• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: jestli jsem to pochopil správně, tak používají VIN jako jednu součást šifry. A zřejmě jim unikla druhá část (nebo ji někdo rozluštil).
    Jsou to kreténi, protože takhle je opravdu ohroženo jakékoliv auto.
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    LAUNCHER: Nic takového jsem tam nenašla a dost se divím, že to ty wallboxy a ani ty veřejný nemají, když si stejně s těma autama "povídají". Ale je pravda, že když u těch veřejných nabíječek vidím dobíjet jiný auta, tak mají na displeji spoustu nějakých údajů a já když tam strčím svýho plugina (AC), tak jen vidím kolik se dobilo a jak rychle se dobíjí. A auto mi zase jen sdělí na palubce jak dlouho to bude trvat do plnýho nabití.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CATSIAM: Mam jen Tesla Wallbox, netuším jak jinde - nedá se tam nastavit podle VIN auta, které se smí nabít?

    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    VLASTIS: To právě zkouším a řeším.
    Auto mám Volkswagen Tiguan (wallbox doma mám z Lídlu) a u mámy jsme nechali namontovat před pár dny ten od škodovky.
    Pokud bych nechtěla od toho walboxu nic jinýho než nabíjení, tak to je bez problému - byl nastaven tak, že přijedu k mámě, strčím kabel do auta a po chvilce "se spolu domluví" a auto začne nabíjet. Chci ukončit nabíjení - "povím autu" přes VW aplikaci ať přestane a nebo 2 zmáčknutí odemykání na klíčku.
    Ale pokud chci vědět údaje z wallboxu - potřebuji aplikaci a v ní ten Wallbox zaregistrovaný
    Pokud chci rozlišit auta a nebo aby tam nenabíjel nikdo cizí, tak je potřeba wallbox přepnout do modu autorizace a mít v té aplikaci, kde je registovaný wallbox registrovaný čipový karty, kterýma budu nabíjení zahajovat a ukončovat. Pak ale potřebuju ty správný čipový karty a ty dodávaný s Wallboxem jsou 2 a vypadá, že jen pro Škodováckou aplikaci a ještě pro takovou, která už neexistuje (domluva s jejich telefonním supportem byla taková, že už nemám náladu to zkoušet). Tak zkouším jestli někde neseženu karty VW (když tam bude jezdit jen tohle auto) a nebo Elli - to by asi bylo fajn, když by tam nabíjela různá auta. Ale přehled o tom, kdo co a kdy nabil bude mít jen ten jeden člověk, který má na sebe wallbox registrovaný ...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: ty ceny jsou hodne zajimavy teda :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: To je fakt tak tezky udelat to poradne? Vzdyt odemykani na dalku uz tu je desitky let :(
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tohle vypada jako slusny pruser:

    Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 Are Newest Victims Of 'Game Boy' Hack
    https://insideevs.com/news/724328/hyundai-kia-ioniq-5-gameboy/

    (Ve zkratce: EV Hyundai a Kia jdou ukrast v radu sekund)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Test Projeli jsme Audi revoluci. Jaký je nový Q6 e-tron? – Podrobné jízdní dojmy ze Španělska + video | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/test-projeli-jsme-audi-revoluci-jaky-je-novy-q6-e-tron-podrobne-jizdni-dojmy-ze-spanelska-video-12641

    Audi Q6 e-tron stručně: 800V platforma PPE s nabíjením až 270 kW, 100 kWh brutto baterka, 240 kW nejslabší zadní motor, infotainment Audi MMI postavený na Google Android Automotive, přední kufr na 64 litrů, rekuperace se dá nastavit jak chcete - od automatiky s plachtěním přes regulaci pádly na volantu po režim B s nejsilnější až 220 kW rekuperací až do zastavení, konektory pro nabíjení z obou stran auta (napravo jen AC, nalevo AC + DC) jako umí Porsche, ale tady vzadu jako koncern, z VW si vypůjčili i IQ LED pásek upozorňující na nebezpečí, sjetí podle navigace atd, vylepšený head-up displej s větším a jasnějším obrazem, třetí displej čistě pro spolujezdce na který řidič nevidí (jako to má Mercedes s hyperscreenem), Bang&Olufsen repro i uvnitř hlavové opěrky, takže navigace se může mluvit jen řidiči do uší a ne pro celé auto z 22 repro, tažný až na 2.3 tuny... a jinak klasika Audi - skvělý matrix světla, vzadu chytrý konfigurovatelný OLED, ticho...

    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    CERMI_FOX: Moje zkusenost po nehode s TM3 je - nez servis dostal dily, cekalo se 4 mesice a pak oprava 6 tydnu (slo o opravu karoserie). Nastesti auto po nehode pojizdne, takze jsem nemusel resit nahradni auto na vic nez tech 6 tydnu
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    COMODOR_FALKON: ma tu nekdo primou zkusenost? Ja prave slysel o tesla servisech opak - vse je problem, protoze dily jsou nedostupne nebo trva mesic nez prijdou.
    KURE
    KURE --- ---
    JYRKA: děkuju :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KURE: 1. nabíjení: potřebuješ aspoň 1 síť/ kartu na nabíjení. VW dává We Charge, nevím, jestli se k tomu dostaneš. Pokud budeš jezdit po ČR, tak Ti stačí karty / čipy / aplikace od PRE nebo ČEZ.
    2. Navigace: postačí pro začátek ta vestavěná, jinak ABRP nebo Elli
    Asi nejdůležitější je mentálně pochopit, jak se chovat k EV na delší cestě. Že stavím tak, abych najednou nabil a najedl se, že se dá věřit údajům o dojezdu, že se nemám hroutit, pokud mám 10 % baterie a podobně.
    KURE
    KURE --- ---
    OTAZKAKONCE: no právě nemám nic na mysli. jsem elektro panna :) proto rád uslyším tip na to co život s BEV usnadněj.
    VLASTIS
    VLASTIS --- ---
    respektive obecný doatz do pléna pro majitele Renault Zoe - jeké používáte WallBoxy? A jaké využíváte fígle/vlastnosti?

    Díky
    VLASTIS
    VLASTIS --- ---
    CATSIAM: Ahoj, díky za vysvětlení.
    máš zkušenosti škoda wallbox a non-škoda auto?
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    KURE: na nabijeni je dobry ABRP. Nebo co dalsiho mas na mysli?
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    CATSIAM:
    pardon 2 L: Elli
    Elli Wallbox | Die Wallbox für zuhause | Elli Shop - powered by Elli | Elli – Empowering electric life.
    https://shop.elli.eco/de-DE/shop/wallbox
    KURE
    KURE --- ---
    Ve středu si jdu půjčit ID4. Co za aplikace pudu potřebovat popřípadě mi pomůžou? Nebo na jakej web se mám podívat abych byl připraven?
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    VLASTIS: Je to možné přes aplikaci škodovky. Chytí se i aplikace Eli a VW, ale pozor, pokud chceš autorizovaný nabíjení - s tím wallboxem se dodávají jen karty, který jdou dát do škodovácký aplikace.
    Wallbox jde registrovat jen do JEDNY aplikace pro jednoho uživatele - ostatní pak odmítají zaregistrovat. Ale když se Wallbox z jedný odregistruje, tak pak zase jde zaregistrovat jinam.
    Volat na helpdesk Škodovky byla síla, nic jsem se nedozvěděla a přehazovali si mne jak horký brambor až jsem zase skončila u prvního člověka. Aplikace, která je uvedena v manuálu už neexistuje.
    S VW byla aspoň nějaká domluva a prý mi pošlou autorizační karty, který půjdou přidat k tý jejich aplikaci.
    Druhý den, po všech těch telefonátech, mi na mobilu objevila hláška, že mám nainstalovanou Eli aplikaci - nevím o tom, že bych ji nechávala stáhnout a instalovat, ale fajn, vypadá, že tam jde dát jakýkoliv auto, ale škodovácký autorizační karty taky odmítá ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam