• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CEEFA: Super, díky

    KORKMAZ: Díky. Šlo mi hlavně o to jak zkontrolovat baterii. Jestli je auto v pořádku mimo baterii zkontroluje mechani (doufám :-D)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    STETKINS: Jestli ti můžu poradit, tak si u těchto ledniček pořádně zkontroluj korozi, protože je to derivát low cost spalováku, takže to na svou cenu BEV nemá prakticky žádnou antikorozní ochranu. takže hlavně styk předního lemu a prahu - tam je taková pěna a když to hodně jezdilo v mokru a zimě, tak se to nacucá a pak to hnije. U mnoha aut VAG tento nedostatek odstranil během výrobního cyklu, tady evidentně ne (máme poslední eUp prodaný u nás a má tyto slabiny). Taky pozor na zádveří atd.

    Jinak to auto jezdí moc pěkně a je velmi pohodlné na to že je to fakt jen konzerva. Udávaný dojezd 260km to asi po třech letech užívání a 15tkm nájezdu hravě překoná třeba o 20%, ale musíš umět jezdit (jen jezdit, nic jinýho s tim nedělat :-D).
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Nevíte někdo jak je to s nabíjením služebního auta doma? Dá se to nějak firmě fakturovat? Případně to nějak účtovat?

    A ještě hledám někoho kdo by poradil s koupí jetého auta. Chci teď koupit citigo, nebo e-up na takový popojíždění a vůbec nechápu ten šílený rozptyl v ceně...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: a stále tomu chybí limiter na nabíjení, nebo už stellantis pochopil že je to dobrá věc a implementovali to?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    co elektrofest? nějaký report by nebyl?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Tohle možná patří spíš do geopolitiky, ale hodím to i sem. Za mě velký špatný, tyhle korporace jsou většinou dobře informovaný, protože v tom mají prachy.

    Tesla Wants Its Suppliers To Make Parts Outside Of China And Taiwan Amid Rising Tensions
    https://insideevs.com/news/720893/tesla-suppliers-outside-china-taiwan/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Tema rad prenecham povolanejsim lidem ohledne SSB nebo investovani. Nejmene k QS se daji googlit + a -. Muj point byl jen rict, ze existuji i ty -. Na presnejsi odhad si netroufam.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Máš možnost to vysvětlit.

    Začal si to zesměšňovat fúzí, a pak, že 'továrna se neztratí'. To je imo dost jinotajné.
    GOR
    GOR --- ---
    KORKMAZ: Tady jde o nějaké zmatení, ta krabička není trafo - je v ní jen nějaká komunikace s autem (vypni/zapni) relé a možná nějaké ochrany, ale krabička sama o sobě s napětím nic nedělá.

    Já nevím, jak přesně to má Citigo iV, ale pokud mě paměť nešálí, na AC se umí nabíjet 7,2 kW, tj. nejspíš 2x16A (2x16x230= 7,36 kW), nevím, že by nějaký elmobil měl palubní nabíječ zapojený do trojúhelníka, Renaulty mají vysoké výkony palubních nabíječek, ale stejně si matně vzpomínám, že byly do hvězdy.

    Ten Type 2 kabel je vlastně jen jakási prodlužka, ale na opačné straně nemůže být jen obyč zásuvka, musí tam být "wallbox" (lidově řečeno, fyzicky to může být i volně ložená krabice, nemusí mít nutně formu určenou k montáži na zeď), který si umí s autem "povídat". Např. Leaf má v příslušenství plnotučný Type 2 kabel (má všechny fousy), ale na konektoru auta je vidět, že kontakt je jen v jedné z fází.

    Takže, pokud s sebou v kufru nechceš vozit EVSE (to je ta krabička do běžné 230V zásuvky), buď si musíš koupit druhou EVSE nebo onen zmíněný wallbox.

    Nevím, co provozuješ na chalupě za spotřebiče, ale pokud máš hlavní jistič 3x20A a výše, asi nebude s nabíjením přes noc problém (pokud teda přes noc neřežeš na cirkuli, nemícháš beton, nepečeš husu nebo třeba neohřejváš vodu).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Precist ještě jednou co píšu pls. Ty tam furt hledáš nějaké jinotaje, úplně zbytečně.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Konkrétně když CTO firmy založené pro výrobu SS pro EV oznámil, že rozjíždí produkci SS pro EV v dané továrně, tak předpokládám, že daná továrna bude sloužit pro výrobu SS pro EV.

    Nebo vysvětli, co myslíš, že se „továrna neztratí“ a co tě vede k tomu, že by se tam mělo dít něco jiného, než co ohlásil CTO zodpovídající se automobilkám.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    KORKMAZ: Tu krytku odendavas jen kdyz nabijis DC - viz obrazek. Co se tyce tve nabijecky, cos dostal k autu, nemas na tom trafu moznost vymenit tennkabel se zasuvkou za jiny? Nektere ti umoznuji, a pak muzes nabijet z 230 i 400V - jen prohodis kabel. Napr. nabijecka, kterou mam ke Skode, to umi.

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Peugeot E-308 GT: Lepší než kdy dřív a poprvé i plně elektrický | Recenze & testy
    https://www.autickar.cz/clanek/peugeot-e-308-gt-recenze-test-lepsi-nez-kdy-driv-a-poprve-i-plne-elektricky/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Jak konkrétně je moje věta "továrna se určitě neztratí" v rozporu se zájmy investora?

    Jak z mého příspěvku vyvozujes, že se domnívám, že největší cena tovarny je hala? Já tam i píšu, že SSB se úspěšně vyrábí a prodává, tudíž se další SSB plant neztratí.

    Zbytečně útočný tohle, přitom máme z ~75% stejný názor...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KORKMAZ: Netuším, ani nemám VW. Mrkni.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    LAUNCHER: A na to nabíjení ze 380V je taky potřeba nějaká redukce či komplet nový kabel? Já si ty kabely v autě pořádně neprohlídnul, ale v autě byly nad sebou dvě díry - ta větší nahoře byl typ 2 a pod tím jsem tu krytku ani neotvíral. Dodaný kabel byl typ 2 a na něm trafo a pak 230V. Druhej jsem vůbec nevyndaval ale bude to asi typ 2 na obou stranách.

    eUp se otevírá manuálně - je to překopanej spalovák, takže víčko v karoserii normálně odklopíš kdykoliv a pak když je auto odemčený, tak lze sundat krytku portu a připojit/odpojit kabel. Po zamčení ho to nějak uzamkne.

    Jistič zjistím :-)
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: No, všichni známe Velkého Tetřeva z H3da, no:)
    VW a Fordi to maj předpokládám víc pod kontrolou…
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Což se klidně může stát a nebylo by to poprvé :) Každopádně pokud zvládnou produkci a budou mít konkurence schopnou cenu, tak velká pecka a velká rána Číně.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: „Továrna se určitě neztratí“:
    Hele, takhle investice nefungujou.

    1. Žádný investor nedá miliardy na továrnu, která nemá jasný cíl. O to míň veřejně obchodované společnosti.
    2. Cena továrny neni barák, ale hlavně technologie/linky v něm specifické pro jednu konkrétní výrobu. Pokud neposlouží svému účelu, ztratí drtivou většinu své hodnoty.

    Můžeš zkusit zhodnotit objem výroby a relevanci prezentovaných parametrů či cenu, pokud se tomu chceš skutečně věnovat.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Pozor, SSB se komerčně už delší dobu vyrábějí pro specifické aplikace. Ale prostě cena. Ta továrna se určitě neztratí.

    Jen opatrně... uvidíme ostatně za ty 4+ roky. Palce tomu držím, to je jasný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam