• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🚗🔋
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    K cemu "peněžnictví a pojišťovnictví" potrebuji auto?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DIM_: to by stalo za natočeni podrobného videa
    RSZ
    RSZ --- ---
    DIM_: já mám teď vybraný chargeup a tam to vychází takto:
    6% provize
    Cenová nabídka na balíčky CPO – ve vašem případě doporučuji základní balíček Economy , tzn 150,-Kč bez DPH/bod/měsíc. K tomu je potřeba ještě potřeba připočítat jednorázový poplatek za integraci a nastavení 5.000 Kč při spuštění.

    Je to tedy bez modemu, na místě bude eth.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    CAL: No štěstí ani ne, to si přece dává do živnosťáku snad úplně každej, ne?

    Jinak čumím, že slušnej občan podnikající ve výrobě zbraní a střeliva na dotaci nedosáhne :/
    CAL
    CAL --- ---
    DOCKINEZ: Je to napsaný skoro v každým článku o tom, ty máš asi štěstí:
    zpracovatelský průmysl a stavebnictví,
    maloobchod a velkoobchod,
    doprava a skladování,
    peněžnictví a pojišťovnictví,
    kulturní, zábavní a rekreační činnosti a další obory.

    Dotace na elektromobil 2024: Podmínky pro firmy a OSVČ | e15.cz
    https://www.e15.cz/dotace-elektromobil-2024-2025
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    CAL: Kde se dá ověřit seznam oborů?

    Mám krom jinýho velkoobchod a maloobchod, to by mohlo klapnout, ne?
    CAL
    CAL --- ---
    DIM_: Právě u PRE mě to moc nepřekvapuje. Mám s nima tu čest kvůli tepelnému čerpadlu a mám pocit, že jim musím zaplatit tak 10k za zvednutí telefonu (a tím myslím celou tu mafii elektrikářů, revizáků, firem s elektromateriálem a jiných de-iure nezávislých subjektů, které tě ale PRE de-facto nutí kontrahovat). Jak píšeš v Praze všechno šéfujou oni a je to vidět. Třeba dodržování smlouvy jsem se nedovolal ani u ERÚ, ty se alibisticky vyloučili pro nepříslušnost a doporučili soud. Pak si prostě můžeš účtovat za stojan třeba bambilión a nikdo s tím nic neudělá, tak proč bys to nedělal.
    CAL
    CAL --- ---
    CERMI_FOX: Nejsem expert, ale většinou píšou, že je skoro všechno jedno, kromě oboru, ve kterém tu živnost máš. Tam je kámen úrazu pro mě, protože těch povolených oborů ve skutečnosti moc není.
    MINER
    MINER --- ---
    DIM_: Tak primárně kopeš do chodníku nebo i silnice k nejbližším inženýrským sítím, řešíš povolení a plníš standardy přípojky podle jejich správce, a pak to celý zakrejt, aby se to za rok nepropadlo a mít to v nějakym stojanu, kterej vydrží, když se o to někdo opře.
    Plus značka reservé a/nebo přelajnovat, aby to neblokovaly fosily.
    Prostě práce na veřejný infrastruktuře.
    Plus teda cena dost stoupá s rychlostí…

    Před pár měsíci nám udělalo takovej stojan před barákem PRE, tak si představuju něco, co dělaj oni – předpokládám, že to všude dělaj stejně, případně to můžu vyfotit.
    (BTW od tý doby se tam hezky EV zabydlely a stahuje to všechny z okolí a furt tam někdo je – zajímavý je, že polovina s D nebo A značkou…)

    Kolik teda stála ta samotná tvoje nabíječka, jak je rychlá a která to je? Tak ukaž fotku od výrobce nebo na který neni vidět okolí.

    Jako věřim ti, žes to udělal, ale zajímá mě, co jde udělat tak lowcost.
    RSZ
    RSZ --- ---
    FEDAJKIN: Alfa Sosnowiec!
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: Lokaci ti neposlu, je to u me pred barakem. Je to divny tady na nyxu.. x) Ale nevim co si predstavujes. Od nozovek se natahl kabel k novymu budliku s elektromerem a vedle nej se na betonovou zed zavesi nabijecka.

    Nicmene to dopadlo tak, ze jsem si od toho natahl kabel do garaze a tu verejnou nabijecku nakonec neosadil. Ale je to tam pripraveny. To uz je ta nejmensi prace na jedno odpoledne. Stejna jako to osazeni uvnitr garaze.

    Proc jsem ji neosadil? Sousedi se kroutili, ze bude v ulici vetsi provoz a tak jsme se dohodli, ze kdyz bude vic sousedu mit elektroauta, tak si ji tam treba dame jako sousedskou.

    Trochu me to poblaznilo a mel jsem predstavu, ze to bude pohodovej pasivni prijem, ale realne tam potrebujes pronabijet pres 100 kW, aby se to nejak rentovalo. A s tema mrmlajcima sousedama... Ale alespon je z toho ta nabijecka v garazi.

    Ad to rentovani je taky zajimavy.
    Mesicne to vychazi na 200-300 Kc za provoz, protoze musis platit za
    a) platebni branu (vyrobci nabijecky)
    b) spravcovskej system - uzivatele, historie nabijeni, ... (od vyrobce nabijecky)
    c) desatek za to, ze tvoje nabijecka bude videt v aplikacich u PRE, EONu atd
    d) LTE, pokud ti tam nedosahne wifi (muj pripad)

    Asi jde s Tesla nabijeckou a) - c) obejit, ale nezkoumal jsem to, i kdyz ji mam. Jak rikam - odlozeno na neurcito.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    netuší někdo, jak fungují ty české dotace na pořízení EV, konkrétně jestli v praxi uznají i nárok vedlejší osvč (protože je tam souběh se zaměstnáním) s minimálníma příjmama z svč?
    MINER
    MINER --- ---
    DIM_: Tak pošli fotku a lokaci. Zajímá mě, co se dá udělat za 50k. A kolik stála ta nabíječka k tomu?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: Jak jsem psal, tak jsem se rozepsal a pak to smazal. Nicmene long story short, ja jednu verejnou nabijecku delal. Poptal jsem PRE, protoze jsem mel nejaky kontakty na elektromobilovy/nabijeckovy/vystavbovy oddeleni a protoze tu proste v Praze vse sefujou.

    No nacenili mi to na komickejch 250 tisic bez DPH (bez nabijecky).
    Tak jsem to cely udelal s prstem v nose za 50 bez DPH (bez nabijecky). Nikde jsem nesetril, jen jsem vzdy objednal elektrikare, zednika, revizi, pripojku, atd... Proc by to melo stat o 200 vic? Nevim.
    Navic oni to budou davat na lampy, kde vic nez pulka mejch nakladu neexistuje.

    Je to podobnej pribeh jako s Blankou. Cena nemusi nakonec davat smysl, kdyz to pomuze lidem ve meste.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Lol, Alfa Romeo musí přejmenovat Milano. Ukázalo se, že auto vyrobený v Polsku nemůže mít italskou ochranou známku. Jako mohl si to Stellantis zjistit dopředu.

    Controversy makes Alfa Romeo change Milano EV name to Junior | CAR Magazine
    https://www.carmagazine.co.uk/car-news/first-official-pictures/alfa-romeo/milano/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Tesla představí Robotaxi. Musk argumentuje miliardou kilometrů bez mrtvého řidiče – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/tesla-predstavi-robotaxi-musk-argumentuje-miliardou-kilometru-bez-mrtveho-ridice/sc-870-a-227502/default.aspx

    „Všichni ostatní zjistili, že to, co považovali za dvouletý nebo tříletý projekt, se nakonec ukázalo jako projekt na 10 nebo 20 let,“ řekl profesor Philip Koopman z Carnegie Mellon University, který se zabývá bezpečností autonomních vozidel. „Tesla to zjistila také.“
    MINER
    MINER --- ---
    Těch 270k za nabíječku mi právě nepřijde moc. Zajímalo by mě, kde za to koupíte a nainstalujte stanici odolnou počasí i vandalům, s veřejným interface s monetizací, ve 2/3 zakázky stavební práce a v 1/3 adaptaci do různých typů lamp.
    Nevím, jestli jste dělali nějaké stavební úpravy, ale je to trošku něco jiného než vrazit wall box na stěnu.
    Klidně odkažte na někoho, kdo to dělá nebo za kolik to pořizují PRE a spol.
    Udělat jeden takový kus rozhodně stojí výrazně víc. Jaká je úspora z rozsahu nevím.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CERBERUS: to testovanie ci je niekto za volantom maju imo vsecky tieto systemy, aby ich nemohli zalovat idioti co sa posadia na zadne sedadlo a natacaju si video ako sa autopilot zblazni a navali to do nejakeho betonu :)
    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    ADAM: US. Zkousel jsem to jen do 85mph - mam rad svoje ridicaky a jsem radsi kdyz kontakt s policii iniciuji ja v ramci volnocasovych aktivit, nez oni v ramci jejich sluzebnich povinnosti.

    Jeste jedna vec co me pobavila - pokud zakryjete vnitrni kameru co snima ridice, autopilot se zacne rozcilovat ze na vas musi videt a odmitne pokracovat v rizeni dokud na vas zase nevidi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam