• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: mysli na mě! vetřu se!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ještě ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Když zuřivě nasranej zmáčkneš tlačítko, tak to začne ostřikovat, což za průtrže úplně nechceš :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: měls už ten highland? abys k tomu přidal ještě ty blinkry, to je spíš perlička :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: ale tak zuřivě nasráním mačkat tlačítko bych zkusil i bez návodu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ok, mea culpa, měl jsem si přečíst návod.

    Nicméně je to furt jediný auto co znám, kde si na ovládání bezpečnostně kritický funkce jako jsou stěrače potřebuju číst návod. A furt musím někde cvakat, na něco koukat, místo abych po hmatu nastavil rychlost.

    Ale jako ok, lepší než jsem myslel.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: tady máš návod - mačkáním měníš intenzitu, nebo zmačkneš a točítkem nalevo nastavíš intenzitu ;)

    https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_us/GUID-A5C33F3D-E41D-4671-ADE5-C2FB73203323.html
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: Na SC a Tesla nabijeckach mas cudlik na zastrce, na oem zastrckach chybi, pak ti nezbyva nic jinyho nez ten mobil nebo pres menu v aute.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    MAGE: Neni, nastaveny limit musi drzet. A pokud ho pri nabijeni jednorazove zvednes, tak se musi po skonceni nabijeni vratit zpet na 80%. Nekteri po upgradu na sw 3.7 reportuji, ze to nastaveny limit nedodrzi anebo ze nefunguje scheduled charging, tam se pak musi vytahnout a zastrcit nejaka pojistka a resetovat tak charger - je to pry soucasti upgrade procedury ale ne vsechny servisy ji dodrzi. David ma ale sw 4.0, tam to vypada na bug.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: No... snad radši ani ne. Pokud myslíš VW jako značku. V rámci VW koncernu bych ideálně volil ergonomii z Audi, kdyby se naučili dělat podvozky (nebo z Porsche, ale Porsche zase nepotřebuje tu techniku Tesly, což ostatně asi ani Audi). Škodovka by se dala kousnout taky, furt lepší než VW.

    Obecně bych asi nejradši ergonomii z BMW (teda než se teď začali zhlížet v Tesle a redukovat fyzický ovladače), z neprémiovek nevím, holt asi ten Ford nebo Škodovka.

    Ale jako ve výsledku – kdyby Elon nebyl debil a místo Twitteru koupil Stellantis, kterej by asi stál míň peněz, tak jsme si teď mohli vybírat z TMY jako Peugeot, Citroen, Opel, Lancia, Alfa, Chrysler, Dodge a Jeep, což by sice ani jedno nebylo dokonalý, ale třeba takovou TMY Alfou bych nejspíš jezdil docela rád.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: volkswagen?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Celkově by se mi hrozně líbilo, kdyby platformu TMY koupila nějaká tradiční automobilka s historií dělat ergonomicky a podvozkově promyšlený auta s hezkýma interiérama, a postavila na tom něco svýho. To by bylo naprosto fantastický auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Upřímně, nezkoušel, bo mě to nenapadlo. Chytil jsem v TMY průtrž mračen, potřeboval jsem rychlejší stěrače a jel jsem po silnici na kterou jsem skoro neviděl a kde bylo dost vody na to, abych mohl kdykoliv chytit aquaplaning.

    Potřeboval jsem nějakou možnost, jak zrychlím stěrače aniž bych pouštěl ruku z volantu a oči se silnice – což je věc, která byla úplně bez problému snad v každým autě novějším než 1970, co jsem řídil. Možná s výjimkou Buchanky.

    Jinak ano, čudlík na kabel by byl dobrej, byť to jsem řešil tak, že jsem ho odemknul v appce ještě než jsem přišel k autu. Nebo třeba čudlík na kufr, u normálních aut jsem zvyklej, že když vystupuju, tak cvaknu čudlíkem na dveřích a otevřu kufru, takže je otevřenej než tam dojdu – proto chci mít elektrickej.

    Nebo třeba normální dekl na kufr. Některý superluxusní auta jako třeba Superb už ho maj dokonce automatickej a elektrickej, v TMY je jakási skládací věc kterou jsem měl chuť vyhodit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KORKMAZ: Podle mě budou strašně padat auta s malýma baterkama, protože si lidi radši koupí Teslu, která má sice ergonomický a další faily, ale dá se s ní jezdit normálně, než o dva nebo tři roky novější malou mrchu, která je sice víc auto, ale dojede tak do vedlejšího města.

    Tyhle elektromobily použitelný jako druhý-třetí auto do rodiny budou zajímavý až budou stát kilopade, protože to je úroveň kdy lidem nebudou vadit nevýhody.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: zkousel jsi ten cudlik zmacknout vickrat po sobe, mel jsem za to, ze to prepne intenzitu.

    No nic, doma vyzkousim :)

    Kazdopadne me nejak zatim nikdy neomezovalo kliknout na cudlik, cimz se na obrazovce otevre menu, ktery jen prekliknu.

    To uz mi na tesle vadej jiny veci - treba absence cudliku na odemknuti kabelu. Dycky, kdyz jdu odpojit auto, musim lezt dovnitr (nebo vytahovat z kapsy mobil).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Tomu docela rozumím, byť zrovna na Mach E mě zase sraly jiný věci (třeba že umí strašně žrát), ale jezdit v tom mi teda bylo nesrovnatelně příjemnější než v TMY.

    Furt bych si klidně koupil tu TM3 2019, protože za půl mega je to nejlepší elektromobil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: To je důvod, proč jsme nakonec pořídili Mustanga Mach e
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: To je spuštění stěračů. Já chci nastavit větší intenzitu, když automatika nestírá dost. Na to mají normální auta na tý páčce někde normální přepínač.

    Tesla ho nemá, protože šetří.

    Jo a pak tu samozřejmě máme tu legraci s parkovacíma senzorama. Zatímco TM3 2019 je v tomhle na parkování super, TMY 2024 je auto, ve kterým by třeba moje žena prostě jezdit nemohla a já bych se s ním třeba v Praze taky cítil nejistě, protože postrádá technologii, kterou má moje auto z roku 2004.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Zatím :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: TMY ma ovladani steracu na leve pacce blinkru.
    Je to ten cudlik na konci packy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jinak článek bude ještě jeden, o tom, jak moc vadí/nevadí zastaralost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam