• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    AIAX
    AIAX --- ---
    TIGU: S 9měs. miminem ještě asi nejezdíte na dovču, napiš, až začnete :DD
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Ceka Te to znova s vnoucaty ;-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    TIGU: Ted je detem 19 a 20, kolecka jsem sundaval u anissana Almery. :)
    TIGU
    TIGU --- ---
    JYRKA: Mám 9 měsíční dítě a TM3 a z kočárku teda kolečka sundávám, jen když je fakt krize. Ve většině případů prostě stačí sundat korbička a secvaknout podvozek. Dokonce se to vleze na sebe - podvozek s nasaznýma kolečkama a na to korbička. Ale pravda - ta díra do kufru je malá - narvat tam Škodováckej Wallbox v krabici byl boj :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    * (Nejen) kombiky ma Kia, do/ze skoly tu nejaky dalsi tatinek jezdi s EV6. Nic o tom nevim, jen dalsi z (mnoha) aut co se mi vizualne libi.
    * Mmch TMY je crossover SUV, proste nekde mezi combi a SUV. Viz wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_Y

    Hlavne jsem rad, ze je u EV postupne vetsi a vetsi moznost volby.

    KUTAS
    KUTAS --- ---
    JYRKA: tak já tomu rozumím tak, že chceš prostě velkého kombíka a nechceš platit za SUV.


    AIAX: njn Řím taky nepostavili přes noc, aneb musíme si ještě chvilku na ty auta počkat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    AIAX: hovoří ten, který v Tvé situaci koupil sedan a pak musel před každou jízdou sundávat kolečka od kočárku a k tomu poslouchat řeči manželky :)
    Místo kombiku bych si koupil SUV, které je z mnoha hledisek praktičtější. Třeba se nemusíš rolovat k zemi, abys strčil děti do sedaček.
    AIAX
    AIAX --- ---
    KUTAS: No ale to je pro spoustu rodin v jediný myslitelný typ auta. Kdybych už měl děcka z domu a krizi středního věku, beru okamžitě tu novou trojku, neb se mi strašně líbí, ale v současné situaci s ročním dítětem a druhým na cestě by mě manželka vyhnala z domu.
    KURE
    KURE --- ---
    AIAX: za normální motor. ten zakladní třívalec, když v tom chceš vezt rodinu s narvanym kufrem a zapnutou klimoškou, mi nepřijde jako dobrej napad. Ale můžeme to vidět jinak.
    AIAX
    AIAX --- ---
    KURE: Mám 6 let starou Astru Tourer, tenkrát jsem si vzal jen o palec větší kola a jinou metalízu, příplatek v sumě za 16+ tisíc. Vůbec nic víc není třeba, nejsme v devadesátkách, ty základy už jsou dávno dost bohaté. Ani nevím, za co bych utrácel těch 200 tisíc navíc, za potahy z tygří kůže?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tak hlavně tyhle kombíky ještě v BEV tolik nejsou ne? Z těch vyloženě rodiných a není to SUV, mě ještě napadá KIA.

    Jinak je to podobné jako moje čekání na BEV Fabii, prostě zatím se tolik takových aut nevyrábí.
    KURE
    KURE --- ---
    AIAX: jsem přesvědčen o tom, že u těhle zmiňovanejch aut bys nechtěl s listovou konfigurací do 600k jezdit. Když to začne připomínat auto, stojí 800+.
    Ale fair point na peguoty/citrony bejvaj brutal slevovy akce, takže to by asi klaplo.
    AIAX
    AIAX --- ---
    KURE: "no ale on takovej rodinnej kombik neni. bez ohledu na způsob pohonu"

    Během pěti minut jsem kolem 600 tis. se zhruba 600 litrovým kufrem našel Opel Astra Tourer, Peugeot 308 SW a Golf Variant. Určitě jich bude víc.

    RATTKIN: To je srovnání nových aut s něčím, co má najeto 100 000 km. U EV to asi neznamená tolik co u fosilů s ventily, klapkami, filtry apod., ale určitě to není "jedno".
    KURE
    KURE --- ---
    AIAX: no ale on takovej rodinnej kombik neni. bez ohledu na způsob pohonu. Pokud teda myslíš novej.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    AIAX: moje nabušená TMY s plným FSD, dvěma sadami kol, tažným a střešním stála 800. Má 100.000 najeto, ale to je u elektromobilů jedno.

    Za 600 je TM3 Performance. Obyčejné TM3 jsou ještě levnější. Není to kombík, ale TMY bude stát stejně až vyjde Juniper.

    Nevím jak to myslíte s hodnotou ojetin?
    AIAX
    AIAX --- ---
    JYRKA: Teď jsem na ten rozhovor kouknul a určitě je pan propagátor elektromobility dobře informovaný. Vidím ale jeden hlavní problém - elektromobily jsou pořád ještě o dost dražší než srovnatelná benzínová auta. Plus hodnota ojetin je ve srovnání s fosiliemi fakt žalostná.

    Kdyby si průměrný Lojza jako já mohl koupit praktický bateriový rodinný kombík s nějakým 600 litrovým kufrem za cca <600 tisíc, tak by nebylo žádných propagátorů elektromobility potřeba.
    KURE
    KURE --- ---
    zkracování čumáku moc nerozumim, ale to vysoký zkosení předního skla chápu.
    prostě do toho okna víc svítí slunce

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: To jsme na tom stejne
    RSZ
    RSZ --- ---
    JYRKA: tak škoda, že před pěti lety neposlechli bobashe, ten to říkal:)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    S tím ale vznikla i řada potíží. Jednou z nich je snaha o co nejkratší kapotu a větší vnitřní prostor. Ten ale vedl ke zkosenějšímu čelnímu sklu a v důsledku k přehřívání interiéru a k energeticky náročnějšímu letnímu chlazení. Touto cestou šla nejen Tesla ale i elektrické modely Volkswagenu.

    Wut? Když se podívám na Tesly, tak zkracováním čumáku ani vysokým zkosením čelního skla netrpí.

    Ale třeba jsem jen nepochopil, jak to autor myslel.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam