• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KURE: EV je primárně super, když nabijis doma. To je v mem vidění světa základ provozu EV. Výjimky existují.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KURE: Vpoho. SCH je v CR malo a ostatni UFC jsou na dementni chipy. Nabijecky na Lidlu jsou pres Lidl plus app a jsou jen do 50kW
    KURE
    KURE --- ---
    W_NOICE78: mohl jsem tu vyhledavat. pardon.
    diky všem. Zatim mi půjčení elektromobilu přijda jako lepší zábava než úniková hra křížená s bungeejumpingem :D
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KURE: Na SCH ti staci aplikace, adresa a platebni karta, v Lidlu taky. Uz se to ti resilo.
    GOR
    GOR --- ---
    KURE: Doplnek k
    JYRKA Nekdy to ani neni appka, ale jen web. Spousta provozovatelu nabizi registrovanejm nizsi ceny.
    Dej bacha, u nekterejch AC stojanu potrebujes vlastni Type2 prodluzku.

    Otazka neni debilni, debilni je to, jak to (ne)funguje.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KURE: otázka to není debilní. Debilní je systém, jak to teď funguje.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KURE: s aplikací. Prostě se zaregistruj třeba na PRE, stáhni si jejich aplikaci - tam zahájíš nabíjení sejmutím čárového kódu
    KURE
    KURE --- ---
    jdu sem s pravděpodobně uplně debilní otázkou.
    mám (pujčený) auto. Ale nemam žádnou čipovou kartu. Ten co mi to auto pučoval, tvrdil že stačí postupovat podle návodu na stojanu. No koukal jsem u eon a žádnej návod jsem neviděl.
    Ale chtělo to nějakou kartu.
    Teď si prohlížim službu we charge (mám ID4) a tam se všude mluví o nějaký kartě. Asi by mi ji poslali, ale nemyslim si že ji dostanu dřív než budu vracet to auto.

    dotaz můžu to nějak nabíjet bez nějaký karty?
    ABS
    ABS --- ---
    CERBERUS: na to mel hodně podobně a nakonec jsem Tesla nekoupil raději. Byť papírově za ceníkové ceny Tesla moc konkurenci nemá což je vidět na prodejnich statistikách. Ostatní značky dávají ale dobré podpultové slevy, u BMW by mohla být zajímavá.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: O VIN je tam zmínka až dodatečně - že některé další modely vyžadují i PIN spočtený z VIN.
    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    ABS: Tezko rict - zkusili jsme cca 5 servisu co v okoli servisuje Tesly (oficialne) a 4 mesice byla nejkratsi doba co nam kde byli schopni slibit. Mit to auto po nehode nepojizdne, tak jsem asi 5 mesicu jezdil s pujcenym ICE.

    Resime ted dalsi auto do rodiny a trochu me tady ta zkusenost nuti koukat se i jinde (BMW i4 apod).
    ABS
    ABS --- ---
    CERBERUS: existuje na to nějaký způsob jak to urychlit? V práci s tím dost bojujeme.
    Když má člověk/firma více aut tak to čekání tolik nevadí ale pokud 1 či 2 je to problém.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: jestli jsem to pochopil správně, tak používají VIN jako jednu součást šifry. A zřejmě jim unikla druhá část (nebo ji někdo rozluštil).
    Jsou to kreténi, protože takhle je opravdu ohroženo jakékoliv auto.
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    LAUNCHER: Nic takového jsem tam nenašla a dost se divím, že to ty wallboxy a ani ty veřejný nemají, když si stejně s těma autama "povídají". Ale je pravda, že když u těch veřejných nabíječek vidím dobíjet jiný auta, tak mají na displeji spoustu nějakých údajů a já když tam strčím svýho plugina (AC), tak jen vidím kolik se dobilo a jak rychle se dobíjí. A auto mi zase jen sdělí na palubce jak dlouho to bude trvat do plnýho nabití.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CATSIAM: Mam jen Tesla Wallbox, netuším jak jinde - nedá se tam nastavit podle VIN auta, které se smí nabít?

    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    VLASTIS: To právě zkouším a řeším.
    Auto mám Volkswagen Tiguan (wallbox doma mám z Lídlu) a u mámy jsme nechali namontovat před pár dny ten od škodovky.
    Pokud bych nechtěla od toho walboxu nic jinýho než nabíjení, tak to je bez problému - byl nastaven tak, že přijedu k mámě, strčím kabel do auta a po chvilce "se spolu domluví" a auto začne nabíjet. Chci ukončit nabíjení - "povím autu" přes VW aplikaci ať přestane a nebo 2 zmáčknutí odemykání na klíčku.
    Ale pokud chci vědět údaje z wallboxu - potřebuji aplikaci a v ní ten Wallbox zaregistrovaný
    Pokud chci rozlišit auta a nebo aby tam nenabíjel nikdo cizí, tak je potřeba wallbox přepnout do modu autorizace a mít v té aplikaci, kde je registovaný wallbox registrovaný čipový karty, kterýma budu nabíjení zahajovat a ukončovat. Pak ale potřebuju ty správný čipový karty a ty dodávaný s Wallboxem jsou 2 a vypadá, že jen pro Škodováckou aplikaci a ještě pro takovou, která už neexistuje (domluva s jejich telefonním supportem byla taková, že už nemám náladu to zkoušet). Tak zkouším jestli někde neseženu karty VW (když tam bude jezdit jen tohle auto) a nebo Elli - to by asi bylo fajn, když by tam nabíjela různá auta. Ale přehled o tom, kdo co a kdy nabil bude mít jen ten jeden člověk, který má na sebe wallbox registrovaný ...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: ty ceny jsou hodne zajimavy teda :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: To je fakt tak tezky udelat to poradne? Vzdyt odemykani na dalku uz tu je desitky let :(
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tohle vypada jako slusny pruser:

    Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 Are Newest Victims Of 'Game Boy' Hack
    https://insideevs.com/news/724328/hyundai-kia-ioniq-5-gameboy/

    (Ve zkratce: EV Hyundai a Kia jdou ukrast v radu sekund)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Test Projeli jsme Audi revoluci. Jaký je nový Q6 e-tron? – Podrobné jízdní dojmy ze Španělska + video | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/test-projeli-jsme-audi-revoluci-jaky-je-novy-q6-e-tron-podrobne-jizdni-dojmy-ze-spanelska-video-12641

    Audi Q6 e-tron stručně: 800V platforma PPE s nabíjením až 270 kW, 100 kWh brutto baterka, 240 kW nejslabší zadní motor, infotainment Audi MMI postavený na Google Android Automotive, přední kufr na 64 litrů, rekuperace se dá nastavit jak chcete - od automatiky s plachtěním přes regulaci pádly na volantu po režim B s nejsilnější až 220 kW rekuperací až do zastavení, konektory pro nabíjení z obou stran auta (napravo jen AC, nalevo AC + DC) jako umí Porsche, ale tady vzadu jako koncern, z VW si vypůjčili i IQ LED pásek upozorňující na nebezpečí, sjetí podle navigace atd, vylepšený head-up displej s větším a jasnějším obrazem, třetí displej čistě pro spolujezdce na který řidič nevidí (jako to má Mercedes s hyperscreenem), Bang&Olufsen repro i uvnitř hlavové opěrky, takže navigace se může mluvit jen řidiči do uší a ne pro celé auto z 22 repro, tažný až na 2.3 tuny... a jinak klasika Audi - skvělý matrix světla, vzadu chytrý konfigurovatelný OLED, ticho...

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam