Zajímavý rozhovor se šéfem Rivianu:
https://www.theverge.com/24201749/rivian-ceo-rj-scaringe-ev-electric-truck-r1-tesla-model-y-competition-decoder-interviewPřeložil jsem strojově jednu část:
Pro ilustraci: pokud bych chtěl v tradičním vozidle změnit sled událostí, které nastanou, když přijdu k vozidlu s telefonem v kapse nebo s klíčem v kapse... k tomu by v tradičním vozidle byla potřeba řídicí jednotka, která ovládá přístupový systém vozidla. Měli byste řídicí jednotku, která ovládá zamykací systém ve vozidle, řídicí jednotku, která ovládá sedadla, aby se sedadla dostala do správné polohy, řídicí jednotku, která ovládá systém HVAC, a řídicí jednotku, která ovládá celkovou platformu informačního a zábavního systému, která musí vstoupit a ožít.
Každá z těchto jednotek je od různých společností. Pro něco tak jednoduchého, jako je „chci, aby vozidlo vydávalo zvuk, když přijdu a otevřu, a abych měl tento zážitek při vstupu nebo vjezdu“, byste museli koordinovat 10 až 15 různých dodavatelů ECU. Tento proces - provést aktualizaci této funkce - by mohl trvat měsíce. V Rivianu to trvá několik minut. Je to všechno náš stack, náš software. V tomto scénáři bychom používali jednu řídicí jednotku ke všemu, co jsem právě popsal. V tomto případě je to mnohem větší počítač, ale jeden. Je to obrovské zjednodušení toho, jak přemýšlíme o vývoji softwaru, a také to snižuje náklady na vozidlo, protože místo 70 až 80 malých krabiček - malých počítačových krabiček s kabeláží a konektory a vším ostatním - jich máme v našem případě sedm.