• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    TIGU
    TIGU --- ---
    ADAM: Vím, že asi řeknu naprosto očividné, ale VW je Evropská automobilka. Tesla je US.

    V US mají zákony, které se týkají asistentů a spol, o dost uvolněnější. Tesla má dost volný prostor si tam hrát na svém velkém písečku a nabídnout poměrně obstojně fungující FSD. U nás je to osekané. A je to osekané víc, než by muselo. Důvody jsou hned dva - první je "pro Teslu je to jednodušší" a druhý "Kdyby to nebylo osekané tak viditelně, nevznikal by tlak na úpravu zákonů" - jednoduše - technologické společnosti mají zákazníky jako rukojmí. Je jedno, jestli se jedná o Teslu a FSD, nebo o Apple a jejich Apple inteligence. Spousta věcí tu prostě nefunguje i když tomu z technologického a často i zákonného hlediska nic nebrání.

    Oproti tomu je zde VW doma. Musí se přizpůsobit limitům, které nastavuje místní trh.

    Naštěstí se blízká na lepší časy a v nejbližším půl roce by se měly ty zákony lehce přetřepat a Tesla v návaznosti na tomto plánuje i novou verzi FSD pro EU, která snad už nebude jen chytřejší line assist a adaptivní tempomat s omezením kolik J může aplikovat v zatáčce, než zobrazí hlášku "nasrat" a pošle auto do pangejtu ;)
    ADAM
    ADAM --- ---
    RATTKIN: Tak to teda muj Arteon z roku 2017 je ve spoustě věci lepší....
    Sice sám nezastaví na červenou, ale rozjede se sám na konci obce na 90, zpomalí před prudkou zatáčkou...
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    FSD v česku - pěkný tempomat a autoparkování
    Samořízení - Tesla autopilot
    https://youtu.be/OjHAgiW5Tu4
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    ADAM: Ta KIA v sedmimístné variantě sklopí sedačky do roviny a místa je tam dost. Stačí nějaká nafukovacka a je to krásný.. ID Buzz nevím, dlouhou variantu jsem naživo ještě neviděl.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ❤️❤️❤️ sorry za #offtopic #patek

    Replacing Hawaii’s Last Coal Plant | Tesla Megapack
    https://youtu.be/IMnFVbUMxvc?si=_22i647_3gysFCps
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Tesla Semi

    Jen pro zajimavost co prezentoval nedavno Dan Priestley na IAA transportation konferenci:
    Aktualni pilotni projekt s pepsico. Flotila v realnem provozu najezdila 7.5M kilometru, zatez na 1 truck 400k kilometru.

    Vstupuji s Tesla Semi do Evropy. Long range produkt pro EU silnice bude vazit pod 10 500 kg s dojezdem 800 km. Ted chteji investovat do nabijecek a chteji mit otevreny nabijeci standart aby byli kompatibilni s EU (1MW) nabijenim.

    Stavi novou tovarnu v Nevade co by mela od 2026 produkovat 50+k Tesla Semi rocne.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIGHTHUNTER: TMY RWD LR ma podobny dojezd 600km
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIGHTHUNTER: Ja reagoval na to, ze je rozhodne hezci nez nez TMY. Je jasny ze je to nabuseny, je to novy auto oproti Tesle. Zalezi jaky to bude v realu, treba infotainment v novym Xpeng je dost tragickej.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    W_NOICE78: vylepsena TMY za mensi penize (aspon v Cine), ale ma head-up displej, 900V architekturu s rychlym nabijenim, odvetravany a vyhrivany sedacky vepredu v zakladu, packy pod volantem, skutecny senzory, trochu vetsi baterku (85 kWh vs 78 kWh u TMY) ale vymenitelnou na swap station za dve a pul minuty, delsi dojezd 620 km WLTP (vs 533 u TMY)

    Is Nio’s Onvo L60 better than Tesla Model Y? First test drive
    https://carnewschina.com/2024/09/16/is-nios-onvo-l60-better-than-tesla-model-y-first-test-drive/

    jasne, u nas bych si radsi koupil TMY, ale jestli maji v Cine tohle, tak se Tesla bude muset snazit, aby prisla u Juniperu s necim lepsim a uspela na cinskym trhu - a tim lip i pro nas :-)
    MAGE
    MAGE --- ---
    COMODOR_FALKON: Ale aspon to asi ma podle toho obdelniku na skle HUD
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ, W_NOICE78: Včetně chybějící kapličky…
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: vzdyt je to TMY pres kopirak 🤣
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Solidní konkurence modelu Y na 900V s cd 0.229 na SUV impozantní hodnota. Navíc je to i vizuelně celkem pekny , rozhodne hezčí než T model Y.
    spotřeba : 12.1 kWh per 100 kilometers under CLTC standard, tj. dejme tomu kolem 14kWh u WLTP?

    Nio Onvo launches L60 to take on Tesla Model Y, and wider competition - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2024/09/20/nio-onvo-launches-l60/


    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Kadyrov uz dojezdil s Cybertruckem 😉
    ADAM
    ADAM --- ---
    NANUQ: Zvažoval jsi, co z těch dvou je lepší na spaní v autě, nebo tohle neřešíš?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    NTR23: No vidíš, boží :-D
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Tak jsem byl s rodinou projet KIA EV9 a tak na 90% do toho příští rok půjdeme. Je to neskutečně pohodlné pro všech 6-7 lidí na palubě, GT má odpich jak Porsche (byť já se spíš poohlížím po té Earth variantě s jedním motorem). I manželka nadšená, třeba z takových blbostí jako automatické parkování a tempomat (fun fact, díky téhle jízdě jsem zjistil, že neví jak se u našeho e-Citiga tempomat používá).
    Rozhodovali jsme se mezi tímhle a ID Buzzem, ale i v té dlouhé variantě by nás to strašně sralo s tím dojezdem + VW "ergonomie" a ovládání...
    NTR23
    NTR23 --- ---
    STETKINS: Okamžitá na blinkrové páčce horním bočním tlačítkem.

    A střídáš na displeji i teplotu.

    Kilometry
    Průměrná spotřeba
    Okamžitá
    Venkovní teplota
    Hodiny
    Baterie v procentech
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    LOPIK: Já ho mám taky a naboural jsem ho. Tak jsem zvědavý kolik bude stát oprava. Narazil mi do boku lexus, ten teda byl dost rozbitej a na tom bmw to není skoro vůbec vidět, ale dveře budou muset jít asi nový...
    Jinak to auto je fajn. Sere mě tam pár drobností (třeba, že neukazuje venkovní teplotu a okamžitou spotřebu - ale třeba to jde někde nastavit, mně se to jen nechce hledat :-D. Taky teda to, že si nepauznu přehrávání audia z telefonu...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tak dame i video ? :)

    New Audi RS E-Tron GT PERFORMANCE: 925HP Taycan Beater?
    https://www.youtube.com/watch?v=uBs2sErHO80&ab_channel=AutoTrader
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam