• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Meet The Tesla That Won’t Die: 430,000 Miles On One Battery! Episode 1 | 4K
    https://www.youtube.com/watch?v=2HlyQy9WRlc
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    LAUNCHER: nechapu jak dnes muzou lidi bez dyhy vubec zit a nepozvracet se ze svyho vkusu zaroven
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Wrap 😄

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CRAZY_IVAN: Být znovu v Africe / USA / kdekoliv kde se dá na jistotu tenhle rozměr zaparkovat a mít na to finance, šel bych do toho. Počkal bych teda 1 rok na lepší QC. 📐♥️
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: jako do toho prostředí kovu, skla a kamení to tam zapadlo :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: asi je to tym HDR filtrom ale vyzera to uplne jak render z nejakeho developerskeho projektu :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Nebudu lhát, naživo se mi to líbí víc než na fotkách. Možná kdyby okolo byla normální auta, ale takhle mi to nepřijde tak obrovský.

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Doufám, že ho dovezou i do pop up storu v Ostravě :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Cybertruk je v Praze dnes do 18:hod na Arkádách, jinak do soboty pouze v Tesla Pruhonice.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Škoda, že podle diskuze se ten článek naprosto minul účinkem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Hodí se mít v záložkách, až zas přijdou argumenty:

    ANALÝZA: Štve vás elektromobilita? Možná vás překvapí, co vám utvořilo názor - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/technet/technika/overovani-informaci-garbage-in-garbage-out-elektromobilita.A240529_152128_tec_technika_nyv?galerie
    RSZ
    RSZ --- ---
    CRAZY_IVAN: nekoukejte na to! Studem se vám srolujou fusekle.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Pro, asi pobavení, pobavení ... trochu tématické :D

    x.com
    https://x.com/Posledniskaut/status/1798044979715276924
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIKDAS: Není to určeno na prodej…
    @zitnypetr si to koupil pro sebe.
    Stálo €7500 (~180k Kč) + 2000 Kč baterka + 2500 Kč motorek v dobíjecím portu.
    + nevyčíslená cena LPG spáleného při transportu (2*750 km)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ne úplně automobily... ale cool

    Bagry a nakladače na baterky. Nové stavební stroje Volvo mají energie na celou šichtu, nabité jsou za necelé dvě hodiny – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/bagry-a-nakladace-na-baterky-nove-stavebni-stroje-volvo-maji-energie-na-celou-sichtu-nabite-jsou-za-necele-dve-hodiny/sc-870-a-228442/default.aspx
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    nebo aspon at to o 15% cely zmenší to auto je široký jak Fiat Ducato
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LAUNCHER: ted ještě at udělaj hezkej design a ne tehle děs
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    The INSANE Hyundai IONIQ 5 N // REAL Nürburgring Performance!
    https://youtu.be/HZczpFsv9ZY?si=Mc6yOzhCkpI4C41v
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    STARE_CASY: zajimalo by mě vyúčtování, tzn.komplet všechny náklady, včetně práce a pak za kolik (by) to prodali :)
    Jasně, píše tam cenu materiálu, ale takové kompletní shrnutí bych si rád přečet :)
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    Jirku Zimu asi většina lidí, co se zajímá o elektroauta zaznamenala. Jako jeden z mála se dost pečlivě věnuje i slabým místům elektroaut a hlavně se v nich hrabe, resp. on se zaměřuje na elektro a s partou mechaniků pak dělají i mechanické věci.

    Nedávno se takhle pustili do opravy ojetého Ionica bez údržby a mají hodně zajímavý popis toho, jak se dá k jednotlivým částem auta dostat (i ve srovnání s konkurencí - např. vyjmutí elektromotoru i Ionica vs. Renault Zoe). Nebojí se kritizovat slabá místa i přístup automobilek (např. u toho Ionica je problém v ložisku elektromotoru, které vzhledem k použité konstrukci hodně trpí a životnost je kvůli tomu zbytečně omezená - Hyundai buď v záruce vymění celý motor, nebo po záruce jako opravu nabídne celý nový motor za 300 tisíc, přičemž oprava a výměna samotného ložiska je otázka pár tisíc v materiálu a půl dne práce).

    Nedávno si tahle parta kolem Zimy pořídila další ojetinu, tentokrát "mrtvé" BMW i3. Cena byla kolem 100 tisíc. Hodně pobavil popis opravy:

    BMW i3: Projekt skončil dřív než začal🔋

    Těšil jsem se, že pro vás s projektovou BMW i3 udělám celý seriál a zmapujeme všechny opravy. Nabízelo se dokonce, že Vaculík natočí video, a kdyby náhodou byla nějaká zapeklitost, jsem dlouhodobě v kontaktu s Havrlou. Nic nebude...

    Auto je totiž prakticky opravené. Mrtvou 12V baterii jsme dočasně nahradili jinou/velkou a auto částečně ožilo. Při připojení AC kabelu ale nabíjet nezačalo - žádná chyba, jen prostě nenabíjelo. Stejně tak nešlo zapnout, protože trakční baterie byla slabá (tím pádem se nemohl pustit spalovací range extender, který by ji začal dobíjet). Jedna z možností byla závada palubní nabíječky, ale poslechový test nás nasměroval k zámku nabíjecího portu - poměrně častému problému mnoha EV.

    Při připojení bylo zprvu slyšet, jak se motorek snaží port zamknout po připojení kabelu, ale kabel stejně šel vytáhnout. Když není zámek aktivní, nabíjení se nepovolí. Po odstrojení portu se ukázal problém - zaseklé lanko. Tím se nám dokreslil celý příběh:

    1) Bazar spíše luxusních vozů si vzal funkční i3 na protiúčet.
    2) Po čase zjistil, že je vybitá 12V baterie. Dle návodu ji je možné dobít připojením auta k AC nabíječce (není nutné lézt přímo k 12V baterii - je tam k tomuto extra obvod).
    3) K připojení nabíječky ale nejdřív musíte otevřít dvířka nabíjecího portu. BMW i3 má z kabiny přístupná dvě táhla - jedno na odemčení dvířek a druhé na odemčení portu pro vytažení kabelu. V bazaru evidentně nejdřív tahali za špatný, a když jim to nešlo, tak zkusili větší sílu. Pak zjistili, že to dělá ten druhý.
    4) Auto po připojení kabelu už ovšem nenabíjelo, protože lanko se zaseklo a motorek už ho nepřepral. Bazar myslel, že je dál problém s 12V baterií, tak koupil novou.
    5) Nepomohlo to a auto stálo tři čtvrtě roku na place někde bokem, ať nestraší zákazníky.

    No a pak si pro něj přijeli Češi, srazili cenu o 2000€ a auto si odvezli na podvalu jako nefunkční. 12V baterka se už objednala nová (2000,-). Motorek zámku portu (2500,-) se objedná nejspíš taky, protože nefunguje na 100 %. Auto se nicméně nyní spokojeně nabíjí a baterka se zdá být v pořádku. Dokonce jsme zkusili zapnout i range extender a spalovací motor se spokojeně rozjel (tedy... bylo zprvu na zvuku znát, že skoro rok neběžel) a 10 minut nabíjel baterii.

    Takže tím možná příběh končí. Auto bude příští týden spokojeně jezdit a z projektu nic nebude. Už se řešilo, čím to příště trumfnout. Možná nějaké rozbité Zoe do 130 tisíc korun? No, uvidíme... 🤷






    x.com
    https://x.com/diagon_swarm/status/1797305356579672187
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam