• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    OTAZKAKONCE: no, já třeba ten amsterdam jel za 20 (říjen), ale fakt je, že já bych nikdy po dálnici nevalil, pokud by to extra žralo. prostě klidně jedu volněji - většinou to bylo i jedno. prostě jsem přejížděl někam sto kiláků a v podstatě jestli pojedu 110 nebo 130 bylo jedno. i když jsem nabíjení neplatil, přijde mi prostě lepší jet úsporněji. a pravda teda je, že velký vliv na spotřebu měla řada zácp a oprav v německu, kde se po dálnici velký úseky jelo 50 až 80, v holandsku všude 100, část cesty byly okresky.

    ale jak píšu, já nedokážu spotřebu moc hodnotit, protože prostě třeba benzínovým obřim suv po dálnici 140 nepojedu, protože by mi to přišlo jako energeticky šílený.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    OTAZKAKONCE: Mustang Mach, o kterém se mluví jako o užraném, mi ve 120 i s rakví a plně naložený bral 25. Jestli tolik bere Ioniq 5, který je menší, lehčí a s nižším výkonem, tak je to fakt úlet.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    ROMANET: to s tou usporou me zajímá protože všude ctu že pri 120kmh to bere okolo 25/27kwh coz mi prijde teda hodně..


    Trochu to porovnavam s Enyaqem coupe.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    keby mi niekto v roku 2016 povedal, ze za 8 rokov sa niekde preda tolko elektromobilov tak by som si tukal na celo a to uz v tej dobe som sa o to zaujimal, len tak dalej :)

    Norsko jde proti trendům, elektromobily zde v srpnu tvořily 94 % prodaných aut - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-norsko-jde-proti-trendum-elektromobily-zde-v-srpnu-tvorily-94-prodanych-aut-40486942
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    OTAZKAKONCE: měl jsem to dvakrát půjčený. byl jsem s tím i v amsterdamu.

    nevýhody menší kufr, nedotažený konflikt zadních sedaček a rolety kufru.

    výhody design, mám rád klasický ovládání, takže hyundai má plus, horší je vestavěná navigace, jinde umí lepší. umí to jezdit i docela úsporně. nabíjí se to fér rychle.

    na youtube je hromada videí od vlastníků.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    Mel jste nekdo ioniqa 5 ? Nejaky zkušenosti, tips?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TOFI: asi potrebuju vytiahnut vw z bryndy

    Volkswagen musí šetřit, zvažuje zavření některých továren - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-volkswagen-musi-setrit-zvazuje-zavreni-nekterych-tovaren-40486367
    TOFI
    TOFI --- ---
    Německá vláda znovu plánuje podporu prodeje elektromobilů - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-nemecka-vlada-znovu-planuje-podporu-prodeje-elektromobilu-40486772
    MINER
    MINER --- ---
    R17

    Asi jen koncept:(
    Ale Renault ruluje.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DZODZO: Oznam to teď, nikdo Tě řešit nebude.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LAUNCHER: ola, prosim ta toto oznamenie o zmene si robil este pred instalaciou nabijacky alebo sa to moze aj dodatocne? spadam tiez pod egd, mam na baraku tiez 3x25A istic, takze by som eventuelne vedel vyuzit aj 22kW nabijanie
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    má tu někdo id3?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Jo no, já si to vždycky hodím do záložek a pak občas zapomenu, odkud to bylo…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Tohle se LeGaCy AuToMoBiLkÁm stává jen 1x, 2x, 10x, 100x…za sto let :-D :-D

    x.com
    https://x.com/SoukupDavid/status/1828493322182406452?t=n1YYu3eeM62ty11_yH-gfg&s=19
    HANZS
    HANZS --- ---
    Tak trochu video z budoucnosti:
    Týpek si dojel ze svým NIO ET5 swapnout z klasické 75kWh na 150kWh SOLID-STATE!
    Tj. první komerčně možní použití SS baterie dojezd 1000km.
    Ale video je opravdu dobře udělaný - ukazuje vše - technická data (hustota energie 360Wh/kg), kolik to stojí v appce atd.
    NIO Power | 150 kWh Solid State Battery Real Range Test | A Complete User Road Trip
    https://www.youtube.com/watch?v=lgRfnc6GxoI
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    přednáška o trochu extrémnější e-mobilitě v Evropě

    Bosna elektromobilem - Čtvrtkon
    https://youtu.be/hU6rwBbh5IA
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    SPEEDY: Tak jsme doma z vyletu, najeto 3500 km, prumerna spotreba 20 kWh/100 s tempomatem na 130 km/h, krome posledniho dne, kdy jsme spichali na trajekt, takze 140 km/h. S autem jeste vetsi spokojenost nez pred vyletem, teda az na polomer otaceni 12,5 metru, coz mi dalo v Italskym stredovekym mestecku pekne zapotit :-)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    K "oblíbenému" tématu ohledně hoření BEV... jsem zahlédl post na LI (zdroj tam ale není).

    Od roku 2010 celosvětově shořelo celkem 728 elektromobilů, stále jich jezdí přes 43 milionů. Za tu dobu jen v ČR shořelo přes 21 000 fosilních aut z 6,5 milionu. Nové baterie bez tekutého elektrolytu už prostě nemůžou hořet (hoří jen ty plasty kolem a to je rychlý zásah).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam