STETKINS: Ačkoliv zrovna Zeekr přiznal, že je schopen toho, čeho se všichni u čínských aut obávají (
JYRKA), tak si myslím, že v obecné rovině má
NIKDAS pravdu.
"Evropský standard" je předimenzovaný do nesmyslných výšin včetně nesmyslného počtu gimicků, přičemž rozdíl v kvalitě reálně užitečných vlastností neodpovídá rozdílu v cenovkách.
Podstatou úspěchu Dacie ICEV/BEV u soukromých kupců je právě to, že pouze s mírně nižší kvalitou má výrazně nižší cenovku.
Podobnou konkurenční výhodu mají čínské vozy.
Pokud se třeba podaří Číňanům dostat sem BYD Seagull a Dolphin a stlačit EU ceny pod $15k za Seagull resp. $20k za Dolphin (v Číně za $12k, resp. $14k), tak nejspíš ovládnou trh s novými auty pro soukromné kupce - a v Evropě máme něco, co v Číně neznají: Kulturu oprav a tuningu.
Takže ve chvíli, kdy bude v Evropě na silnici víc než milion BEV jednoho typu, tak lze očekávat, že podobně jako u Leafu dojde k vzniku profi i DIY komunit a výrobě alternativních náhradních dílů stejné nebo vyšší kvality.