• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: Na SC a Tesla nabijeckach mas cudlik na zastrce, na oem zastrckach chybi, pak ti nezbyva nic jinyho nez ten mobil nebo pres menu v aute.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Upřímně, nezkoušel, bo mě to nenapadlo. Chytil jsem v TMY průtrž mračen, potřeboval jsem rychlejší stěrače a jel jsem po silnici na kterou jsem skoro neviděl a kde bylo dost vody na to, abych mohl kdykoliv chytit aquaplaning.

    Potřeboval jsem nějakou možnost, jak zrychlím stěrače aniž bych pouštěl ruku z volantu a oči se silnice – což je věc, která byla úplně bez problému snad v každým autě novějším než 1970, co jsem řídil. Možná s výjimkou Buchanky.

    Jinak ano, čudlík na kabel by byl dobrej, byť to jsem řešil tak, že jsem ho odemknul v appce ještě než jsem přišel k autu. Nebo třeba čudlík na kufr, u normálních aut jsem zvyklej, že když vystupuju, tak cvaknu čudlíkem na dveřích a otevřu kufru, takže je otevřenej než tam dojdu – proto chci mít elektrickej.

    Nebo třeba normální dekl na kufr. Některý superluxusní auta jako třeba Superb už ho maj dokonce automatickej a elektrickej, v TMY je jakási skládací věc kterou jsem měl chuť vyhodit.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: zkousel jsi ten cudlik zmacknout vickrat po sobe, mel jsem za to, ze to prepne intenzitu.

    No nic, doma vyzkousim :)

    Kazdopadne me nejak zatim nikdy neomezovalo kliknout na cudlik, cimz se na obrazovce otevre menu, ktery jen prekliknu.

    To uz mi na tesle vadej jiny veci - treba absence cudliku na odemknuti kabelu. Dycky, kdyz jdu odpojit auto, musim lezt dovnitr (nebo vytahovat z kapsy mobil).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Tomu docela rozumím, byť zrovna na Mach E mě zase sraly jiný věci (třeba že umí strašně žrát), ale jezdit v tom mi teda bylo nesrovnatelně příjemnější než v TMY.

    Furt bych si klidně koupil tu TM3 2019, protože za půl mega je to nejlepší elektromobil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: To je důvod, proč jsme nakonec pořídili Mustanga Mach e
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: To je spuštění stěračů. Já chci nastavit větší intenzitu, když automatika nestírá dost. Na to mají normální auta na tý páčce někde normální přepínač.

    Tesla ho nemá, protože šetří.

    Jo a pak tu samozřejmě máme tu legraci s parkovacíma senzorama. Zatímco TM3 2019 je v tomhle na parkování super, TMY 2024 je auto, ve kterým by třeba moje žena prostě jezdit nemohla a já bych se s ním třeba v Praze taky cítil nejistě, protože postrádá technologii, kterou má moje auto z roku 2004.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Zatím :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: TMY ma ovladani steracu na leve pacce blinkru.
    Je to ten cudlik na konci packy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jinak článek bude ještě jeden, o tom, jak moc vadí/nevadí zastaralost.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MAGE: Pise "zcela nefunkcni":

    "Je zcela nefunkční "funkce ochrana baterie" (nabíjení na 80 %), které je ignorováno a nabíjí dál!"
    MAGE
    MAGE --- ---
    LAUNCHER: LAUNCHER: Neni tohle cas od casu normlani chovani? Mam to podobne na iPhone kde mam nastavene 80% ale pise tam ze nekdy se nabije do 100% aby si potrvdil tu maximalni kapacitu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: HOUMLES: Díky moc, fakt to tam bylo :) TMY černá má kód PBSB, což mi hnedka vyhodilo výsledek :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: A tech lidi, kterym tohle take zlobi, je tam vice...

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIMBUS: Uff...

    "Je zcela nefunkční "funkce ochrana baterie" (nabíjení na 80 %), které je ignorováno a nabíjí dál!"

    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: Teslu doporučuju vyzkoušet na delší dobu než jenom hodina. Nakonec se ukázalo že je to víc promyšlený elektromobil, než předělané spalovací auto od lidí co celý život dělali jen spalovací auta. Provnání tlačítkový telefon Nokia vs dotykáč Android nebo Apple.
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    NIMBUS: škodovka a SW/FW/HW
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ve čtvrtek budu mít v ČB přednášku o cestování s EV. Bude tam víc cestovatelských přednášek
    Událost Cestovatelský speciál - Čtvrtkon #118 - Čtvrtkon (ČTKN)
    https://ctvrtkon.cz/udalost/cestovatelsky-special-ctvrtkon-118
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    DOCKINEZ: Co nemá ani náznak konvenčního ovládání anebo ergonomický faily...takže letmo je out tesla, volvo a peugeot.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Co je „kosmír“?
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Jinak teda by mě zajímalo, jak se ty pidi e-auta budou prodávat (opravdu asi jen přes bazar...). V rodině uvažujeme právě eUp prodat a vzít místo toho něco kapku většího. Jelikož je to pro rodiče, tak to nesmí bejt kosmír, takže asi zase VW.

    Teď přemýšlím asi moc nahlas, ale jestli se to prodává tak za 3kila (což je v nadpisu toho videa), tak to za pár let ztratilo půlku ceny a když to porovnám s konvečníma golfama, kterých jsem vlastnil a prodal už pěknou řádku, tak tam k takové degradaci dojde zhruba za dekádu, spíš i déle. Nějak se mi nechce věřit, že by ta elasticita nabídka-poptávka byla o tolik jiná.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam