• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    AIAX
    AIAX --- ---
    KURE: Mám 6 let starou Astru Tourer, tenkrát jsem si vzal jen o palec větší kola a jinou metalízu, příplatek v sumě za 16+ tisíc. Vůbec nic víc není třeba, nejsme v devadesátkách, ty základy už jsou dávno dost bohaté. Ani nevím, za co bych utrácel těch 200 tisíc navíc, za potahy z tygří kůže?
    KURE
    KURE --- ---
    AIAX: jsem přesvědčen o tom, že u těhle zmiňovanejch aut bys nechtěl s listovou konfigurací do 600k jezdit. Když to začne připomínat auto, stojí 800+.
    Ale fair point na peguoty/citrony bejvaj brutal slevovy akce, takže to by asi klaplo.
    AIAX
    AIAX --- ---
    KURE: "no ale on takovej rodinnej kombik neni. bez ohledu na způsob pohonu"

    Během pěti minut jsem kolem 600 tis. se zhruba 600 litrovým kufrem našel Opel Astra Tourer, Peugeot 308 SW a Golf Variant. Určitě jich bude víc.

    RATTKIN: To je srovnání nových aut s něčím, co má najeto 100 000 km. U EV to asi neznamená tolik co u fosilů s ventily, klapkami, filtry apod., ale určitě to není "jedno".
    KURE
    KURE --- ---
    AIAX: no ale on takovej rodinnej kombik neni. bez ohledu na způsob pohonu. Pokud teda myslíš novej.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    AIAX: moje nabušená TMY s plným FSD, dvěma sadami kol, tažným a střešním stála 800. Má 100.000 najeto, ale to je u elektromobilů jedno.

    Za 600 je TM3 Performance. Obyčejné TM3 jsou ještě levnější. Není to kombík, ale TMY bude stát stejně až vyjde Juniper.

    Nevím jak to myslíte s hodnotou ojetin?
    AIAX
    AIAX --- ---
    JYRKA: Teď jsem na ten rozhovor kouknul a určitě je pan propagátor elektromobility dobře informovaný. Vidím ale jeden hlavní problém - elektromobily jsou pořád ještě o dost dražší než srovnatelná benzínová auta. Plus hodnota ojetin je ve srovnání s fosiliemi fakt žalostná.

    Kdyby si průměrný Lojza jako já mohl koupit praktický bateriový rodinný kombík s nějakým 600 litrovým kufrem za cca <600 tisíc, tak by nebylo žádných propagátorů elektromobility potřeba.
    KURE
    KURE --- ---
    zkracování čumáku moc nerozumim, ale to vysoký zkosení předního skla chápu.
    prostě do toho okna víc svítí slunce

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: To jsme na tom stejne
    RSZ
    RSZ --- ---
    JYRKA: tak škoda, že před pěti lety neposlechli bobashe, ten to říkal:)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    S tím ale vznikla i řada potíží. Jednou z nich je snaha o co nejkratší kapotu a větší vnitřní prostor. Ten ale vedl ke zkosenějšímu čelnímu sklu a v důsledku k přehřívání interiéru a k energeticky náročnějšímu letnímu chlazení. Touto cestou šla nejen Tesla ale i elektrické modely Volkswagenu.

    Wut? Když se podívám na Tesly, tak zkracováním čumáku ani vysokým zkosením čelního skla netrpí.

    Ale třeba jsem jen nepochopil, jak to autor myslel.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Má pravdu, Volkswagen

    Volkswagen ustupuje od teslizace svých modelů. Zjistil, že lidé nechtějí ufo | Auto.cz
    https://www.auto.cz/volkswagen-ustupuje-od-teslizace-svych-modelu-zjistil-ze-lide-nechteji-ufo-154227
    ABS
    ABS --- ---
    ANAXYM: mi hodne chybi cosi jako "WLTP dojezd pri doporucene hladine pravidelneho nabijeni"
    nektera auta doporucuji u pravidelneho max 80% a nektera klidne 100% kvuli buffer a chemii a to je velky rozdil pri dennim pouzivani.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ANAXYM: Ma to jeden motor a LR baterku. Stejnou moznost ma TMY, kde je dojezd 600 km wltp. Realny dojez je tak o 1/3 mensi, ale za idealnich podminek v lete by ta TM3 mohla dojet pres 600km
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco k zdielanym automobilom, ten problem s havariami mi teda vobec nenapadol a je to dolezity aspekt, lebo firma si asi nevybera komu auto pozicia

    Sdílená Karkulka dá Plzni vale. Městský carsharing skončí na silvestra, zájem nesplnil očekávání - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-sdilena-karkulka-da-plzni-vale-mestsky-carsharing-skonci-na-silvestra-zajem-nesplnil-ocekavani-40491960
    MAGE
    MAGE --- ---
    JIMIQ:
    Dojezd
    Norma WLTP může být užitečná ke srovnání dojezdu různých elektrických vozidel. Dojezdy uvedené jako „odhad“ nebo „odhad.“, jako jsou ty pod výběrem kol a sedadel (pokud jsou k dispozici), jsou odhady založené na zvolené konfiguraci.

    Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na faktorech, jako jsou rychlost, povětrnostní podmínky a změna nadmořské výšky.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    W_NOICE78: co ta hvezdicka u dojezdu? Je to WLTP nebo upravene WLTP?
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    W_NOICE78: to prodloužili dojezd o 100km? slušný
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Panasonic napriklad neni cinsky. Varta sice krachuje, ale taky ne :)
    V Evrope a Americe toho vznika dost, Australie a Norsko jsou plne sikovnych kovu…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: zas cina celkom ovlada trh s baterkami a tazbou, co ked si reciprocne povedia, ze prestanu zapadnym automobilkam dodavat? to si tu tiez moc neskrtneme
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PETER_PAN: Hele, konektivita fakt neni radio. Opakuje to Bobash, pises to Ty, ale neni.
    Radio je naprosty detail, jehoz uroven urcuje cena, kterou za to kdo chce platit.
    To hlavni jsou vsechny ty komunikacni jednotky v aute, jejich propojeni. Mas tady povinny OTA upgrady, jak je udelas u 100 jednotek u stavajicich EU aut? A jak u 5 jednotek Rivianu?
    Ten pruser neni evropskej, ma ho Japonsko, Korea, Amerika. Cina v tomhle mozna ne, ale ma ho jinde. A vzhledem k tomu, ze ji nejspis zakazou dovoz aut s jejich SW, tak si tady neskrtne.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam