• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    RSZ
    RSZ --- ---
    JYRKA: tak škoda, že před pěti lety neposlechli bobashe, ten to říkal:)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Má pravdu, Volkswagen

    Volkswagen ustupuje od teslizace svých modelů. Zjistil, že lidé nechtějí ufo | Auto.cz
    https://www.auto.cz/volkswagen-ustupuje-od-teslizace-svych-modelu-zjistil-ze-lide-nechteji-ufo-154227
    ABS
    ABS --- ---
    ANAXYM: mi hodne chybi cosi jako "WLTP dojezd pri doporucene hladine pravidelneho nabijeni"
    nektera auta doporucuji u pravidelneho max 80% a nektera klidne 100% kvuli buffer a chemii a to je velky rozdil pri dennim pouzivani.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ANAXYM: Ma to jeden motor a LR baterku. Stejnou moznost ma TMY, kde je dojezd 600 km wltp. Realny dojez je tak o 1/3 mensi, ale za idealnich podminek v lete by ta TM3 mohla dojet pres 600km
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco k zdielanym automobilom, ten problem s havariami mi teda vobec nenapadol a je to dolezity aspekt, lebo firma si asi nevybera komu auto pozicia

    Sdílená Karkulka dá Plzni vale. Městský carsharing skončí na silvestra, zájem nesplnil očekávání - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-sdilena-karkulka-da-plzni-vale-mestsky-carsharing-skonci-na-silvestra-zajem-nesplnil-ocekavani-40491960
    MAGE
    MAGE --- ---
    JIMIQ:
    Dojezd
    Norma WLTP může být užitečná ke srovnání dojezdu různých elektrických vozidel. Dojezdy uvedené jako „odhad“ nebo „odhad.“, jako jsou ty pod výběrem kol a sedadel (pokud jsou k dispozici), jsou odhady založené na zvolené konfiguraci.

    Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na faktorech, jako jsou rychlost, povětrnostní podmínky a změna nadmořské výšky.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    W_NOICE78: co ta hvezdicka u dojezdu? Je to WLTP nebo upravene WLTP?
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    W_NOICE78: to prodloužili dojezd o 100km? slušný
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Panasonic napriklad neni cinsky. Varta sice krachuje, ale taky ne :)
    V Evrope a Americe toho vznika dost, Australie a Norsko jsou plne sikovnych kovu…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: zas cina celkom ovlada trh s baterkami a tazbou, co ked si reciprocne povedia, ze prestanu zapadnym automobilkam dodavat? to si tu tiez moc neskrtneme
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PETER_PAN: Hele, konektivita fakt neni radio. Opakuje to Bobash, pises to Ty, ale neni.
    Radio je naprosty detail, jehoz uroven urcuje cena, kterou za to kdo chce platit.
    To hlavni jsou vsechny ty komunikacni jednotky v aute, jejich propojeni. Mas tady povinny OTA upgrady, jak je udelas u 100 jednotek u stavajicich EU aut? A jak u 5 jednotek Rivianu?
    Ten pruser neni evropskej, ma ho Japonsko, Korea, Amerika. Cina v tomhle mozna ne, ale ma ho jinde. A vzhledem k tomu, ze ji nejspis zakazou dovoz aut s jejich SW, tak si tady neskrtne.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Nedalo mi to. Porovnava ceny v Cine bez jejich dani s cenami tady, s nasimi normami, danemi atp.
    K tomu: Cina jsou objemy a prestiz, ale zisky tam nebyly nikdy takove, jak si lidi mysli.
    Bludy o zadluzenosti opakuje porad. Opakovane mu vysvetluji, ze jde o dusledek uverovani zakazniku, na ktere si pujcuji. Najmout manazery z googlu, kteri nic nevyrabeli, na zrychleni vyroby a vyvoje aut? Se posral?
    Pisu na mobilu, tak sorry za typo
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Pls rozebrat, klidně o víkendu. Moc rád si to přečtu, nejméně já.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JYRKA: Tenhle kratky rozhovor urcite obsahuje zobecneni ktere lze ruzne napadnout a poukazovat na hranicni pripady kdy to neplati.
    Obecne jsem s timhle panem poslechl dohromady cca 3 hodiny rozhovoru a az na par technickych detailu mel vzdycky nejpresnejsi informace.

    Co konkretne se ti nepozdava? Cina je 2 technologicke generace dopredu (a to jen v bateriich), to co tam jde koupit dneska bude mit BMW za 3-4 roky. Podil zahranicnich automobilek na Cinskem trhu spadl z 60 na 40% a fakt se dostane pod 10% behem chvilky.
    Veskera SW nastavba je u koncernu VW (kromne Audi a Porsche) horsi nez ma 2DIN radio z aliexpresu za 50 EUR. Odbory v EU bojkotuji transormaci. Co vic muze byt v prdeli?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PETER_PAN: pardon, ale ten pán je dost kecal. Musím to napsat a současně nemám čas to rozebrat. Asi budu za vola, ale jako insiderovi se mi otevírá kudla v kapse
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Souhlasim prakticky s kazdym slovem, kazde vety co rekl. Kromne tedy hodnoceni ceny Skoda Elroq jako konkurencni k ke Karoq (tam srovnava spalovak se zakladni verzi Elroq kdy ta baterka to auto deklasuje). Ale ostatni je to nejvyztiznejsi.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DZODZO: meh, no to je fakt Skoda! :))
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kratky ale vystizny rozhovor

    Electro Dad: S elektromobily jsme zaspali. O Škodovku se velmi bojím, za deset let tu nemusí být
    https://www.youtube.com/watch?v=b1Ky9gtdXWE
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    Zdravím, jsem tu nový.
    To je naše Panda, kterou máme týden.

    i3 60 8/2015
    63.000 km

    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    V Polsku z čínských stavebnic už montují Leap T03, jehož cena by měla být kolem €18.900 (~480.000 Kč)

    Je to malé agilní autíčko, de facto konkurence pro Dacii Spring, BMW i3 nebo Nissan Leaf.

    Leapmotor International announces prices for Europe - electrive.com
    https://www.electrive.com/2024/09/25/leapmotor-international-announces-prices-for-europe/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam