• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: jj, zatim nepotvrzene, uvidime 15. kvetna vic.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    :)))
    Geely announced that its Panda Mini EV – Go Kart Edition will launch on May 9. The car has already started pre-sale with a price tag of 48,900 yuan (6,800 USD) in late April. As a derivative of the Panda Mini, the Go Kart Edition has adjusted its appearance and has a CLTC cruising range of 200 km.
    power 30 kW and a peak torque of 110 Nm, paired with a 17.03 kWh lithium iron phosphate battery pack.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    redukční prevodovka resp sw rekl čau po 39km :)

    Xiaomi SU7 breaks down after 39 kilometers and cannot be repaired
    https://carnewschina.com/2024/05/08/xiaomi-su7-breaks-down-after-39-kilometers-and-cannot-be-repaired/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: presne tak DC-DC charger je daleko efektivnejsí nez DC-AC-DC
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: tohle je ten novej sub brand myslim ze se jmenuje Onvo a baterky má od BYD
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: TMY má kufr velkej, o tom žádná, ale litry "uměle" přidavaj záhyby, a prostor pod podlažkou. Já to třeba využiju, ale na klec nevim no (nedostaneš se pod ní potom).


    PEPAZZ: na tohle čekám už x let, a nechápu, že to není rozšířenější řešení.
    Proč to proboha tahám z panelů do auta skrz dvojí ztráty (střídač od fve a střídač od auta...).
    Nehledě na to, že díky tomuto řešení, by mohlo být víc panelů na střídač (ptže v době, kdy vyráběj v peaku by to žralo auto, a v době kdy nevyráběj v peaku, by to menší střídač utáhl).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak burzou sa neda moc riadit, tam to skace hore-dolu podla toho co kto zbleptne :) ja u tychto novych znaciek potrebujem hlavne dostupnost servisu, lebo ked som bol parkrat servisovat mazdu mimo brno, tak to nebolo zrovna komfortne
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Vyhoda fanaticky Nio komunity co je -80% na burze a agresivne utoci na kazdyho kdo nechape ze " battery swap je budoucnost" a Nio bude so konce roku zpet na 60$, ti nestaci?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    keby si vyberam model Y alebo cinana v rovnakej cenovej hladine, tak asi skor ten model Y, inak tam nevidim nejaku konkurencnu vyhodu okrem ceny, ak je to technologicky zrovnatelne
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: real foto , nevypada to zle, cenově by mělo být jako model Y
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    model Y konkurent od NIO ofiko představeni 15.5.2024
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    PEPAZZ: zajimavy jsou taky tyhle "neviditelny", sice nizsi ucinnost, ale treba do tech pompei ideal...

    Disguising solar panels as ancient Roman tiles in Pompeii
    https://techxplore.com/news/2022-12-disguising-solar-panels-ancient-roman.html
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Kia EV3 , cena pod 30.000$ global debut v červenci
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    červený solary made in Rakousko (Sonnenkraft)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Tesla is being probed by DOJ 'securities or wire fraud' over self-driving claims | Electrek
    https://electrek.co/2024/05/08/tesla-probed-doj-securities-wire-fraud-self-driving-claims/

    Tesla is reportedly being probed by the Department of Justice over whether its self-driving claims could constitute “securities or wire fraud.”

    Investigators are exploring whether Tesla committed wire fraud, which involves deception in interstate communications, by misleading consumers about its driver-assistance systems, the sources said. They are also examining whether Tesla committed securities fraud by deceiving investors, two of the sources said.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DC-DC wallbox
    Check out the 'world's first' DC-to-DC solar-powered EV charger
    https://electrek.co/2024/05/08/dc-to-dc-solar-powered-ev-charger/
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: To zní moc dobře na to, aby tam nebyl nějakej chyták…
    Byl bych opatrnej, co píšou Twittřané. Až to uvidím, smeknu.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Ty jo, o víkendu jsem byl zařizovat nějaký věci a i u nás v HK jsem potkal +- 10 čistých EV denně (PHEV do toho nepočítám). To dřív nebylo, na EL značku člověk v provozu narazil tak jednou za tejden.

    A koukám, že TMY má kufr cca 850 litrů. To bych podle pohledu fakt neřekl a je to milý překvapení. Takovej objem by mi možná aj stačil, kdybych tam nechal vestavět čoklí kotec na míru. Někdy to omrknu :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Pokrok v bateriích je fajn a je každoroční. Ale tyhle výkřiky 🤦‍♂️ Nejlepší chvíle na nákup EV je typicky "teď". Toto platí nejméně od uvedení TMS.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Novej Shenxing je hustej, o tom žádná, ale nemá pevný elektrolyt, není ani semi solid, píše blbosti pán.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    We Tried A Tesla 'Full-Self-Driving' Competitor From China. It's Better Than You Think
    https://insideevs.com/news/718970/jiyue-01-ppa-test-china/
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ROBOTON: jeden kolega bydlí ve 4. patře bytového domu a nabíjí hlavně v práci, kde zaměstnavatel vybudoval 8 sloupků s 11 kW nabíjením za levnější ceny než standardní PRE nabíječky o pár set metrů vedle. Takže na běžný rok mu stačí to, že jezdí do práce a tam si to může dobít. Nejezdí každý den do práce, a i když už je v práci, tak nepotřebuje pokaždé nabíjet. Cesta do práce mu sežere 1-2% baterky, takže ho vidim nabíjet typicky v pátek a v pondělí.
    Jiný kolega s plug-in hybridním BMW tam nabíjí asi pokaždé, když je práci - asi bydlí tak, že je díky tomu schopen dát cesty do práce a zpátky domů čistě na elektřinu a tudíž i levněji.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: My jsme coby SVJ před několika lety pronajali místnost chlapíkovi a nějaký lepení modýlků nebo co. A za pár měsíců jsme zjistili, že si tam obden chodí nabíjet elektrickou motorku.

    Od tý doby už jen sólo hodiny, jinak maj smůlu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ROBOTON: Kamarád se SVJ v pohodě. Ostatně jinak SVJ zbytečně riskují, že se ta EV budou dobíjet ze společné elektřiny.
    ROBOTON
    ROBOTON --- ---
    RATTKIN: Ja mam prave garaz v baraku, ale momentalne je tam "spolecna" elektrina a nevim jak se SVJ bude tvarit na hodiny navic a silnejsi pripojku, ja denne najezdim tak 30 km, vikendy vylet a zacinam premejslet, jestli by nebylo lepsi poresit elektro...kazdopadne dik za info, jdu googlit
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ROBOTON: známý má TMY, není na
    Nyxu. Mluvil jsem s ním o tom několikrát.
    Figl je že denně jezdí málo, třeba 10 km. Jednou týdně 50 km a občas výlety. Nabíjel hodně u Lidlu ale byly tam obsazené od rozvozů, takže Kaufland, Baumax. Takže nabíjí na AC ve městě.
    Koupil si garáž, je tam zásuvka, ale rozvody jsou slabé, nemůže tam nabíjet. Občas když svítí jezdí nabíjet ke mě na fotovoltaiku.

    My můžeme nabíjet doma, ale stačí nám 1x týdne, manželka jezdí do 30 km denně.
    ROBOTON
    ROBOTON --- ---
    Ma nekdo realnou zkusenost s elektrem a nema k dispozici kazdy den nabijecku (bydli v "panelaku"), za kolik nabiji apod, diky
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GOR
    GOR --- ---
    LAUNCHER: Mluvil jsem s typkem od https://www.revivalbattery.com/

    A oni utilizuji vsechny mozne Li akumulátory, vcetne napr. uplne novych clanku z blbe svareneho packu (automobilce se udajne nevyplati rozborka).

    Ale ja si myslim, ze stacionarni uloziste ovladnou Na akumulatory - jak uz jsem tady nebo v jinem auditku zminoval, fabriky Na akumulatory na bazi Berlinske modri jsou realne ve vystavbe, neni to zadna fantasmagorie.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam