• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    A jenom ze zvědavosti - netušíte někdo, proč zrovna 20.000 kilometrů? A jak se počítají, resp. jde někde vidět kolik ještě zbývá, aby to šlo odvodit? Chápal bych kWh energie - to je to, co ta nabíječka dává, to za co se jinak platí, to co vidíš na faktuře. Ale jak změříš kilometry na které dostáváš elektřinu zdarma? Chtěl bych vidět někde nějakou hvězdičku pod čarou, jak to určují - mají nějaký koeficient? Jednotný pro všechna auta, nebo závisí na tvojí spotřebě? :-)
    Typický případ - přijedeš na SC s 20% baterky, nabiješ do 80%, pokračuješ dál, přijedeš domů s 50% a dáš zase nabíjet do 80% ze své zásuvky - od kdy kam se počítají ty km, která máš zdarma ze SC?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: pred tou akci 20kkm davali 150km jako "omluvu" ze je auto nabite pod 50%.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    RATTKIN: To se povida ze to bylo za odmenu pri predani v Lyse, ale koncil kvartal a davali vsem kdo prevzal auto do konce cervna 20K bezplatnych km na SC ktery plati do cervna 2027
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    JYRKA: předání v Lysé je bohužel standard a nabití na 30% taky. Dávali za odměnu nabíjení na nějaké tisíce kilometrů.
    Předání spalovací Kia před pěti lety probéhalo přibližně stejně, s jediným rozdílem že jsem musel objednat osobně, ne přes web ale zaplatil jsem jenom 50% a druhou půlku až při dodání, ale taky se to pořád posunovalo..
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: One BYD car owner reported that the vehicle’s internal SIM card could be dialled by external parties, enabling audio from inside the car to be transmitted without the driver’s knowledge. In a video demonstration, the owner showed how calling the car’s SIM resulted in audio being relayed to their phone, with no visible indication on the car’s touchscreen that a call was occurring. Alarmingly, there was no method to terminate the call from the vehicle itself, leading to significant privacy concerns.

    The owner explained, “I wasn’t able to hang up the covert call from the car, even by opening the phone app or pressing the pick-up/hangup button on the steering wheel. Even turning off cellular allowed a call to be taken, so there’s no way I can find that an Australian Atto 3 customer can have privacy in their own car if someone was spying on them.”

    While eSIM technology is increasingly common in modern vehicles, this appears to be an isolated incident concerning BYD in Australia, with no other automaker reporting similar vulnerabilities.

    Users allege BYD electric vehicles have hidden backdoor for eavesdropping - Dimsum Daily
    https://www.dimsumdaily.hk/users-allege-byd-electric-vehicles-have-hidden-backdoor-for-eavesdropping/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO: ja s sharingem boural a jak jsou to nové auta tak spoluučast tam je min 10tis. i za mlé skrabnutí. Po te nehode jsem si koupil mestsky vuz za 60 tis :)) a sharingem od te doby nejezdím :)
    KUTAS: jj kombik ma ID7, Audi, a nie ET5 jinak nic neni pokud vím
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: btw. ted jsem cetl ze v australii resí kauzu ze BYD pres e-SIM v aute odposlouchava hovory pasazerů uvnitr. Normalne se tomu zapne "call" aniz by to kdokoliv inicioval . To je taky solidní.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: Napsal jsem to jako idiot. Mel jsem na mysli koncern VW.
    Omlouvam se
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: tak potom nechapu, proc by mu to tak zdrzovali
    AIAX
    AIAX --- ---
    Až na tu změnu místa přebrání všechno v normě. Když jsem před 6 lety kupoval svůj Opel, zaplatil jsem v květnu, přebíral v lednu, a to mi ještě záviděli. Apky tenkrát nebyly, ale byl tracker a tam jsem viděl, že auto vyrobili v Británii za dva týdny a pak trvalo přes půl roku, než ho dopravili do ČR. Dva měsíce stálo ve Vídni, tři týdny v Brně. Klidně bych si pro něj do té Vídně dojel (tvl klidně i do té Británie), jenže ordnung must sein, ve smlouvě je Ostrava, tak to bude Ostrava.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: Chtel jsem ti napsat cislo, kolik % prodeju jsou skladovky, ale asi nesmim.
    Ale je to vic, nez bys cekal.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: TMY jezdi z DE, ale TM3 na lodi z Ciny. Nechci se jich zastavat, ale od cervna maji vysoke prodeje a team a infrastrukturu moc vekou nemaji.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tohle čekání x týdnů nebo dokonce měsíců na de facto spotřební zboží je směšný. Ještě by to šlo chápat v případě nějaký spešl konfigurace na míru, ale zrovna Tesla je by default „ftopu“ a řešíš jen drobnosti, ne?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    U VW by cekal tak 5-12M na dodani. Muze byt rad ze ji mel za 16 tydnu. V Lyse ted prebiraji vsichn kvuli dotacim. Podle me zbytecny tweet.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Je to blbý, ale v kontextu zkušeností třeba s českým zastoupením JLR by mě asi nenapadlo, že tohle není standard :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Des :-(
    ABS
    ABS --- ---
    TOFI: Nejak mi 1M neprijde prevratne aby si to zaslouzilo takovy clanek. U auta s dojezdem 500km je to celkem standard trhu.
    Je dobre ze zlevnuji a s tim cely trh, ale supervyhodne mi to neprijde v porovnani s konkurenci.

    Co je na Tesla strasne pozitivni, ze ukazana cena je finalni. U ostatnich se clovek musi domlouvat aby dostal slevu 10-15% kterou davaji stejne kazdemu.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    TOFI: Je tam jediný komentář :D

    TOFI
    TOFI --- ---
    COMODOR_FALKON: jaky komentar myslis ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam