• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    GOR
    GOR --- ---
    KORKMAZ: Tady jde o nějaké zmatení, ta krabička není trafo - je v ní jen nějaká komunikace s autem (vypni/zapni) relé a možná nějaké ochrany, ale krabička sama o sobě s napětím nic nedělá.

    Já nevím, jak přesně to má Citigo iV, ale pokud mě paměť nešálí, na AC se umí nabíjet 7,2 kW, tj. nejspíš 2x16A (2x16x230= 7,36 kW), nevím, že by nějaký elmobil měl palubní nabíječ zapojený do trojúhelníka, Renaulty mají vysoké výkony palubních nabíječek, ale stejně si matně vzpomínám, že byly do hvězdy.

    Ten Type 2 kabel je vlastně jen jakási prodlužka, ale na opačné straně nemůže být jen obyč zásuvka, musí tam být "wallbox" (lidově řečeno, fyzicky to může být i volně ložená krabice, nemusí mít nutně formu určenou k montáži na zeď), který si umí s autem "povídat". Např. Leaf má v příslušenství plnotučný Type 2 kabel (má všechny fousy), ale na konektoru auta je vidět, že kontakt je jen v jedné z fází.

    Takže, pokud s sebou v kufru nechceš vozit EVSE (to je ta krabička do běžné 230V zásuvky), buď si musíš koupit druhou EVSE nebo onen zmíněný wallbox.

    Nevím, co provozuješ na chalupě za spotřebiče, ale pokud máš hlavní jistič 3x20A a výše, asi nebude s nabíjením přes noc problém (pokud teda přes noc neřežeš na cirkuli, nemícháš beton, nepečeš husu nebo třeba neohřejváš vodu).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Precist ještě jednou co píšu pls. Ty tam furt hledáš nějaké jinotaje, úplně zbytečně.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Konkrétně když CTO firmy založené pro výrobu SS pro EV oznámil, že rozjíždí produkci SS pro EV v dané továrně, tak předpokládám, že daná továrna bude sloužit pro výrobu SS pro EV.

    Nebo vysvětli, co myslíš, že se „továrna neztratí“ a co tě vede k tomu, že by se tam mělo dít něco jiného, než co ohlásil CTO zodpovídající se automobilkám.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    KORKMAZ: Tu krytku odendavas jen kdyz nabijis DC - viz obrazek. Co se tyce tve nabijecky, cos dostal k autu, nemas na tom trafu moznost vymenit tennkabel se zasuvkou za jiny? Nektere ti umoznuji, a pak muzes nabijet z 230 i 400V - jen prohodis kabel. Napr. nabijecka, kterou mam ke Skode, to umi.

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Peugeot E-308 GT: Lepší než kdy dřív a poprvé i plně elektrický | Recenze & testy
    https://www.autickar.cz/clanek/peugeot-e-308-gt-recenze-test-lepsi-nez-kdy-driv-a-poprve-i-plne-elektricky/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Jak konkrétně je moje věta "továrna se určitě neztratí" v rozporu se zájmy investora?

    Jak z mého příspěvku vyvozujes, že se domnívám, že největší cena tovarny je hala? Já tam i píšu, že SSB se úspěšně vyrábí a prodává, tudíž se další SSB plant neztratí.

    Zbytečně útočný tohle, přitom máme z ~75% stejný názor...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KORKMAZ: Netuším, ani nemám VW. Mrkni.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    LAUNCHER: A na to nabíjení ze 380V je taky potřeba nějaká redukce či komplet nový kabel? Já si ty kabely v autě pořádně neprohlídnul, ale v autě byly nad sebou dvě díry - ta větší nahoře byl typ 2 a pod tím jsem tu krytku ani neotvíral. Dodaný kabel byl typ 2 a na něm trafo a pak 230V. Druhej jsem vůbec nevyndaval ale bude to asi typ 2 na obou stranách.

    eUp se otevírá manuálně - je to překopanej spalovák, takže víčko v karoserii normálně odklopíš kdykoliv a pak když je auto odemčený, tak lze sundat krytku portu a připojit/odpojit kabel. Po zamčení ho to nějak uzamkne.

    Jistič zjistím :-)
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: No, všichni známe Velkého Tetřeva z H3da, no:)
    VW a Fordi to maj předpokládám víc pod kontrolou…
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Což se klidně může stát a nebylo by to poprvé :) Každopádně pokud zvládnou produkci a budou mít konkurence schopnou cenu, tak velká pecka a velká rána Číně.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: „Továrna se určitě neztratí“:
    Hele, takhle investice nefungujou.

    1. Žádný investor nedá miliardy na továrnu, která nemá jasný cíl. O to míň veřejně obchodované společnosti.
    2. Cena továrny neni barák, ale hlavně technologie/linky v něm specifické pro jednu konkrétní výrobu. Pokud neposlouží svému účelu, ztratí drtivou většinu své hodnoty.

    Můžeš zkusit zhodnotit objem výroby a relevanci prezentovaných parametrů či cenu, pokud se tomu chceš skutečně věnovat.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Pozor, SSB se komerčně už delší dobu vyrábějí pro specifické aplikace. Ale prostě cena. Ta továrna se určitě neztratí.

    Jen opatrně... uvidíme ostatně za ty 4+ roky. Palce tomu držím, to je jasný.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Tak rozdíl je, že rozjíždějí výrobu v produkční továrně velikosti tisíc fábií.
    Pindat na sítích si může kdo chce co chce, ale továrna stojí miliardy, a pokud by lhali, tak z nich investoři vysoudí kalhoty a půjdou bručet.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Bylo by to krásné. Ale po letech solid state slibů už se k tomu leckdy říká smutná průpovídka, že solid state baterie budeme nejspíš nabíjet z fúzních reaktorů. (Technologie u které se taky vždy slibuje, že je skoro ready - jasně, fér srovnání to není.)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KORKMAZ: Ano, máš pak z toho AC nabíjení jako s obyč AC wallboxem. Pozor kolik máte na té chatě jistič, v případě potřeby vynutit nižší A v autě.

    Oproti kabelu z wallboxu také (většinou?) chybí tlačítko na otevření portu auta, otevřeš z appky.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Ještě se s dovolením zeptám.

    Na chalupě v garáži mám tuhle 380V/25A zásuvku https://www.danapo.cz/stare-elektro-prislusenstvi/stara-zastrcka-zasuvka-trifazova-4-kolik-380v-25a-keramicka/?variantId=57414&gad_source=1 nedalo by se to s nějakou redukcí použít na nabíjení? Normálně z 230V se ten pidi eUp nabíjel asi 11hod a to měl ještě asi 25% baterie.

    Budu tam stejně asi hnát elektrikáře, tak jestli má třeba smysl si to nechat předělat na novější 380V (nepoužívám to, ale na tu keramickou oválnou patici mám ještě starej vercajk jako brusku či pilu, takže by výměna musel dávat smysl).
    MINER
    MINER --- ---
    Dvě US firmy pracují na produkčních továrnách na solid-state

    Objemová hustota nad Tesla TMY NMC (1000-2000 cyklů):
    +30 % / 2000 cyklů
    +50 % / 1000 cyklů
    15 min charging time
    Cena údajně 15-35 % levněji než SS competitors (bohužel bez detailů s kým porovnávají)

    – QuantumScape s VW investicí
    – SolidPower s Ford/BMW/Hyundai investicí

    Předpoklad produkce za 4 roky.
    Tohle je první (nečínská) zpráva, o které vim, že to jde do produkce, takže možná konečně něco hmatatelného.

    Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=gG2_5GMWf1E
    (o moc víc info tam není, ale odkazuje na zdroje)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KORKMAZ: Bohužel nabíjení v AT se moc nepovedlo - po minutě se mi to samo odpojilo, ale trvalo než mi o tom došel email a to už jsem byl s dětma v aquaparku. Stálo mě to 0,04 euro. Vtipný bylo, že přes toho lokálního providera to neuměl nabít ani borec s ID7 a ani někdo s tim příšerně odpornym SUV BMW. Ale oni měli jaksi větší baterku, takže neřešili. Já se dal na modlení a to zabralo.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Nn, jen "reakce"/doplneni me vlastni uvahy, ze bych ty mini EV asi za par let chtel pro ma decka. Ziji svuj zivot a snazim se ho co nejlepe resit / necitim ani chut ani mandat radit lidem, o jejichz zivotech nic nevim. Nehledej v tom pls nejake nevyrcene rafinovanosti, jsem obycejnej utahanej tatka od 2 deti (utahanej, ale stastnej).
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: To je meziměsto: ten kikot v Supu to tam na tý rovný silnici asi dost kalil.
    My se bavili o městě, pokud to má být reakce na to.
    Na takovýchle silnicích s tebou souhlasím, že auto s maximálkou pade není optimální.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam