• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🚗🔋
    RSZ
    RSZ --- ---
    FEDAJKIN: Alfa Sosnowiec!
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: Lokaci ti neposlu, je to u me pred barakem. Je to divny tady na nyxu.. x) Ale nevim co si predstavujes. Od nozovek se natahl kabel k novymu budliku s elektromerem a vedle nej se na betonovou zed zavesi nabijecka.

    Nicmene to dopadlo tak, ze jsem si od toho natahl kabel do garaze a tu verejnou nabijecku nakonec neosadil. Ale je to tam pripraveny. To uz je ta nejmensi prace na jedno odpoledne. Stejna jako to osazeni uvnitr garaze.

    Proc jsem ji neosadil? Sousedi se kroutili, ze bude v ulici vetsi provoz a tak jsme se dohodli, ze kdyz bude vic sousedu mit elektroauta, tak si ji tam treba dame jako sousedskou.

    Trochu me to poblaznilo a mel jsem predstavu, ze to bude pohodovej pasivni prijem, ale realne tam potrebujes pronabijet pres 100 kW, aby se to nejak rentovalo. A s tema mrmlajcima sousedama... Ale alespon je z toho ta nabijecka v garazi.

    Ad to rentovani je taky zajimavy.
    Mesicne to vychazi na 200-300 Kc za provoz, protoze musis platit za
    a) platebni branu (vyrobci nabijecky)
    b) spravcovskej system - uzivatele, historie nabijeni, ... (od vyrobce nabijecky)
    c) desatek za to, ze tvoje nabijecka bude videt v aplikacich u PRE, EONu atd
    d) LTE, pokud ti tam nedosahne wifi (muj pripad)

    Asi jde s Tesla nabijeckou a) - c) obejit, ale nezkoumal jsem to, i kdyz ji mam. Jak rikam - odlozeno na neurcito.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    netuší někdo, jak fungují ty české dotace na pořízení EV, konkrétně jestli v praxi uznají i nárok vedlejší osvč (protože je tam souběh se zaměstnáním) s minimálníma příjmama z svč?
    MINER
    MINER --- ---
    DIM_: Tak pošli fotku a lokaci. Zajímá mě, co se dá udělat za 50k. A kolik stála ta nabíječka k tomu?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: Jak jsem psal, tak jsem se rozepsal a pak to smazal. Nicmene long story short, ja jednu verejnou nabijecku delal. Poptal jsem PRE, protoze jsem mel nejaky kontakty na elektromobilovy/nabijeckovy/vystavbovy oddeleni a protoze tu proste v Praze vse sefujou.

    No nacenili mi to na komickejch 250 tisic bez DPH (bez nabijecky).
    Tak jsem to cely udelal s prstem v nose za 50 bez DPH (bez nabijecky). Nikde jsem nesetril, jen jsem vzdy objednal elektrikare, zednika, revizi, pripojku, atd... Proc by to melo stat o 200 vic? Nevim.
    Navic oni to budou davat na lampy, kde vic nez pulka mejch nakladu neexistuje.

    Je to podobnej pribeh jako s Blankou. Cena nemusi nakonec davat smysl, kdyz to pomuze lidem ve meste.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Lol, Alfa Romeo musí přejmenovat Milano. Ukázalo se, že auto vyrobený v Polsku nemůže mít italskou ochranou známku. Jako mohl si to Stellantis zjistit dopředu.

    Controversy makes Alfa Romeo change Milano EV name to Junior | CAR Magazine
    https://www.carmagazine.co.uk/car-news/first-official-pictures/alfa-romeo/milano/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Tesla představí Robotaxi. Musk argumentuje miliardou kilometrů bez mrtvého řidiče – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/tesla-predstavi-robotaxi-musk-argumentuje-miliardou-kilometru-bez-mrtveho-ridice/sc-870-a-227502/default.aspx

    „Všichni ostatní zjistili, že to, co považovali za dvouletý nebo tříletý projekt, se nakonec ukázalo jako projekt na 10 nebo 20 let,“ řekl profesor Philip Koopman z Carnegie Mellon University, který se zabývá bezpečností autonomních vozidel. „Tesla to zjistila také.“
    MINER
    MINER --- ---
    Těch 270k za nabíječku mi právě nepřijde moc. Zajímalo by mě, kde za to koupíte a nainstalujte stanici odolnou počasí i vandalům, s veřejným interface s monetizací, ve 2/3 zakázky stavební práce a v 1/3 adaptaci do různých typů lamp.
    Nevím, jestli jste dělali nějaké stavební úpravy, ale je to trošku něco jiného než vrazit wall box na stěnu.
    Klidně odkažte na někoho, kdo to dělá nebo za kolik to pořizují PRE a spol.
    Udělat jeden takový kus rozhodně stojí výrazně víc. Jaká je úspora z rozsahu nevím.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CERBERUS: to testovanie ci je niekto za volantom maju imo vsecky tieto systemy, aby ich nemohli zalovat idioti co sa posadia na zadne sedadlo a natacaju si video ako sa autopilot zblazni a navali to do nejakeho betonu :)
    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    ADAM: US. Zkousel jsem to jen do 85mph - mam rad svoje ridicaky a jsem radsi kdyz kontakt s policii iniciuji ja v ramci volnocasovych aktivit, nez oni v ramci jejich sluzebnich povinnosti.

    Jeste jedna vec co me pobavila - pokud zakryjete vnitrni kameru co snima ridice, autopilot se zacne rozcilovat ze na vas musi videt a odmitne pokracovat v rizeni dokud na vas zase nevidi.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    ELIJEN: Jo, ja mel napsanej dlouhej post a pak ho smazal... je to klasicka "statni zakazka". Ale kdyz budou stojany, tak tomu fandim :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: AC stojanek za 270k? Rad bych takovou zakazku dostal :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: mozno tieto pomalsie nabijacky nepotrebuju tolko hardwaru a chladenie a kdeco jako rychlonabijacky, najdrahsie tam bude asi to kopanie do zeme, ak budu musiet niekde tahat tlustejsie kabely
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Zajímavá je cena 407 mega za 1500. To zní docela levně. Žeby úspory z rozsahu a částečné využití infrastruktury (600 na sloupech)?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Praha plánuje vybudovat 1500 nabíječek pro elektromobily, požádá o dotaci
    https://oenergetice.cz/cista-mobilita/praha-planuje-vybudovat-1500-nabijecek-pro-elektromobily-pozada-o-dotaci
    ADAM
    ADAM --- ---
    CERBERUS: V Evropě nebo USA?
    A do jaké rychlosti na dalnici to funguje?
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    SPEEDY: to není obrubník ale perón :)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Já dnes potkal Waymo na malé křižovatce v protisměru a je to fakt divný, když za volantem nikdo nesedí (několik jsem jich viděl už dřív, ale takhle aby to jelo proti mě jsem ještě neměl tu možnost). A tuhle mi někdo říkal, že mají docela problém, protože si je lidé půjčijí na sex a prý po poslední aktualizaci auto začne upozorňovat, že tam není sex dovolen - tak nevím jestli je to urban legend nebo jak to sakra to auto pozná :)))
    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    Tak po cca 800km jizdy s FSD (650 dalnice, 150 mesto) v TM3LR (posledni aktualizace FSD) - Obecne je to jako nechat ridit hodne vystraseneho cerstveho drzitele ridicaku:
    - kdykoliv se na dalnici nekdo pripojoval, tak Tesla mela (i na jinak prazdne dalnici) tendenci si trochu pribrzdit
    - neplanuje dopredu - kdyz jede po relativne plne dalnici a ma za cca 3km sjizdet, tak misto aby zacala postupne menit pruh, nechava to na posledni chvilku a pak zbytecne brzdi plynulost dopravy tim, ze musi zpomalovat aby se vlezla do mezery
    - nekolikrat se mi stalo, ze najednou zacala na uplne prazdne dalnici brzdit (o cca 20km/h zpomalila). Docela neprijemne, zvlast kdyz vezete rodinu a dcerka se snazi nakreslit nejaky masterpiece na tabletu ...
    - pri projizdeni nekterych krizovatek to bere hodne kolem obrubniku
    - hodila by se funkce ktera by, cca 1 sekundu pred tim nez zacne sama predjizdet, dala moznost nepredjet. Vim o moznosti jak to zapnout trvale - ale obcas by se to hodilo mit moznost potlacit jen docasne - kdyz napriklad vidite nekoho se ritit mnohem vetsi rychlosti v rychlem pruhu, tak Tesla da smerovku a pak muzete manevr zrusit vypnutim smerovky, ale to uz je pozde, pokud jde o vnejsi vnimani ridice a jeho jizdy ...
    - pri slozitejsi situaci nevedela co ma delat a vypadalo to, ze si vybira jestli naboura auto co vybocilo z protismeru, nebo auto co jelo vedle me (kdyz idealni zpusob bylo proste zpomalit a zaradit se)

    Nebal jsem se ji nechat na ridit na dalnici, ale ve meste muze ridit jen kdyz je skoro nulova doprava (6 rano apod).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam