• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: ID.7 je technicky víceméně stejný jako Enyaq, jedinej zásadní rozdíl je, že už má novější infotainment co nepadá, kterej Enyaq dostal loni, a má silnější zadní motor, kterej Enyaq dostal taky loni. Výhoda ID.7 je, že to je první MEB auto, který není SUV (ID.3 se budeme tvářit že neexistuje :)) a tudíž funguje aerodynamicky a proto nežere.

    Až přijde za dva roky ta kombíková Škodovka, tak bych docela věřil, že bude ještě lepší.

    Největší průser celý platformy MEB je, že zprasili na začátku komplet palubní systém po HW i SW stránce a trvalo jim roky, než to opravili – což očividně znamenalo, že to museli udělat celý znovu. A protože kolem něj měly postavenou skoro kompletní modelovou řadu, nezbylo jim, než to prodávat.

    Což mimochodem na poměry VW není nic moc výjimečnýho, se spalovacíma motorama udělali něco podobnýho nesčetněkrát, takhle z hlavy mě napadají třeba 1.2 TSI, některý 1.4 TSI, některý verze 2.0 TDI (zejména biturbo) – což byly motory s různýma zábavnýma vadama, který obvykle vedly k jejich totální destrukci nebo nutnosti generálky za šílenou cenu.

    Přesto si ta "korporátní elita" pořád ty VW kupuje a chrochtá si nad nima, zatímco jejich turbochrocht čas od času dochrochtá a sežere kilopade v opravách.

    Čili co jsem tím chtěl říct – VW má dekády dlouhou historii vyrábění a prodávání aut, který jsou v 95% fantasticky vymyšlený, mají skvělou ergonomii, jsou vevnitř hezky vyrobený (dobře, to teď převzala Škodovky, ídéčka a třeba Golf VIII jsou vevnitř odporný) a celkově působěj jako super solidní kus německýho inženýrství, ale to německý inženýrství potom periodicky člověku vybouchne do ksichtu.

    A jejich zákazníci si nějak zvykli.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: To říkám pořád, že ID.7 je první použitelný BEV od VW. Škoda, že s touhle technikou nepřišli před 5 lety.
    Jak by ten svět vypadal dneka jinak, kdyby se korporátní elita seznámila s BEV skrze tohle, místo skrze první enyaq...

    Chci věřit, že tehdy tu techniku fakt neměli a ne že hnáni chamtivostí udělali tu krátkozrakou hloupost a uvedli do světa Enyaq ve stavu v jakem byl, "aby se zaplatil vývoj" prodejem zastaralý technologie (napadá mě třeba paralela s českým telekomem, kterej tady na konci 90s zaváděl vytáčecí internetový linky na výprodejvý německý technice, čímž ČR posunul o 10let zpět...jenže těm to vyšlo, protože tady nebyla čínská konkurence). Protože pokud to udělali naschvál, podřízli si pod sebou větev víc, než dieselgate.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Ja ted projel okruh Praha - Plzen - Cheb - Karlovy Vary - Praha, pricemz dalnice 140 km/h tempomat, okresky cca 100 km/h + nemalo predjizdeni. Je to ID.7 Tourer, takze kombik a horsi aerodynamika nez ID.7 co jsem mel predtim, tohle ma navic 20” priplatkovy kola (takze dalsich 20 km z WLTP dojezdu dolu) a furt to ma tu mensi 77 kWh baterku. Ale zvladlo to - vyjizdel jsem teda se 100% baterky, v Chebu spotreba 17.2 kWh/100 km a 60% a do Prahy jsem dojel jeste s asi 50 km rezervou.

    MINER
    MINER --- ---
    OTAZKAKONCE: přijde mi zajímavý, že mám rozdíl ve spotřebě sem a tam JČ-Praha i s fosilem. Necelý půlitr. Člověk by řekl, že se těch 300 m převýšení v 150 km ztratí. Ale je to tak konzistentně.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    ROMANET: Tak jen pro srovnani, ja jsem jel jizni Cechy Trieste (cca 700) s mym ID3 za 15kwh tam [z kopce, pres den] a 17kwh nahoru[zpet v noci]. A vetsinou okolo ~125kmh.

    jasne, je leto atp..
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    OTAZKAKONCE: no, já třeba ten amsterdam jel za 20 (říjen), ale fakt je, že já bych nikdy po dálnici nevalil, pokud by to extra žralo. prostě klidně jedu volněji - většinou to bylo i jedno. prostě jsem přejížděl někam sto kiláků a v podstatě jestli pojedu 110 nebo 130 bylo jedno. i když jsem nabíjení neplatil, přijde mi prostě lepší jet úsporněji. a pravda teda je, že velký vliv na spotřebu měla řada zácp a oprav v německu, kde se po dálnici velký úseky jelo 50 až 80, v holandsku všude 100, část cesty byly okresky.

    ale jak píšu, já nedokážu spotřebu moc hodnotit, protože prostě třeba benzínovým obřim suv po dálnici 140 nepojedu, protože by mi to přišlo jako energeticky šílený.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    OTAZKAKONCE: Mustang Mach, o kterém se mluví jako o užraném, mi ve 120 i s rakví a plně naložený bral 25. Jestli tolik bere Ioniq 5, který je menší, lehčí a s nižším výkonem, tak je to fakt úlet.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    ROMANET: to s tou usporou me zajímá protože všude ctu že pri 120kmh to bere okolo 25/27kwh coz mi prijde teda hodně..


    Trochu to porovnavam s Enyaqem coupe.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    keby mi niekto v roku 2016 povedal, ze za 8 rokov sa niekde preda tolko elektromobilov tak by som si tukal na celo a to uz v tej dobe som sa o to zaujimal, len tak dalej :)

    Norsko jde proti trendům, elektromobily zde v srpnu tvořily 94 % prodaných aut - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-norsko-jde-proti-trendum-elektromobily-zde-v-srpnu-tvorily-94-prodanych-aut-40486942
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    OTAZKAKONCE: měl jsem to dvakrát půjčený. byl jsem s tím i v amsterdamu.

    nevýhody menší kufr, nedotažený konflikt zadních sedaček a rolety kufru.

    výhody design, mám rád klasický ovládání, takže hyundai má plus, horší je vestavěná navigace, jinde umí lepší. umí to jezdit i docela úsporně. nabíjí se to fér rychle.

    na youtube je hromada videí od vlastníků.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    Mel jste nekdo ioniqa 5 ? Nejaky zkušenosti, tips?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TOFI: asi potrebuju vytiahnut vw z bryndy

    Volkswagen musí šetřit, zvažuje zavření některých továren - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-volkswagen-musi-setrit-zvazuje-zavreni-nekterych-tovaren-40486367
    TOFI
    TOFI --- ---
    Německá vláda znovu plánuje podporu prodeje elektromobilů - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-nemecka-vlada-znovu-planuje-podporu-prodeje-elektromobilu-40486772
    MINER
    MINER --- ---
    R17

    Asi jen koncept:(
    Ale Renault ruluje.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DZODZO: Oznam to teď, nikdo Tě řešit nebude.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LAUNCHER: ola, prosim ta toto oznamenie o zmene si robil este pred instalaciou nabijacky alebo sa to moze aj dodatocne? spadam tiez pod egd, mam na baraku tiez 3x25A istic, takze by som eventuelne vedel vyuzit aj 22kW nabijanie
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    má tu někdo id3?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Jo no, já si to vždycky hodím do záložek a pak občas zapomenu, odkud to bylo…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam