DOCKINEZ: Hele tak jak jsou dotace nastaveny mam take vyhrade, ale v zasade s koncepci dotaci souhlasim.
Muselo by to byt ALE s jinymi pravidly.
a) Dotace by mohla byt jen na plnohodnotna auta. Ne ty totalni shity typu auto s 55 kWh baterkou bez pouzitelne rekuperace a tepelneho cerpadla s akcim radiusem 120 km.
b) Souvisi s a) Nastavit podminky pro dotace aby to vyrobce nutilo tam davat aktualni technologii a nesnazit se jeste par let vyprodavat neco uz roky prekonaneho (napriklad mene ucinna rekuperace, oproti te ktera je bezproblemu k dispozici)
c) Dotace by byla podobne jako u zemedelskych stroju na tu leasingovou cast ceny. Tzn. dosahne na to i ten co to neni schopny vykeshovat (z principu) a emitent dotace si urcuje i leasingove podminky.
Bonus muze take byt zvyseni bonitniho ratingu emitentem dotace.
d) Dotace by mela byt dostupna za stejnych podminek firmne i fyzicke osobe. Pokavad ma byt argument dostat elektromobily do systemu a vytvoreni sekundarniho trhu, pak je jedno jestli to pujde pres firmy nebo fyzicke osoby.
U dotace tohoto typu jde o to aby to vytvorilo poptavku po nabijeci a servisni infrastrukture, know-how, sekundarni trh a pripravilo to system na dobu kdy bude elektromobilita povinna. Je to myslim i levnejsi nez strcit hlavu do pisku a pak najednou (pekne po cesku) kricet ze nic neni pripravene (kdyz na to bylo 20 let).