• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NTR23
    NTR23 --- ---
    DZODZO: Zoečka
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nemali prenajom baterie uz prve Leafy?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Za jistou výhodu L60 proti Tesle Model Y lze považovat fakt, že čínské elektroSUV může využít stanice Nio určené pro rychlou výměnu trakčního akumulátoru. Proč by to někdo dělal? Vždyť přece jako vlastník elektromobilu se o svoji baterku starám, hýčkám si ji. Nebo ne?

    Základní Onvo L60 sice jde koupit standardní cestou jako celek za v přepočtu 658 000 Kč a s větší baterkou za 750 000 Kč. Pro srovnání, Tesla Model Y v Číně startuje od 800 000 Kč.

    Jenže mateřské Nio zašlo poněkud dál a vůz nabízí už od 477 000 Kč s tím, že mu každý měsíc pošlete 1 900 Kč za pronájem akumulátoru 60 kWh nebo 2 860 Kč za akumulátor 85 kWh. A to vás pak nějaká výměna baterky nebo péče o ni absolutně nepumpuje.


    Čínský Model Y za lidovou cenu? Nio našlo řešení, jak zpřístupnit elektromobily všem - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze-sveta-automobilek-cinsky-model-y-za-lidovou-cenu-nio-naslo-reseni-jak-zpristupnit-elektromobily-vsem-21013300
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Hlasujte pro umístění další nabíjecí stanice Tesla Supercharger.
    Hlasovací cyklus se opakuje každé 3 měsíce; můžete hlasovat vícekrát a pomoci nám při rozhodování o umístění nových nabíjecích stanic Supercharger.
    V žebříčku uvidíte, které návrhy jsou nejoblíbenější.
    Momentálne je tam Liberec a KV
    https://www.tesla.com/cs_cz/supercharger-voting/overview
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Objednat si nabíječky na elektromobily od dceřinky Shellu a neočekávat nějakou sabotáž mi přijde dost naivní.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: vyzera to sleek, ale co sa stane v pripade dazda? uz u tych lampovych tam tiez pisali ze to zatekalo :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Tak mohli bychom se poučit v Německu, že…
    The Rheinmetall Curb Charger | Rheinmetall
    https://www.rheinmetall.com/en/products/e-mobility/curb-stone-chargers
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Tak to máte bezva, ale W_NOICE78 psal naopak o nabíječkách bez vyhrazeného místa, což ty vaše evidentně nejsou.

    SPEEDY: Jo, to je, řekl bych, velmi podobná situace jako v Praze a jedna z bolestí téhle fáze elektromobility. Když u stojanů na lampách není vyhrazené místo, tak tam permanentně stojí ICE a když tam vyhrazené je, tak zase téměř pořád zeje prázdnotou a zbytečně blokuje parkovací místo pro ICE. Zapeklitá situace :D
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    DAN_F: K tomu clanku o Anglia, nevim jak v Chiswicku, ale jeste jsem nevidel nabijecku ubitricity v lampe, ktera by mela vyhrazene parkovaci misto pro EV.
    Mam jich v okoli zhruba 20, a kdyz pominu, ze je pouze 5kW a s mym FLEX BMW Charging kontraktem by mi nauctovali £1.04 /kWh + £1.87, tak u nich skore vzdycky stoji auto, ktere nenabiji.
    Takze vysledek je, ze i kdyz nabijim vyhradne na verejnych nabijeckach, jeste jsem z lampy nenabijel.
    Ale pred casem jsem zadal urad, at mi ji do lampy pred barak nainstaluji, tak uvidime.
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: U nás před barákem to je vyhrazené značkou [P], takže je to přestupek.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Právě že to není vyhrazené parkoviště, což je ta věc, kterou W_NOICE78 psal. Některé nabíjecí body PRE prostě nemají vyhrazené parkovací místo, takže jsou tam sice nabíječky, ale zároveň u nich můžou běžně parkovat ICE a s elektromobilem pak musíš mít prostě kliku a místo chytit, když tam zrovna náhodou nikdo neparkuje :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MINER: Bude záležet město od města, ale třeba v Ostravě můžu ze zkušenosti říct, že se Měšťáci odtahům bráněj jako čert kříži
    MINER
    MINER --- ---
    W_NOICE78: Lze požádat policii od odtah, ne? Je to vyhrazené parkoviště. Jestli to odtáhnou, těžko říct, ale jako incident to řešit (nějak) musí, ne?
    TIGU
    TIGU --- ---
    CERMI_FOX: Je dlouhý 4 695 mm, široký 1 895 mm a vysoký 1 625 mm s rozvorem náprav 2 921 mm.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DZODZO: těžko ríct z obrázku jak je to velké a jak dobře to půjde složit, ale ta zadní část je něco jako mobilní kancl / přespávárna? Jedeš na výlet, ráno pracuješ, odpol výletuješ.
    TIGU
    TIGU --- ---
    ADAM: Vím, že asi řeknu naprosto očividné, ale VW je Evropská automobilka. Tesla je US.

    V US mají zákony, které se týkají asistentů a spol, o dost uvolněnější. Tesla má dost volný prostor si tam hrát na svém velkém písečku a nabídnout poměrně obstojně fungující FSD. U nás je to osekané. A je to osekané víc, než by muselo. Důvody jsou hned dva - první je "pro Teslu je to jednodušší" a druhý "Kdyby to nebylo osekané tak viditelně, nevznikal by tlak na úpravu zákonů" - jednoduše - technologické společnosti mají zákazníky jako rukojmí. Je jedno, jestli se jedná o Teslu a FSD, nebo o Apple a jejich Apple inteligence. Spousta věcí tu prostě nefunguje i když tomu z technologického a často i zákonného hlediska nic nebrání.

    Oproti tomu je zde VW doma. Musí se přizpůsobit limitům, které nastavuje místní trh.

    Naštěstí se blízká na lepší časy a v nejbližším půl roce by se měly ty zákony lehce přetřepat a Tesla v návaznosti na tomto plánuje i novou verzi FSD pro EU, která snad už nebude jen chytřejší line assist a adaptivní tempomat s omezením kolik J může aplikovat v zatáčce, než zobrazí hlášku "nasrat" a pošle auto do pangejtu ;)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DZODZO: V Praze je opacny problem. PRE ma nekde po sidlistich nabijeci body, ktere nemaji vyhrazeny stani pro EV, kde vetsinou parkuji ICE, takze mas stejne smulu s nabijenim. 🤷🏻‍♂️
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Nám nikdo nebude nic diktovat! Půjdeme svou cestou slepých uliček!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zaujimave preview problemov s nabijackami v UK, CR ma sancu sa z tychto skusenosti poucit a navrhnut to lepsie :)

    Nabíjení elektroaut z lamp sklízí v Anglii kritiku. Nefunguje a zabírá parkovací místa - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-nabijeni-elektroaut-z-lamp-sklizi-v-anglii-kritiku-nefunguje-a-zabira-parkovaci-mista-40490023
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kei-car to uplne neni, ani vyuzitie mi nie je jasne s tou obrazovkou vzadu, ale bez toho by to bolo cute

    Další výrobce elektroniky chce stavět auta - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-dalsi-vyrobce-elektroniky-chce-stavet-auta-40490021
    ADAM
    ADAM --- ---
    RATTKIN: Tak to teda muj Arteon z roku 2017 je ve spoustě věci lepší....
    Sice sám nezastaví na červenou, ale rozjede se sám na konci obce na 90, zpomalí před prudkou zatáčkou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam