• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    W_NOICE78: Lze požádat policii od odtah, ne? Je to vyhrazené parkoviště. Jestli to odtáhnou, těžko říct, ale jako incident to řešit (nějak) musí, ne?
    TIGU
    TIGU --- ---
    CERMI_FOX: Je dlouhý 4 695 mm, široký 1 895 mm a vysoký 1 625 mm s rozvorem náprav 2 921 mm.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DZODZO: těžko ríct z obrázku jak je to velké a jak dobře to půjde složit, ale ta zadní část je něco jako mobilní kancl / přespávárna? Jedeš na výlet, ráno pracuješ, odpol výletuješ.
    TIGU
    TIGU --- ---
    ADAM: Vím, že asi řeknu naprosto očividné, ale VW je Evropská automobilka. Tesla je US.

    V US mají zákony, které se týkají asistentů a spol, o dost uvolněnější. Tesla má dost volný prostor si tam hrát na svém velkém písečku a nabídnout poměrně obstojně fungující FSD. U nás je to osekané. A je to osekané víc, než by muselo. Důvody jsou hned dva - první je "pro Teslu je to jednodušší" a druhý "Kdyby to nebylo osekané tak viditelně, nevznikal by tlak na úpravu zákonů" - jednoduše - technologické společnosti mají zákazníky jako rukojmí. Je jedno, jestli se jedná o Teslu a FSD, nebo o Apple a jejich Apple inteligence. Spousta věcí tu prostě nefunguje i když tomu z technologického a často i zákonného hlediska nic nebrání.

    Oproti tomu je zde VW doma. Musí se přizpůsobit limitům, které nastavuje místní trh.

    Naštěstí se blízká na lepší časy a v nejbližším půl roce by se měly ty zákony lehce přetřepat a Tesla v návaznosti na tomto plánuje i novou verzi FSD pro EU, která snad už nebude jen chytřejší line assist a adaptivní tempomat s omezením kolik J může aplikovat v zatáčce, než zobrazí hlášku "nasrat" a pošle auto do pangejtu ;)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DZODZO: V Praze je opacny problem. PRE ma nekde po sidlistich nabijeci body, ktere nemaji vyhrazeny stani pro EV, kde vetsinou parkuji ICE, takze mas stejne smulu s nabijenim. 🤷🏻‍♂️
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Nám nikdo nebude nic diktovat! Půjdeme svou cestou slepých uliček!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zaujimave preview problemov s nabijackami v UK, CR ma sancu sa z tychto skusenosti poucit a navrhnut to lepsie :)

    Nabíjení elektroaut z lamp sklízí v Anglii kritiku. Nefunguje a zabírá parkovací místa - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-nabijeni-elektroaut-z-lamp-sklizi-v-anglii-kritiku-nefunguje-a-zabira-parkovaci-mista-40490023
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kei-car to uplne neni, ani vyuzitie mi nie je jasne s tou obrazovkou vzadu, ale bez toho by to bolo cute

    Další výrobce elektroniky chce stavět auta - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-dalsi-vyrobce-elektroniky-chce-stavet-auta-40490021
    ADAM
    ADAM --- ---
    RATTKIN: Tak to teda muj Arteon z roku 2017 je ve spoustě věci lepší....
    Sice sám nezastaví na červenou, ale rozjede se sám na konci obce na 90, zpomalí před prudkou zatáčkou...
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    FSD v česku - pěkný tempomat a autoparkování
    Samořízení - Tesla autopilot
    https://youtu.be/OjHAgiW5Tu4
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    ADAM: Ta KIA v sedmimístné variantě sklopí sedačky do roviny a místa je tam dost. Stačí nějaká nafukovacka a je to krásný.. ID Buzz nevím, dlouhou variantu jsem naživo ještě neviděl.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ❤️❤️❤️ sorry za #offtopic #patek

    Replacing Hawaii’s Last Coal Plant | Tesla Megapack
    https://youtu.be/IMnFVbUMxvc?si=_22i647_3gysFCps
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Tesla Semi

    Jen pro zajimavost co prezentoval nedavno Dan Priestley na IAA transportation konferenci:
    Aktualni pilotni projekt s pepsico. Flotila v realnem provozu najezdila 7.5M kilometru, zatez na 1 truck 400k kilometru.

    Vstupuji s Tesla Semi do Evropy. Long range produkt pro EU silnice bude vazit pod 10 500 kg s dojezdem 800 km. Ted chteji investovat do nabijecek a chteji mit otevreny nabijeci standart aby byli kompatibilni s EU (1MW) nabijenim.

    Stavi novou tovarnu v Nevade co by mela od 2026 produkovat 50+k Tesla Semi rocne.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIGHTHUNTER: TMY RWD LR ma podobny dojezd 600km
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIGHTHUNTER: Ja reagoval na to, ze je rozhodne hezci nez nez TMY. Je jasny ze je to nabuseny, je to novy auto oproti Tesle. Zalezi jaky to bude v realu, treba infotainment v novym Xpeng je dost tragickej.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    W_NOICE78: vylepsena TMY za mensi penize (aspon v Cine), ale ma head-up displej, 900V architekturu s rychlym nabijenim, odvetravany a vyhrivany sedacky vepredu v zakladu, packy pod volantem, skutecny senzory, trochu vetsi baterku (85 kWh vs 78 kWh u TMY) ale vymenitelnou na swap station za dve a pul minuty, delsi dojezd 620 km WLTP (vs 533 u TMY)

    Is Nio’s Onvo L60 better than Tesla Model Y? First test drive
    https://carnewschina.com/2024/09/16/is-nios-onvo-l60-better-than-tesla-model-y-first-test-drive/

    jasne, u nas bych si radsi koupil TMY, ale jestli maji v Cine tohle, tak se Tesla bude muset snazit, aby prisla u Juniperu s necim lepsim a uspela na cinskym trhu - a tim lip i pro nas :-)
    MAGE
    MAGE --- ---
    COMODOR_FALKON: Ale aspon to asi ma podle toho obdelniku na skle HUD
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ, W_NOICE78: Včetně chybějící kapličky…
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: vzdyt je to TMY pres kopirak 🤣
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam