• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MAGE
    MAGE --- ---
    MYKEZ: Ted me napada maji ty 6-7 sedacky isofixy?
    MYKEZ
    MYKEZ --- ---
    NANUQ: Moc bych si pral neco jako Model Y nebo EV9, co by melo (krome velkyho kufru) ve druhy rade tri isofixy (idealne tri samostatny sedacky) – mista na sirku v tech velkejch autech by na to i mohlo bejt dost, akorat to asi nikdo nechce.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    lEgAcY aUtOmObIlkA a její servisní síť…
    Majitelé a příznivci elektromobilů v ČR / SK | Soutěž o nejhorší servis EV má jasného favorita: Porsche
    https://www.facebook.com/groups/2100772423579450/permalink/3887582598231748/
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    477k - 200k dotace by dalo cenu pod 300, což by bylo žůžo. Ale samo 477 je cena v Číně, u nás by to bylo nejmíň o půlku víc.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    DZODZO: Zoečka
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nemali prenajom baterie uz prve Leafy?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Za jistou výhodu L60 proti Tesle Model Y lze považovat fakt, že čínské elektroSUV může využít stanice Nio určené pro rychlou výměnu trakčního akumulátoru. Proč by to někdo dělal? Vždyť přece jako vlastník elektromobilu se o svoji baterku starám, hýčkám si ji. Nebo ne?

    Základní Onvo L60 sice jde koupit standardní cestou jako celek za v přepočtu 658 000 Kč a s větší baterkou za 750 000 Kč. Pro srovnání, Tesla Model Y v Číně startuje od 800 000 Kč.

    Jenže mateřské Nio zašlo poněkud dál a vůz nabízí už od 477 000 Kč s tím, že mu každý měsíc pošlete 1 900 Kč za pronájem akumulátoru 60 kWh nebo 2 860 Kč za akumulátor 85 kWh. A to vás pak nějaká výměna baterky nebo péče o ni absolutně nepumpuje.


    Čínský Model Y za lidovou cenu? Nio našlo řešení, jak zpřístupnit elektromobily všem - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze-sveta-automobilek-cinsky-model-y-za-lidovou-cenu-nio-naslo-reseni-jak-zpristupnit-elektromobily-vsem-21013300
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Hlasujte pro umístění další nabíjecí stanice Tesla Supercharger.
    Hlasovací cyklus se opakuje každé 3 měsíce; můžete hlasovat vícekrát a pomoci nám při rozhodování o umístění nových nabíjecích stanic Supercharger.
    V žebříčku uvidíte, které návrhy jsou nejoblíbenější.
    Momentálne je tam Liberec a KV
    https://www.tesla.com/cs_cz/supercharger-voting/overview
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Objednat si nabíječky na elektromobily od dceřinky Shellu a neočekávat nějakou sabotáž mi přijde dost naivní.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: vyzera to sleek, ale co sa stane v pripade dazda? uz u tych lampovych tam tiez pisali ze to zatekalo :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Tak mohli bychom se poučit v Německu, že…
    The Rheinmetall Curb Charger | Rheinmetall
    https://www.rheinmetall.com/en/products/e-mobility/curb-stone-chargers
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Tak to máte bezva, ale W_NOICE78 psal naopak o nabíječkách bez vyhrazeného místa, což ty vaše evidentně nejsou.

    SPEEDY: Jo, to je, řekl bych, velmi podobná situace jako v Praze a jedna z bolestí téhle fáze elektromobility. Když u stojanů na lampách není vyhrazené místo, tak tam permanentně stojí ICE a když tam vyhrazené je, tak zase téměř pořád zeje prázdnotou a zbytečně blokuje parkovací místo pro ICE. Zapeklitá situace :D
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    DAN_F: K tomu clanku o Anglia, nevim jak v Chiswicku, ale jeste jsem nevidel nabijecku ubitricity v lampe, ktera by mela vyhrazene parkovaci misto pro EV.
    Mam jich v okoli zhruba 20, a kdyz pominu, ze je pouze 5kW a s mym FLEX BMW Charging kontraktem by mi nauctovali £1.04 /kWh + £1.87, tak u nich skore vzdycky stoji auto, ktere nenabiji.
    Takze vysledek je, ze i kdyz nabijim vyhradne na verejnych nabijeckach, jeste jsem z lampy nenabijel.
    Ale pred casem jsem zadal urad, at mi ji do lampy pred barak nainstaluji, tak uvidime.
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: U nás před barákem to je vyhrazené značkou [P], takže je to přestupek.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Právě že to není vyhrazené parkoviště, což je ta věc, kterou W_NOICE78 psal. Některé nabíjecí body PRE prostě nemají vyhrazené parkovací místo, takže jsou tam sice nabíječky, ale zároveň u nich můžou běžně parkovat ICE a s elektromobilem pak musíš mít prostě kliku a místo chytit, když tam zrovna náhodou nikdo neparkuje :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MINER: Bude záležet město od města, ale třeba v Ostravě můžu ze zkušenosti říct, že se Měšťáci odtahům bráněj jako čert kříži
    MINER
    MINER --- ---
    W_NOICE78: Lze požádat policii od odtah, ne? Je to vyhrazené parkoviště. Jestli to odtáhnou, těžko říct, ale jako incident to řešit (nějak) musí, ne?
    TIGU
    TIGU --- ---
    CERMI_FOX: Je dlouhý 4 695 mm, široký 1 895 mm a vysoký 1 625 mm s rozvorem náprav 2 921 mm.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DZODZO: těžko ríct z obrázku jak je to velké a jak dobře to půjde složit, ale ta zadní část je něco jako mobilní kancl / přespávárna? Jedeš na výlet, ráno pracuješ, odpol výletuješ.
    TIGU
    TIGU --- ---
    ADAM: Vím, že asi řeknu naprosto očividné, ale VW je Evropská automobilka. Tesla je US.

    V US mají zákony, které se týkají asistentů a spol, o dost uvolněnější. Tesla má dost volný prostor si tam hrát na svém velkém písečku a nabídnout poměrně obstojně fungující FSD. U nás je to osekané. A je to osekané víc, než by muselo. Důvody jsou hned dva - první je "pro Teslu je to jednodušší" a druhý "Kdyby to nebylo osekané tak viditelně, nevznikal by tlak na úpravu zákonů" - jednoduše - technologické společnosti mají zákazníky jako rukojmí. Je jedno, jestli se jedná o Teslu a FSD, nebo o Apple a jejich Apple inteligence. Spousta věcí tu prostě nefunguje i když tomu z technologického a často i zákonného hlediska nic nebrání.

    Oproti tomu je zde VW doma. Musí se přizpůsobit limitům, které nastavuje místní trh.

    Naštěstí se blízká na lepší časy a v nejbližším půl roce by se měly ty zákony lehce přetřepat a Tesla v návaznosti na tomto plánuje i novou verzi FSD pro EU, která snad už nebude jen chytřejší line assist a adaptivní tempomat s omezením kolik J může aplikovat v zatáčce, než zobrazí hlášku "nasrat" a pošle auto do pangejtu ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam