• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MINER: souhlas ekonomicky dava smysl budto plyn , nebo SMR který snad bude konkurence schopnější , problém je že ješte nikde nestojí ...
    MINER
    MINER --- ---
    PEPAZZ: Problém je ale, že baterky nestačí na skladování energie na zimu, kdy soláry jedou málo a větrníky nestačí.
    Teď se to balancuje plynem, který má nezanedbatelné emise.

    Na storage se pracuje, například tavení soli, ale nevím že by něco už bylo nadohled nasaditelné v měřítku, v kterém potřebujeme.
    Čeká že prostě na nějaký průlom… Může přijít brzy, ale zatím není…
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CERMI_FOX: Ne, ne a ne.

    1) Staré hybridy asi těžko.

    2) Ano, EV implikuje nové auta. Nevím proč by se mělo moje nové auto někomu omlouvat, že by nebylo tak úžasné bezpečné, kdyby nebylo nové. To že jedinej EV hater kterého jsem IRL potkal vylezl z 20+ starého Renaulta není můj problém, ale jeho problem. Na nebezpečnosti jeho nebo mého auta to nic nemění.

    3) Rozdíl 61* je masivní. Okecavat to tím a tím nikam nevede. EV nehoří, hoří ICE a nejvíc hoří hybridy. Deal with it.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Nuclear option costs "six times more" than renewables, study finds | RenewEconomy
    https://reneweconomy.com.au/nuclear-option-costs-six-times-more-than-renewables-study-finds/

    Building nuclear reactors would cost six times more than wind and solar power firmed up with batteries, according to the independent report released on Saturday by the Clean Energy Council.

    “We support a clear-eyed view of the costs and time required to decarbonise Australia and right now, nuclear simply doesn’t stack up,” the industry body’s chief executive Kane Thornton said.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: ty čísla jsou samozřejmě správně, ale jsou biased, minimálně ve dvou věcech:
    1. neřeší stáří auta. Možná se pletu, ale očekával bych, že novější auta hoří méně. Přičemž průměrné stáří aut je cca 16let? Průměrné EV bude jistě výrazně nižší, přes 16 lety se EV téměř neprodávala. Respektive chatght tvrdí, že stará auta hoří častěji, ale konkrétní odkaz jsem z toho nedostal.
    Za 20let ten poměr nejspíš bude jiný, protože už budou běžně jezdit 20+let stará EV, stejně jako teď běžně jezdí 20+let stará ICE.
    2. studie bere celkové počty, tedy i za provozu, kde ICE zjevně představuje větší riziko. Ale je větší riziko vypnuté ICE vs nabíjející se EV? Což je to, o co jde na parkovištích :) O tom jsem čísla nenašel.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MINER: A ještě na to máš míň místa.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    VDFLAT: Bratránek, viz níže. Bolelo to. LAUNCHER
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Hybrid je ICE + EV. Spojuje rizika obou.
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    Řešil jste někdo dodělání wallboxu do podzemních garáží v bytovém domě? Přímo při stavbě měl developer problém tam wallbox udělat, tak to chci zkusit salámovou metodou teď přes schválení SVJ. Budu rád za zkušenosti, na co si dát pozor, co se týče podmínek/schválení. Díky.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    LAUNCHER: Včera mi známej z ministerstva říkal, že se zrovna interně prezentovala nějaká strategie čisté mobility a součástí je revize protipožárních opatření při instalaci dobíjecích stanic v garážích...EV business na to asi tlačí, protože jim tam přivezli na ukázku vodíkovou tatru ve stylu 813 :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Tzn 61* nižší šance že blafne EV než ICE.

    Hybridy významně nebezpečnější než obyč ICE, natož než EV.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ELIJEN: Řečí čísel: "Researchers from Auto Insurance EZ compiled data from the Bureau of Transportation Statistics and the National Transportation Safety Board which found that hybrid vehicles had the most fires per 100,000 sales at 3474.5, followed by 1529.9 fires per 100k for ICE vehicles and just 25.1 fires per 100k sales for EVs"

    Electric Vehicle Fires: A cause for concern? – Allied World Insurance
    https://alliedworldinsurance.com/risk-management/electric-vehicle-fires-a-cause-for-concern/
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    LAUNCHER: "Doporucuje se", "Preferuje se" ... jelikoz spalovaky hori casteji nez EV, tak je jakekoliv zakazovani EV kvuli bezpecnosti uplne mimo.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    první video z ElektroFestu:
    Elektromobily, dotace, opravy, recyklace, fotovoltaika a Evropská Unie s Luďkem Niedermayerem
    https://youtu.be/fQIQgenHgsM
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: To je taky pravda 🙄
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: na druhou stranu, češi jsou ve zpřísňování norem přeborníci. Platilo to za Rakousko-Uherska, platilo to za sovětů a platí to i teď za EU. Samozřejmě se to vždy hodí, na ty zlé, zlé cizince. Prostě papežštější, než papež...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DAN_F: Našel jsem nějaké senzachtive články s požadavky hasiču. Požadavky chápu kde se berou, chtějí si vydělat na revizich. Zároveň vím že na CZ hasiče má cim dál víc lidí pifku (unreal/komické požadavky na moderní reálně nehořící dřevostavby např), takže bych to jako hotovou věc nebral. Nevěřím že to takhle dopadne - že to bude přísnější než jinde v EU.

    Ale počkáme, uvidíme.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    LAUNCHER: Jasně, ale tak to záleží SVJ od SVJ. Nicméně, pokud vstoupí v platnost ta legislativa, která bude v garážích vyžadovat sprinklery a detektory, celou věc to může ještě dost zkomplikovat.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DAN_F: Kamarád tady v Písku poprosil své SVJ o svolení pro elektroměr - s tím, že jinak bude muset nabíjet ze zásuvky, která se rozpočítává celému domu. Svolení dostal. Zaplatil si ze svého instalaci elektroměru. Problem solved.

    Bratránek v Praze složitější, neměl na parkovacím místě zásuvku, ani okolo, potřebovali díru skrz protipožární zeď. SVJ problém nebyl. Tzn to celé dražší a dlouhé papirovaní, ale nakonec problem solved.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam