• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    KURE: Obávám se, že o tebe coby zákazníka tu už dávno nejde. Nevím, kdo přišel s tím, že se z auta má stát faschowagen, kterej tě „pro tvý vlastní dobro“ bude buzerovat a fízlovat, ale počítám, že klient to nebyl.

    Plus teda mě coby ekologicky smýšlejícího jedince štve nutnost platit věci, který v autě nechci a nepotřebuju a celková změna mindsetu „koupím si auto, který mi vydrží“ na „je vlastně fuk, co si koupím, stejně se toho budu chtít do konce záruky zbavit“.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    NIKDAS: Ja myslim ze se chytnou za nos a reknou si. OK, 7 let jako jedna automobilova generace je v dnesni dobe proste moc. A to co mame vyvinute a chteli jsme servirovat zakaznikum v roce 2030 proste budeme dodavat uz 2026/2027. Praskne se bicem (rozumej VW do toho naleje par MLD EUR) a bude. Tedy pokavad budou chtit prezit.
    KURE
    KURE --- ---
    ABS: přiznám se že jako zákazník tu výhodu uplně nevnímám. Auta podražila na celem spektru a silně ubylo možností pořídit levnější auto. Tam kde jsem měl nějakou psychologickou hranici pul mega před pěti lety, jsem teď s milionem. Navíc mi přibyla nejistota v tom jakej zvolit pohon a naprostý fuckup co se asitentů a ergonomie/tlačítek týče. Teď mi připadá vhodný počkat, jak se to vyvine. Jestli se tu ty čínský auta nějak zaběhnout, jesli tesla zlepší síť servisů, jak to vlastně dopadne s ICE.
    ABS
    ABS --- ---
    NIKDAS: pravdu se dozvime za nekolik kvartalu. Viz ta zprava: https://globalchinaev.com/post/chinas-nev-market-reached-51-penetration-rate-in-july

    Tlak cinskych automobilek je tazen hlavne vyrobni kapacitou a slabou poptavkou v Cine, co z je v tom grafu videt. Cinska vlada nez aby pripustila proposteni radeji pomerne masivne ten automobilovy prumysl subvencuje a toto neni udrzitelne dlouhodobe. +US zavrely Cine dvere takrka kompletne, takze zbyva jen Evropa (a Rusko :) ale to je specialni pripad).
    Vysledek je v tuto chvili velice priznivy pro zakaznika, EU automobilky jsou tlaceny emisnimi limity do EV, Cinske automobilky se snazi za kadou cenu svou produkci nekde prodat. Je to umely stav, ale v tuto chvili vyhodny. Ja jsem toho vyuzil take a svuj Ioniq vymenil, z jistoty ne za auto vyrobene v Cine.

    Nemyslim, ze z dlouohdobeho hlediska maji cinske automobilky na to aby predbehly Koreu a Japonsko. Zaroven, misto pro ne na Evropskem trhu urcite je, stejne jako pro Dacia ci Skoda, ve sve dobe take prakticky odepsane.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    NIKDAS: Hele vážně si to myslíš? Ptám se úplně vážně. Zpráv o tom, jak jsou čínská auta úžasná a levná slyším denně mrtě (jeden by řekl, že někdo jede nějakou kampaň :-D) Zatím ale nic takového nepozoruji. Levná auta od číňanů jsou přesně taková jaká jsem si je představoval a když už udělají něco co se blíží kvalitou evropskému standardu, tak to rozhodně není levné.
    Nehledě na to, že i kdyby měli číňani auto odpovídající kvalitou a cenou evropským automobilkám, tak by mě stejně ani nenapadlo si koupit to z číny (ale chápu, že to máme každý jinak, i když věřím, že takových zákazníků bude v evropě dost...)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MAGE: Myslím, že celej euroamerickej autoprůmysl půjde hodně rychle do sraček
    MAGE
    MAGE --- ---
    NEWS: Chinese electric vehicle maker Zeekr, which is controlled by Geely, today showcased their new in house designed ultra-fast charging LFP battery installed on its new 007 sedan.

    • 10-80% in 10 minutes. Adds 300+ miles of range in 15 minutes
    • 472kW peak charging speed achieved in video below
    • Zeekr's new V3 fast chargers are rated for up to 800kW charging speeds
    • 75 kWh battery

    Zeekr said that the new battery can achieve the same charge performance even in negative 10 degree Celsius (14 degrees Fahrenheit) weather in ~30 minutes using its chargers. Zeekr will begin deliveries of its new 2025 007 sedan with this new battery starting next week. The car starts at $30k USD.

    Photos of the Zeekr 007 are in thread below:

    x.com
    https://x.com/SawyerMerritt/status/1823467362122916197
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    RATTKIN: doufám že Highland s dotací a na firmu :)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    CERMI_FOX: Tesly mají velmi malou skutečnou degradaci a jako jediní ji uveřejňují. Degradace v 500k může být 20 %, určitě ne půlka.

    https://www.tesla.com/ns_videos/2023-tesla-impact-report.pdf

    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    CERMI_FOX: jel jsem v závodním model S pana Vegra, on v tom bydlí a vaří, moc neuklízí, místo zadní sedačky má gauč, je to takové DIY, velké opotřebení. Ale věci které nemodifikoval vypadají pořáíd dobře.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    RATTKIN: proč je třeba zavírat oči? Upadávají z toho kousky?

    A dotaz obecně, když má Tesla nájezd 200k, pořád má dojezd těch 500-600km nebo je to spíš polovička?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    TM3 jsem viděl v Rakousku za 450.000, několik jich bylo, hned zmizely pochopitelně, ale zase se objeví. Nájezd přes 200k, ale to nevadí.
    Jel jsem s TMS s nájezdem 250 a když zavřete oči, jede to jako nové auto. Ty jsou od 350.000 ale některé potřebují dražší opravy.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    PEPAZZ: já jsem si vybral značku, která nemá žádnou fosilní minulost. Beru to jako přítěž, dědictví minulosti. Nechci aby s servisu byl cítit benzín, ideálně abych do servisu vůbec nemusel. Sleduj kanál, budu mít video s detaily.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Nezapomen na stetsona :-)

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Co se říká o sklonech majitelů Mustangů k bouračkám, už asi víš. Takže nám teď hezky dokážeš, že s BEV Mustangy je to úplně jinak.

    Přeji spoustu spoko kilometrů pane, užij ve zdraví 🐎👍
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    V knihkupectví: "Máte prosím samolepky My Little Pony?"
    "Nemáme, ale máme tady spoustu jiných roztomilých samolepek, pojďme se podívat."
    "Budu upřímný. Potřebuju jen My Little Pony. Koupil jsem si Mustanga a chci si ho vyzdobit."
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Myslím, že až BEV budou v USA a CN tvořit alespoň 50% nově prodaných aut, tak že ty inovace můžou být docela jízda. Tipuji, nevím.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Doufám že to bude jak s mobilama a že se ty BEV budou jednak jak píšeš skokově lepšit, ale zároveň že jim tohle vydrží velmi dlouhou dobu.

    (Od poslední gen mobilu přepínám nevyžádané obchodní nabidky na AI voice assistant, vždy mě to rozesměje.)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: ani ne, dostal jsem nabídku na výhodný operák a šel do toho. Myslím si, ž teď nemá cenu kupovat elektrické auto, dají se čekat velké otřesy v ceně i funkcionalitách.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    JYRKA: za mě v pohodě - já si takhle půjčuju elektroauta na dovolenou už 4 roky, protože pro mě je dovolená už ta cesta - ten den předem / odpoledne je tak akorát na seznámení s autem, doplnění výstražných vest pro celou posádku, vyklikání elektronických dálničních známek když už máš SPZ, sehnání případných nabíječek a kabelů 230V/400V nebo prodlužky, přeházení věcí z mého auta (kabely k mobilům, držák tabletu, vlhčené ubrousky, baterka, dezinfekce, další lékárnička abych kvůli jedné náplasti neotevíral lékarničku v autě, která se ukazuje policajtům) nebo i pročtení manuálu k autu - občas se dočteš zajímavé věci, jako třeba nouzové otevření dveří/kufru/kapoty, když (po nehodě) nejde elektronika...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam