• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    DOCKINEZ: jde o míru.
    Za autem furt můžeš nechat větší odstup.
    Já v placce nevidím i přes SUV bez fólií.

    Ale přes velký i jen zaparkovaný auto nevidí ve městě ani chodec ani řidič chodce. Nejen že se za to schová dítě, ale přes ty offroad krávy nevidí ani dospělí.
    A to je jen jedno z negativ.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: řekl bych že folie jsou proti sluníčku dost zásadní věc, min to filtruje 100% UV a podle fólie i dost % IR.
    Mě třeba mrzi ze se nedá průhledná uv folie dát legálně i na přední sklo :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MINER: Když to je někdy těžký. Mě třeba z podstaty serou černý fólie na sklech, protože pak je z každýho auta neprůhledná „dodávka“, skrz kterou dopředu nevidíš ani ň, což prostě může mít negativní vliv na bezpečnost (když ty nevidíš dopředu, tak někdo jedoucí na křižovatce proti tobě nemusí vidět tebe a trefí tě, i když ty jedeš super opatrně).

    Jenže málo platný, ty fólie jsou i docela užitečný a oceníš je ve chvíli, kdy ti díky nim např. míň svítí na děcko vzadu v autosedačce atd.

    Co s tím? :)

    Asi se odjebat někam na samotu, kde nikoho moc nepotkáváš, jinak nevím.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Podobné zkušenosti. Ostatně v každém CZ dealerstvi libovolné značky, mimo tady naší lokální Škoda kde mě znaji. Jo no, asi si můžu za to sám, že přijdu v kapsacich a nesustim na první pohled penezma.

    Líbí se mi přístup moderních automobilek minimalizovat čas kdy zákazník musí přijít do styku s divnolidma z dealerstvi. Nemám osobní zkušenost ale i mimo CZ je to prý leckde podobné, opět nehledě na značku.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: navážu, objednal jsem si testovací jizdu v m3 na sobotu dopoledne v Průhonicích , prijel jsem 20min pred s rodinkou , dořešili jsme doklady atp. a at počkam že až auto dorazi z jine zapujčky že mě zavolá. čekali jsme 40 minut , na čež týpek odešel z prodejny, dali jsme tomu 5 min jestli prijde . Nepřišel jeli jsme pryč. Never more.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Bezohlednost - jasně. Nechápal jsem jen ten plošný hate na pickups, ale to jsme si už vysvětlili.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: Pardon, bezohlednost zmiňoval id Dockinez, omylem jsem spojil dva posty v jeden…
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: V Africe je offroad super. Sám jsem projel pickupem a LandCruiserem jižní Ameriku.

    Tam to auto patří, a to je ten point.

    Co kritizuji, je, když to lidi kupujou tam, kde to neni potřeba a zatěžují tím ostatní a sami to ani 99 % času nevyužijí (a 90 % zbylého času to stojí, zaclání ve městě a neni přes to vidět).

    Zmiňuješ bezohlednost. Podle mě je bezohlednost, jak jsem psal, když: ‚Kvůli pocitu, egu nebo drobnému komfortu navíc, disproporčně vystavují rizikům a negativům ostatní a zacpávaj města‘.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Pošta ☺️
    NTR23
    NTR23 --- ---
    DOCKINEZ: Než se srat s dotací, vůbec bych se nebál ojeté i3
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    hele jakou máte zkušenost s Tesla Pruhonice? Objednane auta vyzvedávate tam nebo raději jinde?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Na tomhle se myslím/doufám všichni shodneme 👍
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    NTR23: přiznám se, že Bobesh mě svou opakovanou filipikou ohledně tohohle vozítka dost vystrašil :)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    DOCKINEZ: Takže ti vychází Dacia spring. Bereš?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Je fakt, že na vesnici nebo ve vilový čtvrti je mi úplně šumák, co má kdo na zahradě nebo v garáži – naopak mu to přeju.

    Pokud ale ve městě má soused jako daily vymazlenou XM (což je ultra stylovka a uznale pokyvuju hlavou pokaždý, když kolem ní projdu) a na použití jednou za kvartál Iveco Daily, který na parkovišti permanentně blokuje jedno místo, tak mě to trochu nebaví, protože z jeho pohody je často moje nepohoda, když nemůžu s děckem a ženou zaparkovat. Kdyby to takhle udělal každej, nezaparkuje před barákem nikdo.

    Takže nesere mě něčí kchár, ale lidská bezohlednost. A tím už jsem úplně OT :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: To neumím posoudit, v Praze a v Zurichu jsem nebyl ani nepamatuji.

    Pickup jsem provozoval 2 roky v Gaborone a Tebou popisované problémy jsem nezaznamenal. Spousta super vzpomínek.

    Dík za vysvětlení toho co tě rozčiluje - takhle jsem to ale nemyslel. Hned v prvním postu o CT píšu "kdyby se mi vešel do mého života". I tak ale lidi nesoudim, přijde mi lepší se usmát než se mračit. (Ani Tebe nesoudim)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    (Aha, tak do 6000 km nájezdu a do 6 měsíců stáří)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Zajímalo by mě, zda by člověk dosáhl na dotaci i u nějaký EV bazarovky? Půl mega za ojetý i3 fakt nedám, protože jsem lakomej, ale ušetřit 200 tyček a mít to za 300k jako druhý vozítko do rodiny na takový to městský popostrkování? To si představit umím.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: To je argument typu, že ty zácpy ve špice v Praze samozřejmě nedělaj lidi, co jedou v autě zbytečně sami do práce, ale všichni tam (samozřejmě) vozej pytel cementu a babičku do nemocnice.
    Když nastane výjimečnej problém, jako zmiňuješ, objednám si na jeho řešení specialistu. Ne, že si koupim tank, kterym budu všem na obtíž jen proto, že by se to teoreticky někdy mohlo hodit.

    Nepohoršuju se nad autama ostatních – ať si každej má ve svý garáži nebo na ranči auto jaký chce – ale ať s nim neohrožuje ostatní lidi ve městě.

    Já chci, aby Praha vypadala jako moderní západní město jako Zürich, ne jako Moskva.

    U nás je ale nejen parkovací komunismus, kdy 90 % negativních externalit provozu auta není přenášeno na vlastníka (např. progresivními cenami podle velikosti), ale navíc si to spousta lidí ani neuvědomuje, a ti nejarogantnější ještě militantně bojují za své ‚právo‘ dělat si co chtěj, bez ohledu na to, co tím způsobují ostatním lidem. Kvůli pocitu, egu nebo drobnému komfortu navíc, disproporčně vystavují rizikům a negativům ostatní a zacpávaj města.
    VLASTIS
    VLASTIS --- ---
    díky všem za odpovědi.

    DIM_: nechce se mi do toho dávat více jak 400kkc, mám zatím půjčené auto do podzimu, takže budu teď pár měsíců hledat. zvažuji i nákup v DE, ale tam bych raději využil služeb někoho, kdo se vyzná - ať už v obchodování s turky, tak v EV

    RATTKIN:
    děkuji za video - je dobře, že jsem ho viděl. Něco budu muset řešit trochu jinak, než jsem předpokládal
    budu rád za konzultaci - mam FVE s 7KW peak, takže jen málokdy bych dosahoval spouštěcího výkonu pro wallbox, takže komunikace mezi wallboxem a střídačem nejspíš nepotřebuji
    auto bude používat i manželka a ta rozhodně nebude chtít nic řešit - budu rád, když po příjezdu zapojí konektor, když bude pěkně

    rád bych řešení, které bude fungovat následovně:
    3F wallbox/kabel, který bude automatick spuštěný(=schopen nabíjet) mezi 13.-17. hodinou výkonem 6kW (v tu dobu bude s nějakou pravděpodobností FVEposílat do sítě +-6kW ). toto by bylo zapojeno před měřákem střídače - tj, využíval by se +- všechny přebytky a něco málo by se docuclo ze sítě)
    a pokud budu potřebovat jinak, tak si to zapnu ručně
    plánuji i přejít na spot a dobíjení v zime řešit v noci, takže ocením, když 3F wallbox zvládně i 11kW

    je to takto realizovatelne nebo neco opomijim ??

    díky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam