nestaví - proč by je stavěl, když nejsou využívané? když to využiju já na "zbytečné" nabíjení, je to horší než nechat to neobsazené pro případ, že by tam chtěl nabíjet někdo s více vybitou baterkou?
    já původně reagoval na LAUNCHER, že to je zlo a prosí nepodporovat - takže já to spíše vítám, i když je "otrava" vyndavat, zapojovat a pak zase uklízet svůj kabel, tak pro mě jsou okamžiky, kdy to do minuty zvládnu, ale za minutu bych lepší parkovací místo nesehnal...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Tak 14 dnu, za neschopnost sebereflexe v me poste.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: já si ještě řikám, že bude horší rekuperace a efektivita na dálnici, protože mam pocit, že ten přední motor je jinej (převodování etc)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam