• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nevi nekdo (BOBASH) kdy budou elroqy k dispozici pro novinarske testy? Dojezd je evidentne vzatej z enyaqu ale elroq je mensi a lehci tak cekam ze to bude vic (coz doufam novinari potvrdi), akorat nevim jestli o 20 nebo 50km. A taky kdy bude v CR k dispozici 60kWh verze?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Další přednáška z populárního ElektroFestu

    Upgrade baterie elektromobilu - Zdeněk Havrlík - ElektroFest
    https://youtu.be/1XPDJI5e-xo
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Geely Automobile Group CEO Gan Jiayue revealed that it will be released within the year and that the engine part of the PHEV system has a thermal efficiency of 46%, that the system offers a combined range of over 2000 km, and that the fuel consumption will be below 3.0 l/100km.
    Geely's next generation Thor PHEV system will launch soon and at least match BYD's DM 5.0 tech
    https://carnewschina.com/2024/09/29/geelys-next-generation-thor-phev-system-will-launch-soon-and-at-least-match-byds-dm-5-0-tech/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Chinese car accounted for 67% of the world’s new energy vehicles sales, January – August 2024

    Wow
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Vypada pěkně, cena od 21.000 $

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BYD seems to want the Seal 06 GT to be an electric version of the Golf GTI -- one of Volkswagen's most iconic models and one that is known for its sportiness and easy handling.

    The Seal 06 GT is available with single motor and a dual-motor options, with the dual-motor version having front and rear motors of 110 kW and 200 kW respectively.

    The car is built on an 800 V silicon carbide high-voltage platform and can be charged from 30 percent to 80 percent in 20 minutes, BYD previously said.
    BYD to launch Seal 06 GT on Oct 18 - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2024/10/03/byd-to-launch-seal-06-gt-oct-18/
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SPEEDY: Nechci ten clanek nejak zpochybnovat, ale kdyz mas Renaout Zoe a jsi odkazany jen na verejny nabijecky, tak je to neco uplne jineho, nez kdyz mas EV s rychlonabijenim a s vetsi baterkou. Pro tohle auto je komfortnejsi mit vyresene vlastni nabijeni.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    World's fastest charger: Fortescue 6 MW DCFC for heavy duty EVs
    https://electrek.co/2024/10/04/worlds-fastest-charger-fortescue-6-mw-dcfc-for-electric-heavy-equipment

    Nová 6MW nabíječka pro elektrickej nakladač s 1900kWh baterkou.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Regrese.

    Four years after buying an electric car, why am I still forced to play hunt-the-charger? | Ros Coward | The Guardian
    https://www.theguardian.com/commentisfree/2024/oct/05/four-years-after-buying-an-electric-car-why-am-i-still-forced-to-play-hunt-the-charger
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Odemčeno

    Čeká nás rok zlevňování elektroaut. Aby evropské automobilky splnily emisní cíle, ukrojí si ze svých marží | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67409050-1228mp-c4f2c0d00e91ac4
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Cesko:
    Dotace zahýbaly trhem s novými auty. Elektromobily hlásí rekord, Tesla poskočila na šesté místo - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/dotace-zahybaly-trhem-s-novymi-auty-elektromobily-hlasi-rekord-tesla-poskocila-na-seste-misto-223033
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    HANZS: tak záruka je vždycky balancování mezi business benefity a riskem. S mírným přihlédnutím k legal požadavkům :)
    HANZS
    HANZS --- ---
    FEDAJKIN: Tak Torres má BYD Blade LFP. Je to zajímavé - možná je to marketing, prostě počítají s tím, že 100k km za rok nikdo nenajezdí.... a když jo, tak jemu to za odměnu vymění :)
    KURE
    KURE --- ---
    MEDWYN: mě se to auto líbí. Vizuálně dokonce moc líbí. Ale asi bych šel radši do EV3
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    HANZS: Jakkoli nechci hanit pokrok v LFP baterkách, tak tohle je třeba číst spíš jako marketingový claim. Vsadím boty, že když si pozorně přečteš technické podmínky té záruky, tak už to tak boží nebude. CATL mimochodem dělá to samé, když chce upozornit na nějaký nový produkt - naposledy baterky do kamionů, které uvedl tím, že záruka 2.7 milionu kilometrů nebo 15 let. Ta baterka se přitom zatím ani nevyrábí.
    HANZS
    HANZS --- ---
    Jinak asi ještě neproběhlo, že SsangYong Torres EVX dává na svou LFP baterii záruku 10 let respektive 1 000 000 km!
    To docela ujde :))
    Jsem docela zvědavý, kdy se LFP začnou více objevovat v evropských autech....
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    RUDOLF: Pokud nemáš možnost nabíjet (Solary nejsou podmínkou) doma nebo v práci (a to jsem pochopil že ne), tak si PHEV neporizuj.
    Jinak já tankuji tak jednou za měsíc, někdy i méně. Ale 90% tras je okolo komína a nabíjím doma i v práci.
    MAGE
    MAGE --- ---
    MEDWYN: Jn asi na to taky kaslu a vemu qashqai e-power =/
    MEDWYN
    MEDWYN --- ---
    MAGE: Hm, tyvole. Mimo jine jiz zminene, co ten design? Se vzhledli v Hyundai Bayon nebo co? To je jak kdyby neznali svou cilovku. Skoda... miluju koncernovy auta a rad bych jezdil za tak 4 roky elektrickou Skodovkou, ale trosku smysl by to muselo celý davat. Zatim si nechavam 5 let stary benzinovy Karoq (rodina s malym ditetem) a budu sledovat trh.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KUTAS: asi jsem neco blbe pochopil, podle tohoto rok a pul stareho prohlaseni planujou do 2026 tri BEV
    Bezprostřední budoucnost mobility je elektrická!
    https://www.skoda-auto.cz/novinky/novinky-detail/2023-04-12-bezprostredni-budoucnost-mobility-je-elektricka-rika-o-elektromobilite-ondrej-vetchy-ve-spolupraci-se-skoda-auto

    Epiq ma bejt predstaven 2025, v prodeji 2026, ne za sest let

    Takze se omlouvam za sireni paniky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam