• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Nová promo videjka mé oblíbené placky jsme tu asi ještě neměli:

    The New Model 3 Performance
    https://youtu.be/krQKnhMwxn4?si=f1nJPfoRGatSiLG2
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: * děcka - sorry za autocorrect 🤦
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CHOSIE: MHD je záležitost, co jsem slyšel (a zažil) jen několika málo EU velkoměst.

    Tady v Písku AMI, nebo něco na ten způsob od 15 let, budeme asi časem brát pro dečka.

    Jinak nejprodávanější nebo donedávna nejprodávanější EV v CN vypadá takhle - Wuling Mini EV.

    CHOSIE
    CHOSIE --- ---
    NIKDAS: Spíše jde o ten samotný koncept/design jak se to pojalo - samotný SUV trend, který vznikl před nedávnem je prostě na hlavu, ještě v době, kdy stále rekordně roste urbanizace. Nevím jak ten trh v Evropě, ale v Asii je to dnes mnohem napřed.

    CRAZY_IVAN: Jo, vím, že existuje pár projektů co se o to snaží, zde je dobrý sourhn -> https://velocar.net/

    LAUNCHER: Jo Ami jsem viděl, koncept fajn, ve městě a okolí to dává smysl, i když stále veřejná doprava je za mě hlavní - a ono i mezi městy, nicméně ne vše se tím dá řešit a tak je třeba hledat i další možnosti. Osobně mi přijde kolo - nebo elektrokolo jako super věc, dá se na to také něco naložit/mít vozík, jen počasí může znemožnit/znepříjemnit tento druh dopravy - v tom dávám palec nahoru velomobilům, ale ty se zkrátka do podvědomí lidí moc nedostaly.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Já si říkal právě ☺️ Hlavně, že to přežil 👍
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: ta historka není čerstvá. Kamarád mi to vyprávěl na vojně. Nástupní termín říjen 1989 :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Velorex se srazil s Avií? To se stalo na srazu veteránů, ne? 🙂🙂
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CHOSIE: Už jsme to tu několikrát probírali, prostě vývoj každé nové technologie se musí zaplatit, a zaplatí to ti movitější. Proto se vše nové nejdříve prodává v top segmentu nejluxusnějších značek, kde jsou nejvyšší marže, a až postupně přechází do nižších segmentů a levnějších značek.
    Nejvýhodnější využití BEV je nákupní taška okolo komína, ale tam se ta technologie nezaplatí. BEV citigo je naprosto ideální auto, bohužel ho škodovka přestala z ekonomických důvodů prodávat.

    Pokud si o tom chceš přečíst něco víc, projeď příspěvky ID BOBASH (Jelikož je to grafoman, máš práci na celou neděli :D )
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    TOMBRIDER: Zas kamarád se ve Velorexu srazil s Avií. On měl protrženou koženku, Avii museli odtáhnout, protože ji z boku urval nádrž. Ale chápu, že se to nestává často :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CHOSIE: Třeba Citroen AMI jsi viděl? Mrkni co vše se jako EV velmi úspěšně prodává.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    : Taky ve velorexu umřeš při nárazu 10kmh.. A nebo když tě odfoukne ze silnice projíždějící kamion.
    Větší krabice je prostě úplně nekde jinde s pasivní bezpečností.
    Ani se nemusí porovnávat s takovým extrémem jako je Velorex.
    Stačí vedle sebe postavit prvního a posledního Golfa.
    CHOSIE
    CHOSIE --- ---
    Nedávno jsem potkal řadu velorexů, jeli asi z nějakého srazu. Tak jsem si říkal jak svižné, jednoduché a tiché vozítko by z toho mohlo být, kdyby se do toho dal elektrický kit co se dělá na motorky.
    Ta jednoduchost je asi to hlavní co se mi na té myšlence zalíbilo, jednoduchá konstrukce a plachta, v porovnání s malými EV, které jsou prošpicované elektrikou.
    Vím, že zde také jsou E-Velomobily, které mají i možnost lidského pohonu, a v podstatě se tomu asi podobají nejvíce.
    V tomto směru musím to kam směřují EV kritizovat - větší a větší krabice s horší aerodynamikou pro transport osob mi zkrátka hlava nebere.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    THERIDANE: TEORETICKY dokáže 220kw motor rekuperovat až 220kw, kdežto 250kw motor dokáže rekuperovat 250kw. TEORETICKY.
    Tady ale bude to zlepšení rekuperace díky lepším baterkám a jiný optimalizaci, ale v ideálním případě by hrál roli i výkon motoru.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    THERIDANE: Super, díky. To je ten pokrok, který jsem předpokládal v předchozím příspěvku.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    DOCKINEZ: Je to trochu neintuitivní, ale výkonnější motor má tlustší měděný klacky, takže menší elektrickej odpor, takže menší ztráty i při malým výkonu, ale přitom neváží nijak významně víc než ten slabší. Plus na nové generaci je zase lepší řízení pole (míň parazitických ztrát), účinnější spínací elektronika, rekuperace, a tak.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Hm, asi záleží na požadovaným způsobu používání. Když jezdím i po dálnici max. 120, tak je mi 220 vs 250 kW úplně fuk. Žravost bych coby notorickej kolenovrt určitě řešil, ale pak úplně nerozumím, že by 250kW motor byl míň hladovej než slabší verze. Ale jasně, technickej pokrok letí kupředu mílovými kroky, tak je to určitě možný.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    W_NOICE78: souhlas, sleva 600k je hodně u auta za 1M... úplně pro všechny to už asi výhodné nebude, ale protože bez té slevy by to bylo skoro neprodejné (jelikož nový Enyaq za podobnou plnou cenu je o dost lepší auto), tak je lepší vyprodat sklady starých modelů aspoň za něco... Škodovka tam asi jen nerozpustí náklady na vývoj, ale pod nákladama to nebude, jenže nejvíc na tom asi zapláčou lidi jako youtuber Hofy, kteří si před rokem koupili Enyaq RS za řekněme plnou cenu (1.6-1.7M) a teď po roce vidí, že ta jejich roční ojetina nemá ani poloviční hodnotu, když za 1M se dá koupit nová skladovka... a ono se to může za pár let zase opakovat, když přijde nějaký další facelift/generace, kde už třeba bude 800V architektura, větší baterky a zase výkonnější a úspornější motory (třeba to co se teď dává do nových Porsche Taycan)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: NIGHTHUNTER: kazdopadne jen tak sleva 600k je je dost a to na tom budou vsichni jeste v profitu ne?
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DOCKINEZ: takových akcí je teď asi všude víc, protože to je stará verze (jen 220 kW), která má tudíž starý a žravý motory, bez možnosti předehřevu baterky a s infotainmnent verze 3.x, kterej se nedá upgradovat na aktuální verzi 4...
    nový Enyaq RS s 250 kW je proti tomu mnohem lepší auto - ale ano, i tenhle může hodně lidem stačit a je otázka, jestli ten nový stojí za příplatek cca 50 % ceny (zas jako o půlku lepší auto to asi není)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam