• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KORKMAZ: lama odpověď - nemá majitel auta k němu i kartičku We Charge - s tou můžeš nabíjet na drtivé většině nabíječek co potkáš, případně si v autě nastavíš, že chceš pro plánování používat jen ty a máš to bez problémů - majiteli přijde jednou za měsíc faktura a ty mu zaplatíš podle toho...
    We Charge - Konektivita a technologie | Volkswagen Česká republika
    https://www.volkswagen.cz/technologie/we-charge

    další možností je, že si uděláš nějaké čipy/karty/aplikace našich poskytovatelů a můžeš pak využívat jejich roaming, kdy to ale bývá typicky jen jedna síť nabíječek v dané zemi - když napíšeš země kudy pojedeš, můžeme mrknout co by se mohlo vyplatit

    pak ta poslední možnost, jak píše ADAM - spoléhat pouze na to, že co najdeš, tam zkusíš nabíjet - s platební terminálem a pípnutím kartou máš v drtivé většinu smůlu, v ideálním případě se přes nějakou webovou stránku díky QR kódu proklikáš na zaplacení, ale většinou to asi bude chtít spíš registraci, stažení nějaké aplikace...

    napiš víc detailů (auto, cíl cesty) - podle toho zjistíme max. rychlost nabíjení a dá se pak zapojit/vyloučit síť Ionity, a prostě víc hlav, víc ví ;-)
    ADAM
    ADAM --- ---
    KORKMAZ: Já měl týden ev půjčeny v Itálii a byl to mega opruz. Registrovat se do desíti appek. Pokud ti někdo poradi tu jednu ideální, co funguje a má dopry ceny, tak je to best. Já se tu tehdy ptal a bohužel mi nikdo neporadil, takže jsem namátkou zkoušel.


    Btw se dost blbě hledají i ty stojany samotné pro mě osobně jsem si odnesl, že EV zatím ne. Leda teslu nebo leda se solarem na střeše. Jinak to má pro mě vic nevýhod než výhod.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Lama dotaz, ale asi pojedu prvně s EV do ciziny (AT) a vlastně nevím, jak se to dá nabíjet ve veřejné síti u nás, natož tam. Vždy jsem to dělal jen doma a vtipný je, že majitel auta to taky neví. Takže musím k tomu mít nějaký appky, členský karty nebo to jde normálně kreditkou a proklikat se na tom stojanu asi jako když platím za parkování? Nějaký kabely k tomu taky mám, je to VW. Dík :-)
    VLASTIS
    VLASTIS --- ---
    RATTKIN: Ahoj. Bohužel jsem se o EF dozvěděl pozdě. Tak snad jindy jinde
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    RATTKIN: chtel jsem na motu ale asi až jindy.. natoč report každopadně :)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ElektroFest. Všichni jedete?
    Páteční přednášky snad pak budou na youtube
    v sobotu je festival elektromobility v Pelhřimově
    https://youtube.com/shorts/z6mfe5gUnVw?feature=share
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PEPAZZ: tjn
    Ale ono i tradiční Evropské automobilky se už s kombíkama nemažou a maj sedany/coupé - pokud chceš kufr - kup si SUV
    Nejvíc mě to mrzí asi u Giulie
    Na druhou stranu, Taycan jde koupit v kombiči

    Vzhledem k fokusu na scaling výroby se Tesle ani nedivim, že na tohle mrdaj a sázej co nejmíň variant
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    FEDAJKIN: pokud nejseš magor
    Tak na motorce tě primárně nezabije rychlost
    Ale kretén v autě, co ti nedá přednost
    A osobně takovejm kokotům radši uhejbám na lehký obratný motorce
    Než na těžký neřiditelný krávě

    Jinak to procento zemřelých je v každém věku cca stejné
    Nejčastěji aktuálně umírají čtyřicátníci

    Tady jen pro hrubě přehled starší statistika, ale ten trend přibývajících umrtí ve vyšším věku tam je videt

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NEWS: Bargersville’s fleet of 13 @Tesla
    police cars saves taxpayers about $80,000 a year in fuel costs compared to gas-powered police vehicles.

    The town is saving enough on fuel to pay for two additional officers. "We just traded our first car in this year and we got $17,500 for a 2019 Tesla, compared to the $5k we get for our gas-powered police vehicles.”

    https://twitter.com/SawyerMerritt/status/1792923844480475370
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LAUNCHER: bullshit, stačí chtít :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Pro jistotu - Tohle je umyslny cherry picking. Nikdy by me nenapadlo tvrdit, ze individualni doprava je pro velkomesto ideal, nebo snadna k vyreseni, nebo ze nic nez individualni dopravu pro velkomesta neuznavam. Jen odpovidam na otazku nize. Sam v mem veku silne preferuji mesta pod 50k obyvatel (z mnoha duvodu) a tudiz nemam ani chut ani mandat urcovat lidem z velkomest, jak by to meli mit. Na svete mam rad pestrost ❤️, mmj aby si kazdy mohl vybrat podle sve aktualni situace.
    MINER
    MINER --- ---
    OT_: Já bych to uznal. Ale porovnával bych to s životem v podobně velkých městech. Tedy jako by Helsinki měly 6-8 proudové silnice.
    Helsinky je zrovna jedno z nejlepších evropských měst co se týká dopravy i života.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    OT_: Oklahoma City ma 1.4mio. Musis vzdycky kouknout na metro area, s tim cislem se nejen v USA hrozne svindluje, protoze rozpocty.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    londyn tam je sice najhorsi, ale zasa viem si predstavit, ze ked clovek vyuzije metro, tak aj tam tych 10km moze dat za 10 minut
    OT_
    OT_ --- ---
    LAUNCHER: No, velkoměsto... 690 tisíc obyvatel
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: MINER: "Pokud je nějaké velkoměsto, kterému se toto podařilo vyřešit, rád se přiučím, které." - Hledal jsem a zda se, ze Oklahoma. V rush hour maji podle TomTom prumernou rychlost 63 km/h, coz je IMHO nadhera.

    https://www.tomtom.com/traffic-index/ranking/

    Ostatne i podle wiki:

    Oklahoma City is served by an extensive freeway network. The city's network serves every major city in the region and are 6–8 lanes. Most have a level of congestion significantly lower than most comparably sized cities. In fact, OKC's freeways are rarely congested with the "stop and go" commuter patterns of other major cities. It is often said that one can get from any part of the OKC Metro area to downtown in 30 minutes or less by freeway. The city streets are on a N–S–E–W grid network with major streets one mile separated.

    Transportation in Oklahoma City - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Transportation_in_Oklahoma_City

    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Jasný, Písek je fajn. Mám tam příbuzný.

    Cokoliv jsem tu komentoval bylo v kontextu velkoměst.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Už jsem to tu párkrát psal, žiju v Písku a jsem tu velmi šťastný. Žil jsem leckde po světě, celkem 10+ let mimo ČR.

    Velkoměsto je pro mě neštěstí, ostatně prožil jsem tam hodně let v několika z nich, kdyz jsem si ještě nemohl vybrat.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: O kterém městě mluvíš? Jen by mě zajímalo, co porovnáváme s čím, nebudu tě stalkovat, ani bych tě tam nenašel.

    Určitě se lišíme v tom, co od města očekáváme, a podle toho si zjevně i vybíráme kde žijeme, což je v pořádku.

    Pokud jde o velkoměsta, tak neznám žádné, které by spoléhalo na automobilovou dopravu a nebyly tam ve špičce zácpy.
    Včetně front na ‚doručení dítěte‘ do školy i tam, kde maj tzv. ‚drive-in‘ a v podstatě tam dítě jen vyhodí.

    Pokud je nějaké velkoměsto, kterému se toto podařilo vyřešit, rád se přiučím, které.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam