• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DAN_F: Našel jsem nějaké senzachtive články s požadavky hasiču. Požadavky chápu kde se berou, chtějí si vydělat na revizich. Zároveň vím že na CZ hasiče má cim dál víc lidí pifku (unreal/komické požadavky na moderní reálně nehořící dřevostavby např), takže bych to jako hotovou věc nebral. Nevěřím že to takhle dopadne - že to bude přísnější než jinde v EU.

    Ale počkáme, uvidíme.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    LAUNCHER: Jasně, ale tak to záleží SVJ od SVJ. Nicméně, pokud vstoupí v platnost ta legislativa, která bude v garážích vyžadovat sprinklery a detektory, celou věc to může ještě dost zkomplikovat.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DAN_F: Kamarád tady v Písku poprosil své SVJ o svolení pro elektroměr - s tím, že jinak bude muset nabíjet ze zásuvky, která se rozpočítává celému domu. Svolení dostal. Zaplatil si ze svého instalaci elektroměru. Problem solved.

    Bratránek v Praze složitější, neměl na parkovacím místě zásuvku, ani okolo, potřebovali díru skrz protipožární zeď. SVJ problém nebyl. Tzn to celé dražší a dlouhé papirovaní, ale nakonec problem solved.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Tohle mi připomnělo nedávnou "vášnivou debatu" do které jsem se zapletl, kde se řešilo, že Dánsko (v zoufalé neschopnosti s tím cokoliv dělat) snížilo nehodovost tím, že zvýšilo rychlost na okreskách z 80 km/h na 90 kmh/h, protože řidiči tam jezdí jako prasata a podívat se do kufru auta jedoucího bližší rychlostí je méně tragické…
    Jenže pak se tam ocitnou vozy, které prostě víc jet nemohou, nebo si řidič zas tolik nevěří a někdo je v 100 km/h sejme…

    Jinak v tomhle případě by určitě minimálním doporučeným opatřením bylo, nakoupit dětem retroreflexní samolepky a olištovat jimi mikroauto, hlavně vzadu.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    LAUNCHER: V našem SVJ se nedávno v rámci "boje za 220V zásuvky", které někteří sousedé používají pro udržovací napájení startovacích baterií (mají tam "odložené" nějaké Astony, AMG apod.) rozběhla i diskuze ohledně případné budoucí "elektrifikace" garáží, která vyústila v nástěnkovou přestřelku, a těch důvodů, proč to bude problém i u nás, je překvapivě dost. Vzhledem k tomu, že naspořit si na nemovitost nějakou dobu zabere, významná část vlastníků ve společenství je v lepším případě středního, v tom horším pak pokročilejšího věku. Část z nich si samozřejmě odmítá připustit, že by elektromobily během nadcházejících "pár let" vůbec mohly nahradit spalováky, část podléhá bulvarizovaným článkům a bojí se, že uhoří, a pak je tu část, které je jasné, že už to nebude jejich problém. Obecně je pak největší problém asi finanční stránka, protože "elektrifikace" garáží něco bude stát a musí se řešit na úrovni společenství a zároveň ta nová legislativa, vyžadující zvýšená bezpečnostní opatření, se skutečně připravuje a postihne pravděpodobně i již stojící garáže. Takže v nadcházejících 10 letech se u nás schyluje k boji mezi řidiči, kteří nebudou mít kde jinde nabíjet (což naštěstí není můj případ) a důchodcovskými gatekeepery :)

    ELIJEN: Ona ta legislativa dopadne spíš na majitele a provozovatele garáží, kteří je budou muset přizpůsobit platné legislativě, takže nic jako zákaz vjezdu EV a případné pokutování řidičů ani v budoucnu nebude, protože veřejné garáže a garáže s kapacitou více než X pravděpodobně budou muset být uzpůsobené dle požadavků PO.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    THERIDANE: Ukol revizaka je ohanet se normama, ale tohle je spis nepochopeni norem nebo snaha o delani naschvalu sousedum s EV.

    NIKDAS: Hledal jsem, jestli existuje dopravni znacka zakazu vjezdu EV a zadnou jsem nenasel. Zajimalo by me za co by mi Policie nebo Hasici (wtf) davali pokutu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Na jednu stranu mě nenapadá žádný důvod, proč by někdo chtěl zakázat ve svém SVJ parkování EV a tudíž sám sobě ublížil nejméně do budoucna.

    Na druhou stranu, prý jsou lidi, co úmyslně nenaockuji své děcko proti obrně, protoze jedna paní na FB fantazírovala že XYZ.

    Já jsem jen rád, že kolem sebe nemám ani jedno ani druhý, život je komplikovaný i tak.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIMBUS: Na jednu stranu - Představa vzducholodi ve steampunk vzhledu, plněné heliem a připoutane k věžičce na střeše, se mi velmi líbí. Na druhou stranu bych tomu ale neříkal auto 🙂🙂
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: V tomhle případu si ho objednalo SVJ právě proto, že je debil (nebo uplatnej), protože nechtěli EV parkování povolit. A co tak čtu na forech, neni to vubec ojedinělý případ (ale samozřejmě, člověk si jde na forum spíš stěžovat, než se chlubit "povolením" parkování ve vlastní garáži
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    LAUNCHER: Zase v případu úniku helia by se ušetřilo za signalizační analyzátor.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: 1) Ti lidé mají nějakou historii a prostě si staci neobjednat debila ale někoho pricetnyho.

    2) Není tohle pořád ten samý příběh jednoho CZ excesu? Soudím dle razítka z 2022.

    3) Auto na helium pobavilo mocně. Jakže to funguje? 😁 Pán byl koukám rovnou i vynálezce.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    Revizáci mají arogantní chování a mávání autoritou asi i ve zkouškách, neznám jedinýho kterej by neustále neargumentoval normama, razítkem, a stylem ty nic nevíš, nesmíš, nevymýšlej, protože nemáš bumážku.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Za mě by se hlavně měly vyměnit osoby způsobilé v PO, protože co někteří dokážou vypotit, nad tím zůstává rozum stát.
    Tady je jeden případ (nechci tapetovat, takže odkazem).
    https://i.ibb.co/LCdXj1g/haci.jpg
    https://i.ibb.co/qrqTZZR/hasi-2.jpg
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Jednak jak píšeš.

    Druhak: EV v ČR jsou dávno vyřešená věc, stačí se mrknout kolik jich tu jezdí. A kdyby se až teď nahle zjistilo, že to libovolný legislativě vadí, tak se bude měnit ta legislativa, ne zakazovat EV.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Že BEV nesmí parkovat v garážích, protože "na to nebyly zkolaudované" už jste postřehli? :D:D

    Je to v komentu pod tímto videem: https://www.youtube.com/watch?v=H_lJ_a_lJoI&lc=Ugym4EnGhQcSoIEEQ5F4AaABAg



    Pán "odborně způsobilá osoba v oblasti PO" si to tahá z prstu, takže co o tom říká norma?

    ČSN 730804 I.2.3.1. rozlišuje dvě kategorie vozidla:
    a) benzín, nafta, elektro (+jejich kombinace)
    b) plyn (+kombinace)
    GOR
    GOR --- ---
    KORKMAZ: Diky!
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    GOR: I sám eGolf má baterií více druhů (letmo tam vidím minimálně 7 druhů a lámalo se to s modelovým rokem 2017), v katalogu dílů ale není napsána kapacita. Jednotlivé články se taky liší. Do 2016 jsou 3 druhy a celkem 27 článků za 473-726 euro za kus. Po 2017 je to stejný schéma, ale díly jsou jiný (modernizovaný) s cenou 466-904 euro za kus.

    Citigo má jen dva druhy baterie. Článků je 14 a jsou všechny stejný (takže totožné jako u eUpu 2020+). Pro zajímavost je to díl 5QE915592R

    Čili kapacita je shodná, ale je toho dosaženo jinak, asi kvůli prostoru a zástavbě v autě.

    Zároveň nechápu, proč má dle ofiko info od zastoupení Citigo větší kapacitu než eUp o nějaký 4kWh. Takže myslím, že VW tam má chybu nebo uvádí jen využitelnou kapacitu nebo nevím...
    GOR
    GOR --- ---
    KORKMAZ: Tak tak, mas pravdu. 24 mel starsi eGolf, eUp mel 18.

    Evidentne vidis do dilu VW, mam spravnou informaci, ze baterka 36 kWh v Citigo a 36 kWh v eGolfu je stejna kapacitou, ale ze jde o odlisne clanky?
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    GOR: Máš pravdu, ale ta čísla jsou kapku jiná (z webu VW s modelovým rokem 2020): Nový Volkswagen e-up! je ideálním vozidlem pro cestování po městě a každodenní dojíždění. Využitelná kapacita akumulátorů vzrostla z 16,4 kWh na 32,3 kWh. Díky tomu se dojezd na jedno nabití v praktickém provozu při předpokládané spotřebě elektrické energie 12,7 kWh/100 km prodloužil až na 260 km.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    STETKINS: Ta baterie se nechá zkontrolovat přes diagnostiku, ale přes klasický VCDS to imho moc nepůjde - respektive přes měřené hodnoty na jednotce 8C jde vyčíst nějaká data, ale žádný kanál tam explicitně neřekne zbylou kapacitu baterie v % jako to vidíš v inzerátech. Ukazuje to třeba aktuální SOC, historii přijaté a vydané energie nebo třeba napětí jednotlivých článků. Měla by to dokázat originální diagnostika Odis a tu jen tak někdo nemá, viděl jsem jí jen v autorizáku.

    Jinak ta novější verze s větší baterkou má 14 článků které jdou separé vyměnit. Cena za kus je 1055 euro bez daně. Jestli je to hodně nebo málo, tak to nevím, ale origo VAG díly z katalogu jsou holt drahý vždy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam