• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DRAGON: vtipny je ze pokud chces vyuzit statni dotaci na Teslu tak jedine pres RB, ktera ma porad svoje aktivity v Rusku 🤣
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: z toho duvodu mam vsechno od Samsungu, kterej vyrabi ve Vietnamu.
    MINER
    MINER --- ---
    AXTHEB: Aha. Tak třeba Google Pixel. Ten se vyrábí v Indii.
    Já ho mám, i když se musim se přiznat, že ne kvůli tomuhle:) …

    Jasně jde o určitou míru investment vs. outcome.
    S výhradou, že jsou věci, kde se tomu vyhnout nejde, souhlasím.
    Můj point byl, že to není Dongfeng vs. zbytek, ale byl bych méně konfliktní…
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MINER: To jsem dělal, ale LG už telefony nedělá :(
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Důvod, proč v amerických přístavech čekají od ledna na vykládku automobily značek Volkswagen, Porsche, Audi, a Bentley, a proč jim hrozí zabavení a sešrotování, je původ některých instalovaných elektronických součástek. Některé z nich totiž pochází ze západní Číny, z montoven v pracovních táborech či nápravných zařízení oblasti Sin-ťiang. A komponenty, jež byly vyrobeny s využitím otrocké práce, v USA podle zákona přijatého v roce 2021 prodávat nelze.

    Bentley, audi i porsche. Evropská auta z dílů od čínských otroků do USA nesmí - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-group-cina-ujguri-uflpa-usa.A240219_100258_automoto_dohr
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Může bejt. Ale pak to neni Dongfeng vs. zbytek světa, ale konzistentně kupovat výrobky, které mají alternativu bez čínské stopy.
    Tedy např. místo iPhone kupovat LG (nevim, kdo další nevyrábí v Číně, ale iPhony se tam vyrábí).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    No vidíš, a tuhle byl hezký článek o tom, že koncern nemůže vyvézt svý drahý auta (Audi atd.) do USA, protože obsahují součástky, které byly pravděpodobně vyrobeny s přispěním otrocký práce.

    Můžeme spekulovat, zda jsou v USA opravdu tak uvědomělí nebo zda jde o formu vypořádání se s konkurencí, ale evidentně lze bejt přísnej i u „pouhých“ součástek.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: putin mozno je zmrd ale taka UAZ Buchanka je taky flex, ze by som to prekusol, tak ako prekusavam konfliktny palmovy olej v roznych horalkach a cokoladach :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: hele, s tim prave nesouhlasim, viz to co sem psal v Bajk klubu ohledne Decathlonu. Jsou veci, ktery ovlivnim jednoduse (v zivote uz nekoupim nic od Burese a nikdy nepujdu do Decathlonu) a jsou veci, ktery proste jsou tak tezky ovlivnit (jezdit na ruskou ropu), ze je to prakticky nesplnitelny ukol. A v tom ja vidim zasadni rozdil. Pokud neexistuje nic nez cinska soucastka, tak ji bohuzel musim v ramci nakupu nejakeho produktu koupit. Ale ze bych si vedomne koupil cele auto od cinske vlady, to proste nikdy neudelam. Jde mi o princip.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOCKINEZ: ale aspon kudos za snahu, to ti cenim :))
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: pak je to potřeba rozšířit na všechny čínské výrobky:)

    Jinak ona to ta vláda naopak dotuje, takže argument spíš je, že se tím rozjíždí čínský byznys.
    Což ovšem děláme i výrobou v Číně, takže to děláme naprosto všichni, protože nakupujeme výrobky, jejich část byla vyrobena v Číně. A to je objem byznysu a peněz výrazně větší, než EV...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Beru to tak, že jsi s otrockou prací na baterkách v pohodě.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOCKINEZ: beze vseho. ja zas na tu hovadinu, na kterou ses zeptal, nehodlam odpovidat znova :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: sry, tohle neberu, nebudu číst celej thread, abych (možná) pochopil tajemný zákuty tvýho uvažování.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: pokud Číňan na ty součástky (např. baterky) využívá např. otrockou práci politických vězňů nebo Ujgurů, tak je to taky v pohodě koupit produkt, kterej je obsahuje?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: proc mene konfliktne? Pokud jses ochotnej posilat prachy vlade, ktera provadi etnickou cistku, tak ses proste zmrd a je netreba zadny diplomacie, naopak!
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Zkusil bych to formulovat méně konfliktně:)
    Ale ať ta věc bude cokoliv, totéž se dá říct nejen o MG, Polestar, ale i Volvu, co se prodalo, a v neposlední řadě o všech automobilkách, které přistoupily na pravidla, že v Číně mohou prodávat jen, pokud 50 % výroby zajistí lokální firmy, a tím si pro krátkodobé zisky, vypěstovaly dlouhodobou konkurenci.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOCKINEZ: vidim velky rozdil v kupovani cinskyho produktu a kupovani produktu, ve kterym jsou elektrosoucastky vyrobeny v cine. Hodne velkej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: DongFeng pod půl milionu s podobnýma parametrama už jsme tady měli, akorát se to jmenuje Dacia Spring. A je to za toho půl mega drahý. Tohle bude podobný.

    Jinak moc nerozumím týhle formulaci:

    "Zdá se tedy, že evropské značky včetně Škody Auto, které plánují vrhnout počínaje příštím rokem na evropský trh hned několik modelů se startovní cenou minimálně o sto tisíc korun vyšší, budou mít co dělat, aby svůj horší poměr ceny a výbavy před zákazníky obhájily."

    VW ID.2 a podobný věci budou mít o stupeň větší baterku (jejich malá bude jako u toho DongFendu velká) a ta cena bude odpovídat – plus třeba ta ID.2 je přeci jen o kousek větší.

    Takže si při odpovídající velikosti baterky budeš připlácet třeba 50 tisíc za to, že budeš mít o kousek větší VW nebo Škodovku proti o kuse menšímu DongFengu. To mi nepřijde jako zásadní rozdíl v poměru cena/výkon.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: Obecně nejsme ve sporu, prakticky ale čínský baterky asi budeme kupovat skoro ve všem.

    Máme, co jsme chtěli.

    Ale jinak znám lidi, co si koupěj čínský nebo turecký zbraně a nepřijde jim to vůbec blbý, tak ti asi s čínským kchárem problémy mít nebudou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam