STARE_CASY: Ku**a chlapi, to byl jen příklad. Ano, každej stroj má charakteristiku a účinnost se mění v závislosti na otáčkách a zátěži (momentu), takže ji fakticky nejde popsat jedním číslem.
Kontrolní otázka, jaká je účinnost spalovacího motoru na volnoběh? :-DKdyž si uvědomíš stálej převod Leafu, jeho naprostou nevhodnost pro dalniční provoz, tak drtivou většinu času budeš mezi 2000 ot/min (cca 30 km/h) a 6000 ot/min (cca 90 km/h) s výkonama 10 - 40 kW jak v motorickým tak v generátorickým režimu, takže se většinu času budeš pohybovat v oranžovém-červeném pásmu. Ano, při každém rozjezdu polezeš skrz modrou, zelenou, žlutou, ale kolik to bude dělat v celkové bilanci?
Takže ano, 94 % u Leafu bez započtení rekuperace asi nedosáhneš, ale 90 % skoro jistě. A když teda budu srovnávat s ICE, tak tu rekuperaci bych asi měl přičíst k dobru, jakkoli to fyzikálně není správně, ale na druhou stranu neznám spalovací motor, co by při brždění vracel naftu/benál zpět do nádrže.
Kromě toho, LEAF je historie, novější EV jsou na tom lépe.