ADAM: Vím, že asi řeknu naprosto očividné, ale VW je Evropská automobilka. Tesla je US.
V US mají zákony, které se týkají asistentů a spol, o dost uvolněnější. Tesla má dost volný prostor si tam hrát na svém velkém písečku a nabídnout poměrně obstojně fungující FSD. U nás je to osekané. A je to osekané víc, než by muselo. Důvody jsou hned dva - první je "pro Teslu je to jednodušší" a druhý "Kdyby to nebylo osekané tak viditelně, nevznikal by tlak na úpravu zákonů" - jednoduše - technologické společnosti mají zákazníky jako rukojmí. Je jedno, jestli se jedná o Teslu a FSD, nebo o Apple a jejich Apple inteligence. Spousta věcí tu prostě nefunguje i když tomu z technologického a často i zákonného hlediska nic nebrání.
Oproti tomu je zde VW doma. Musí se přizpůsobit limitům, které nastavuje místní trh.
Naštěstí se blízká na lepší časy a v nejbližším půl roce by se měly ty zákony lehce přetřepat a Tesla v návaznosti na tomto plánuje i novou verzi FSD pro EU, která snad už nebude jen chytřejší line assist a adaptivní tempomat s omezením kolik J může aplikovat v zatáčce, než zobrazí hlášku "nasrat" a pošle auto do pangejtu ;)