• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    JYRKA: tak já tomu rozumím tak, že chceš prostě velkého kombíka a nechceš platit za SUV.


    AIAX: njn Řím taky nepostavili přes noc, aneb musíme si ještě chvilku na ty auta počkat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    AIAX: hovoří ten, který v Tvé situaci koupil sedan a pak musel před každou jízdou sundávat kolečka od kočárku a k tomu poslouchat řeči manželky :)
    Místo kombiku bych si koupil SUV, které je z mnoha hledisek praktičtější. Třeba se nemusíš rolovat k zemi, abys strčil děti do sedaček.
    AIAX
    AIAX --- ---
    KUTAS: No ale to je pro spoustu rodin v jediný myslitelný typ auta. Kdybych už měl děcka z domu a krizi středního věku, beru okamžitě tu novou trojku, neb se mi strašně líbí, ale v současné situaci s ročním dítětem a druhým na cestě by mě manželka vyhnala z domu.
    KURE
    KURE --- ---
    AIAX: za normální motor. ten zakladní třívalec, když v tom chceš vezt rodinu s narvanym kufrem a zapnutou klimoškou, mi nepřijde jako dobrej napad. Ale můžeme to vidět jinak.
    AIAX
    AIAX --- ---
    KURE: Mám 6 let starou Astru Tourer, tenkrát jsem si vzal jen o palec větší kola a jinou metalízu, příplatek v sumě za 16+ tisíc. Vůbec nic víc není třeba, nejsme v devadesátkách, ty základy už jsou dávno dost bohaté. Ani nevím, za co bych utrácel těch 200 tisíc navíc, za potahy z tygří kůže?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tak hlavně tyhle kombíky ještě v BEV tolik nejsou ne? Z těch vyloženě rodiných a není to SUV, mě ještě napadá KIA.

    Jinak je to podobné jako moje čekání na BEV Fabii, prostě zatím se tolik takových aut nevyrábí.
    KURE
    KURE --- ---
    AIAX: jsem přesvědčen o tom, že u těhle zmiňovanejch aut bys nechtěl s listovou konfigurací do 600k jezdit. Když to začne připomínat auto, stojí 800+.
    Ale fair point na peguoty/citrony bejvaj brutal slevovy akce, takže to by asi klaplo.
    AIAX
    AIAX --- ---
    KURE: "no ale on takovej rodinnej kombik neni. bez ohledu na způsob pohonu"

    Během pěti minut jsem kolem 600 tis. se zhruba 600 litrovým kufrem našel Opel Astra Tourer, Peugeot 308 SW a Golf Variant. Určitě jich bude víc.

    RATTKIN: To je srovnání nových aut s něčím, co má najeto 100 000 km. U EV to asi neznamená tolik co u fosilů s ventily, klapkami, filtry apod., ale určitě to není "jedno".
    KURE
    KURE --- ---
    AIAX: no ale on takovej rodinnej kombik neni. bez ohledu na způsob pohonu. Pokud teda myslíš novej.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    AIAX: moje nabušená TMY s plným FSD, dvěma sadami kol, tažným a střešním stála 800. Má 100.000 najeto, ale to je u elektromobilů jedno.

    Za 600 je TM3 Performance. Obyčejné TM3 jsou ještě levnější. Není to kombík, ale TMY bude stát stejně až vyjde Juniper.

    Nevím jak to myslíte s hodnotou ojetin?
    AIAX
    AIAX --- ---
    JYRKA: Teď jsem na ten rozhovor kouknul a určitě je pan propagátor elektromobility dobře informovaný. Vidím ale jeden hlavní problém - elektromobily jsou pořád ještě o dost dražší než srovnatelná benzínová auta. Plus hodnota ojetin je ve srovnání s fosiliemi fakt žalostná.

    Kdyby si průměrný Lojza jako já mohl koupit praktický bateriový rodinný kombík s nějakým 600 litrovým kufrem za cca <600 tisíc, tak by nebylo žádných propagátorů elektromobility potřeba.
    KURE
    KURE --- ---
    zkracování čumáku moc nerozumim, ale to vysoký zkosení předního skla chápu.
    prostě do toho okna víc svítí slunce

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: To jsme na tom stejne
    RSZ
    RSZ --- ---
    JYRKA: tak škoda, že před pěti lety neposlechli bobashe, ten to říkal:)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    S tím ale vznikla i řada potíží. Jednou z nich je snaha o co nejkratší kapotu a větší vnitřní prostor. Ten ale vedl ke zkosenějšímu čelnímu sklu a v důsledku k přehřívání interiéru a k energeticky náročnějšímu letnímu chlazení. Touto cestou šla nejen Tesla ale i elektrické modely Volkswagenu.

    Wut? Když se podívám na Tesly, tak zkracováním čumáku ani vysokým zkosením čelního skla netrpí.

    Ale třeba jsem jen nepochopil, jak to autor myslel.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Má pravdu, Volkswagen

    Volkswagen ustupuje od teslizace svých modelů. Zjistil, že lidé nechtějí ufo | Auto.cz
    https://www.auto.cz/volkswagen-ustupuje-od-teslizace-svych-modelu-zjistil-ze-lide-nechteji-ufo-154227
    ABS
    ABS --- ---
    ANAXYM: mi hodne chybi cosi jako "WLTP dojezd pri doporucene hladine pravidelneho nabijeni"
    nektera auta doporucuji u pravidelneho max 80% a nektera klidne 100% kvuli buffer a chemii a to je velky rozdil pri dennim pouzivani.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ANAXYM: Ma to jeden motor a LR baterku. Stejnou moznost ma TMY, kde je dojezd 600 km wltp. Realny dojez je tak o 1/3 mensi, ale za idealnich podminek v lete by ta TM3 mohla dojet pres 600km
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco k zdielanym automobilom, ten problem s havariami mi teda vobec nenapadol a je to dolezity aspekt, lebo firma si asi nevybera komu auto pozicia

    Sdílená Karkulka dá Plzni vale. Městský carsharing skončí na silvestra, zájem nesplnil očekávání - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-sdilena-karkulka-da-plzni-vale-mestsky-carsharing-skonci-na-silvestra-zajem-nesplnil-ocekavani-40491960
    MAGE
    MAGE --- ---
    JIMIQ:
    Dojezd
    Norma WLTP může být užitečná ke srovnání dojezdu různých elektrických vozidel. Dojezdy uvedené jako „odhad“ nebo „odhad.“, jako jsou ty pod výběrem kol a sedadel (pokud jsou k dispozici), jsou odhady založené na zvolené konfiguraci.

    Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na faktorech, jako jsou rychlost, povětrnostní podmínky a změna nadmořské výšky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam